mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Druga generacja M-klasy

Druga generacja M-klasy

Większy, mocniejszy, bardziej luksusowy i bezpieczny - tak prezentuje się druga generacja Mercedesa M-klasy, która zaprezentowana zostanie na targach w Detroit, a w sprzedaży w Europie pojawi się latem 2005 r.

Druga generacja M-klasy

Już wygląd zewnętrzny nowej M-klasy wskazuje na znaczne zmiany. W porównaniu do poprzedniej wersji nowa jest o 150 mm dłuższa i 71 szersza. Rozstaw osi został zwiększony o 95 mm i wynosi obecnie 2.915 mm. M-klasa będzie teraz za to niższa o 9 mm, co nada auto bardziej sportowego wyglądu. Ten charakter został także podkreślony przez bardziej pochyłą przednią szybę, bardziej napięte linie boczne ciągnące się ku tyłowi oraz zmieniony błotnik.

Jednak krok naprzód ten nowy terenowy model uczynił nie tylko zmienionym wyglądem, ale przede wszystkim poprzez zastosowanie nowości technologicznych. Na czoło wybijają się tutaj siedmiobiegowa automatyczna przekładnia, system zwiększający bezpieczeństwo Pre-Safe, nowe sześcio- i ośmiocylindrowe silniki oraz zmodernizowany napęd na wszystkie koła.

Do wyboru nabywca będzie miał trzy nowe silniki. Najsłabszą jednostką będzie silnik sześciocylindrowy w wersji ML 280 CDI o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 440 Nm. Drugi silnik wysokoprężny, również V6, znajdzie się w wersji ML 320 CDI i będzie dysponował mocą 224 KM i maksymalnym momentem w wysokości 510 Nm. Oba silniki diesla mają podobne zużycie paliwa w wysokości 9,4 l/100 km. Również nowy będzie benzynowy silnik w wersji ML 350 o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Najmocniejszym silnikiem pozostanie znana już jednostka pięciolitrowa V8 w wersji ML 500, która osiąga moc 306 KM oraz maksymalny moment obrotowy 460 Nm.

Przeniesienie napędu na wszystkie koła we wszystkich wersjach będzie odbywać się za pomocą siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów 7G-Tronic, która obsługiwana jest za pomocą dźwigni umieszczonej przy kierownicy. Kierowca będzie mógł także wybrać tryb manualny, wówczas zmiana biegów będzie się odbywać za pomocą przycisków na kierownicy.

Auto posiada szereg seryjnie montowanych systemów ułatwiających jazdę w terenie. Funkcje te pomagają podczas jazdy pod stromą górę lub w dół, ruszać w ciężkim terenie, a także zachować kontrolę nad pojazdem. Ponadto kierowca ma możliwość zamówienia dodatkowego pakietu offroadowego, w którym m.in. zwiększony został o 100 mm prześwit.

Wnętrze nowej M-klasy przypomina inne modele Mercedesa, tak samo wysoki jest poziom komfortu oraz eleganckie materiały wykończeniowe. W porównaniu do poprzednika M-klasa oferuje więcej miejsca, a ponadto elektrycznie regulowane przednie fotele, dzielone oparcia tylnich siedzeń. Na liście dodatkowego wyposażenia znajduje się m.in. automatyczna klimatyzacja, asystent parkowania i światła biksenonowe doświetlające zakręty.

Powiększona została także przestrzeń bagażowa do 2.050 litrów, pozwala ona ponadto na transport przedmiotów o długości nie przekraczającej 2,10 m.

W temacie bezpieczeństwa Mercedes  Klasa M oferuje dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne, pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu na wszystkich siedzeniach. Kierowcy pomagają także systemy ABS, BA i ESP. System Pre-Safe przewiduje niebezpieczną sytuacją drogową i w krytycznym momencie napina przednie pasy bezpieczeństwa, koryguje ustawienie fotela przedniego pasażera oraz zamyka szyberdach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.