mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Fiat Chrysler Automobiles prezentuje najszybszą drogową wersję najbardziej szalonego ze swoich produktów - Dodge'a Vipera. Żmija w wersji ACR jest tak bliska torowemu bolidowi, jak to tylko możliwe, by uzyskać homologację drogową.

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii
Usprawnienia w porównaniu do standardowej wersji objęły przede wszystkim aerodynamikę i układ jezdny. Jednym z priorytetów było osiągnięcie maksymalnego docisku do asfaltu przy dużych prędkościach - przekraczający granicę 300km/h Viper musi trzymać się drogi jak przyklejony. Dlatego pojawił się ogromny, dwuczęściowy spojler z włókna węglowego, dyfuzor w tylnym zderzaku - również karbonowy, wyrzeźbiona rozmaitymi wlotami powietrza maska i masa innych aero-detali, zgrupowanych pod nazwą Extreme Aero Package. Efekt to prawie tona docisku przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych! A ile "wyciągnie" Dodge Viper ACR z gazem "do dechy"? To niestety jeszcze tajemnica - Amerykanie nazywają go jednak najszybszym Viperem, a już standardowy jest zdolny przekroczyć 320km/h. Ręcznie składany silnik 8,4 V10 co prawda nadal ma 645KM, ale aerodynamiczne triki powinny zwiększyć możliwości ACR względem podstawowej odmiany "Żmiji".

Również zawieszenie mocno zmieniono - pojawiło się tutaj trochę rozwiązań prosto z torów wyścigowych. Cały układ specjalnie stworzono dla wersji American Club Racer i składa się on m.in. z amortyzatorów marki Bilstein, zestawu 10 ustawień twardości oraz regulacji prześwitu o aż 3 cale. Również opony powstały tylko i wyłącznie do tego modelu - to gumy Kumho Ecsta V720 w rozmiarze 295/25/19 (przód) i 355/30/19 (tył). Za wpakowanymi w nie alufelgami kryją się z kolei ogromne tarcze hamulcowe (390mm/360mm) oraz 6-tłoczkowe zaciski firmy Brembo. Ceramiczno-karbonowe hamulce pozwoliły "urwać" kilka funtów masy, dzięki czemu Viper ACR, mimo paru dodatków, zachowuje rozkład kilogramów 50:50 pomiędzy przednią, a tylną osią - wszystko dla poprawienia precyzji prowadzenia. Dodatkowe kilogramy zaoszczędzono montując prosty, 3-głośnikowy zestaw audio, lekką wykładzinę kabiny, oraz pozbywając się niektórych elektrycznych udogodnień (np. sterowania fotelami) i światel przeciwmgłowych - to naprawdę auto o silnie wyścigowym DNA.

Ręczna produkcja Dodge'a Vipera ACR ruszy w trzecim kwartale tego roku - wtedy poznamy resztę detali, m.in. cenę oraz dokładne osiągi, którymi może się pochwalić. Już teraz wiemy jednak, że to wyjątkowa maszyna, którą możemy jechać prosto na tor wyścigowy i, przy odpowiednich umiejętnościach, dogonić niemal wszystko, co na nim znajdziemy.

Podobne wiadomości:

FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów

FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów

Aktualności 2017-07-18

Dodge Durango SRT - SUV z osiągami supersamochodu

Dodge Durango SRT - SUV z osiągami...

Premiery 2017-02-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Adam i odpadający dach
Opel Adam i odpadający dach
Wszyscy właściciele Opla Adama z oknem dachowym odwiedzą w najbliższym czasie serwis. Producent ostrzega o usterce, która może spowodować odpadniecie dachu podczas jazdy.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech