mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii

Fiat Chrysler Automobiles prezentuje najszybszą drogową wersję najbardziej szalonego ze swoich produktów - Dodge'a Vipera. Żmija w wersji ACR jest tak bliska torowemu bolidowi, jak to tylko możliwe, by uzyskać homologację drogową.

Dodge Viper ACR - najszybszy w historii
Usprawnienia w porównaniu do standardowej wersji objęły przede wszystkim aerodynamikę i układ jezdny. Jednym z priorytetów było osiągnięcie maksymalnego docisku do asfaltu przy dużych prędkościach - przekraczający granicę 300km/h Viper musi trzymać się drogi jak przyklejony. Dlatego pojawił się ogromny, dwuczęściowy spojler z włókna węglowego, dyfuzor w tylnym zderzaku - również karbonowy, wyrzeźbiona rozmaitymi wlotami powietrza maska i masa innych aero-detali, zgrupowanych pod nazwą Extreme Aero Package. Efekt to prawie tona docisku przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych! A ile "wyciągnie" Dodge Viper ACR z gazem "do dechy"? To niestety jeszcze tajemnica - Amerykanie nazywają go jednak najszybszym Viperem, a już standardowy jest zdolny przekroczyć 320km/h. Ręcznie składany silnik 8,4 V10 co prawda nadal ma 645KM, ale aerodynamiczne triki powinny zwiększyć możliwości ACR względem podstawowej odmiany "Żmiji".

Również zawieszenie mocno zmieniono - pojawiło się tutaj trochę rozwiązań prosto z torów wyścigowych. Cały układ specjalnie stworzono dla wersji American Club Racer i składa się on m.in. z amortyzatorów marki Bilstein, zestawu 10 ustawień twardości oraz regulacji prześwitu o aż 3 cale. Również opony powstały tylko i wyłącznie do tego modelu - to gumy Kumho Ecsta V720 w rozmiarze 295/25/19 (przód) i 355/30/19 (tył). Za wpakowanymi w nie alufelgami kryją się z kolei ogromne tarcze hamulcowe (390mm/360mm) oraz 6-tłoczkowe zaciski firmy Brembo. Ceramiczno-karbonowe hamulce pozwoliły "urwać" kilka funtów masy, dzięki czemu Viper ACR, mimo paru dodatków, zachowuje rozkład kilogramów 50:50 pomiędzy przednią, a tylną osią - wszystko dla poprawienia precyzji prowadzenia. Dodatkowe kilogramy zaoszczędzono montując prosty, 3-głośnikowy zestaw audio, lekką wykładzinę kabiny, oraz pozbywając się niektórych elektrycznych udogodnień (np. sterowania fotelami) i światel przeciwmgłowych - to naprawdę auto o silnie wyścigowym DNA.

Ręczna produkcja Dodge'a Vipera ACR ruszy w trzecim kwartale tego roku - wtedy poznamy resztę detali, m.in. cenę oraz dokładne osiągi, którymi może się pochwalić. Już teraz wiemy jednak, że to wyjątkowa maszyna, którą możemy jechać prosto na tor wyścigowy i, przy odpowiednich umiejętnościach, dogonić niemal wszystko, co na nim znajdziemy.

Podobne wiadomości:

Dodge Viper ACR: Amerykański radykał na nowo

auto motor i sport 2015-05-14

Jeśli dla kogoś standardowy Viper jest za wolny i za nudny to ma jeszcze jedno wyjście – Dodge Viper ACR. Właśnie pokazano jego najnowsze wcielenie. 

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross