mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Fiat Chrysler Automobiles prezentuje najszybszą drogową wersję najbardziej szalonego ze swoich produktów - Dodge'a Vipera. Żmija w wersji ACR jest tak bliska torowemu bolidowi, jak to tylko możliwe, by uzyskać homologację drogową.

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii
Usprawnienia w porównaniu do standardowej wersji objęły przede wszystkim aerodynamikę i układ jezdny. Jednym z priorytetów było osiągnięcie maksymalnego docisku do asfaltu przy dużych prędkościach - przekraczający granicę 300km/h Viper musi trzymać się drogi jak przyklejony. Dlatego pojawił się ogromny, dwuczęściowy spojler z włókna węglowego, dyfuzor w tylnym zderzaku - również karbonowy, wyrzeźbiona rozmaitymi wlotami powietrza maska i masa innych aero-detali, zgrupowanych pod nazwą Extreme Aero Package. Efekt to prawie tona docisku przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych! A ile "wyciągnie" Dodge Viper ACR z gazem "do dechy"? To niestety jeszcze tajemnica - Amerykanie nazywają go jednak najszybszym Viperem, a już standardowy jest zdolny przekroczyć 320km/h. Ręcznie składany silnik 8,4 V10 co prawda nadal ma 645KM, ale aerodynamiczne triki powinny zwiększyć możliwości ACR względem podstawowej odmiany "Żmiji".

Również zawieszenie mocno zmieniono - pojawiło się tutaj trochę rozwiązań prosto z torów wyścigowych. Cały układ specjalnie stworzono dla wersji American Club Racer i składa się on m.in. z amortyzatorów marki Bilstein, zestawu 10 ustawień twardości oraz regulacji prześwitu o aż 3 cale. Również opony powstały tylko i wyłącznie do tego modelu - to gumy Kumho Ecsta V720 w rozmiarze 295/25/19 (przód) i 355/30/19 (tył). Za wpakowanymi w nie alufelgami kryją się z kolei ogromne tarcze hamulcowe (390mm/360mm) oraz 6-tłoczkowe zaciski firmy Brembo. Ceramiczno-karbonowe hamulce pozwoliły "urwać" kilka funtów masy, dzięki czemu Viper ACR, mimo paru dodatków, zachowuje rozkład kilogramów 50:50 pomiędzy przednią, a tylną osią - wszystko dla poprawienia precyzji prowadzenia. Dodatkowe kilogramy zaoszczędzono montując prosty, 3-głośnikowy zestaw audio, lekką wykładzinę kabiny, oraz pozbywając się niektórych elektrycznych udogodnień (np. sterowania fotelami) i światel przeciwmgłowych - to naprawdę auto o silnie wyścigowym DNA.

Ręczna produkcja Dodge'a Vipera ACR ruszy w trzecim kwartale tego roku - wtedy poznamy resztę detali, m.in. cenę oraz dokładne osiągi, którymi może się pochwalić. Już teraz wiemy jednak, że to wyjątkowa maszyna, którą możemy jechać prosto na tor wyścigowy i, przy odpowiednich umiejętnościach, dogonić niemal wszystko, co na nim znajdziemy.

Podobne wiadomości:

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Niemcy zakazują sprzedaży aut koncernu Fiata

Niemcy zakazują sprzedaży aut koncernu Fiata

Aktualności 2016-05-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport