mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Drugi Visiovan, pierwsze wrażenia

Drugi Visiovan, pierwsze wrażenia

Kiedy pół roku temu debiutował siedmiomiejscowy Citroen C4 Picasso, mało kto spodziewał się, że kilka miesięcy później pojawi się jego pomniejszona wersja, a on sam otrzyma na rzecz młodszego przydomek Grand. Mniejszy, pięcioosobowy Visiovan zadebiutował właśnie na naszym rynku i na wstępie jego cena będzie aż o 8 tyś. zł niższa!

Drugi Visiovan, pierwsze wrażenia

Pięcioosobowy Citroen C4 Picasso poszerza gamę rodzinnych samochodów. Stanie on pomiędzy modelem Xsara Picasso, (który jest jeszcze w sprzedaży, a którego najprawdopodobniej już niedługo zastąpi) a nieco większym, starszym bratem Grand C4 Picasso. Nowe auto poza przydomkiem w postaci nazwiska znanego kubisty, zostało również ochrzczone przydomkiem "Visiovan". Jest to nowy rodzaj segmentu lansowany przez Citroena. Visio oznacza widoczność, natomiast drugi człon ma być alegorią przestrzennego, wygodnego, a zarazem łatwo adaptowalnego wnętrza.

Na zewnątrz...
Na pierwszy rzut oka po przedniej części samochodu nie rozpoznamy, że mamy do czynienia z całkowicie nowym samochodem. Wszystko pozostało na miejscu. Duże reflektory pomiędzy którymi ukrywa się subtelny grill, a pod nim dość masywny i dopasowany stylistycznie zderzak z wlotami powietrza oraz reflektorami przeciwmgłowymi. W aucie montowana jest również ta sama, szerokokątna szyba o powierzchni 2 metrów kwadratowych, pozwalająca na dobre oświetlenie wnętrza oraz nowe doznania wizualne podczas jazdy. Zdanie na temat podobieństwa zmienimy z pewnością, gdy ujrzymy samochód z profilu. Pomimo tego, że oba auta powstały na jednakowej platformie, to jednak mały C4 Picasso został o 12 cm skrócony oraz nieznacznie obniżony.

Wprawne oko obserwatora zauważy z pewnością, że na wysokości tylnych drzwi dolna linia szyby nieco opada. Ten stylistyczny zabieg został przeprowadzony z myślą o młodszych pasażerach, pozwalając im na lepsze obserwacje świata z fotelika w drugim rzędzie. Bryła nowego samochodu jest teraz bardziej zwarta i odsłania swój dynamiczny charakter (wskaźnik Cx na poziomie 0,31). Z tyłu auta skrócono zwis nadwozia, co wpłynęło pozytywnie na właściwości jezdne. Auto nie ciągnie za sobą nadwagi w postaci wielkiego bagażnika. Z tyłu samochodu zostały zmienione reflektory. Powiększono je dość odważnie, a ich nietypowa powierzchnia zachodzi mocno na boki auta. Montowane są teraz w orientacji poziomej. Klapa bagażnika jest duża i otwiera się wysoko, co ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.

Przy rozłożonych fotelach w tylnym rzędzie do dyspozycji pasażerów dostępne będzie maksymalnie 500 litrów bagażnika. Wielkość ta jest "ruchoma", gdyż tylne fotele pozwalają na przesuwanie wzdłużne o 13 cm. Po ich złożeniu przestrzeń bagażnika zwiększa się do rozmiaru 1.734 litrów. Warto dodać, że możliwe jest składają się one całkowicie na płasko. Po maksymalnym przesunięciu siedzenia pasażera długość miejsca w aucie może wynieść nawet 1,87 metra. Francuzi lubują się w nietypowych i awangardowych rozwiązaniach. W nowym C4 Picasso dostępny jest specjalny koszyk na zakupy o nazwie Modubox. Pozwala on podzielić przestrzeń bagażnika oraz przenosić przedmioty na zewnątrz samochodu. Przenośny wózek składa się ze stelaża oraz miękkiej, zdejmowanej torby płóciennej o pojemności 40 litrów lub izotermicznego pojemnika o podobnej wielkości.

...i wewnątrz
W środku samochodu poza tym, że w bagażniku nie ma już dodatkowych dwóch foteli, reszta pozostała bez zmian. Duża powierzchnia deski rozdzielczej, po środku której skupione zostały wyświetlacze deski rozdzielczej oraz strefa multimedialna samochodu znana jest z wersji siedmioosobowej. Tradycyjnie po krańcowych stronach kokpitu znajdują się kontrolery klimatyzacji. Dzięki elektronicznemu hamulcowi parkowania i manipulatorowi skrzyni automatycznej, umieszczonemu przy kierownicy możliwe było zwolnienie przestrzeni między przednimi fotelami. W wersji z automatyczną przekładnią dostępny jest dodatkowy klimatyzowany schowek umieszczony po środku deski rozdzielczej. Wewnątrz auta tradycyjnie już znajdziemy mnóstwo ergonomicznych schowków.

Pod maską i w portfelu...
Dla nabywców dostępne będą cztery wersje silnikowe, dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Gamę silników otwiera szesnastozaworowy motor z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra. Dysponuje on mocą 127 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym wynoszącym 170 Nm przy 3.750 obr./min. Za najtańszą wersję z tym silnikiem w pakiecie wyposażeniowym "X" z tym silnikiem trzeba zapłacić 64.180 złotych. Z benzyniaków dostępny jest także szesnastozaworowy silnik 2.0i. Jest on nieznacznie mocniejszy (143KM) i dysponuje momentem obrotowym na poziomie 200Nm przy 4.000 obr./min. Silnik wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu. Za kilkanaście koni mechanicznych więcej i bogatsze wyposażenie w wersji "SX Pack" trzeba dać 79.590 złotych.

Jeśli chodzi o wersje wysokoprężne tutaj też mamy dwie opcje. Wejściowa jednostka HDi o pojemności 1,6 litra pozwoli rozwijać moc rzędu 110 koni mechanicznych. Producent podaje, że jej moc wynosi 110 koni mechanicznych. Jej atutem jest duży moment obrotowy (240Nm przy 1.750obr./min), który może być zwiększany do 260 Nm za pomocą funkcji "overboost". Podstawowa wersja diesla z wyposażeniem "X" będzie kosztować 71.639 złotych. W wachlarzu opcji dostępny jest także najmocniejszy "klekot" o mocy 138KM osiągana przy 4 tyś. obr./min. W wersji z sześciostopniowym automatem jego moment obrotowy wynosi 320 Nm. Tutaj podstawowa jest wersja "SX Pack", za którą trzeba będzie zapłacić 87.869 złotych. Oba silniki wysokoprężne są wyposażone we wtrysk drugiej generacji oraz doładowanie całkiem nową turbosprężarką.

Citroen przygotował na dobry początek całkiem niezłą promocję dla C4 Picasso. Otóż wszystkie wersje, bez wyjątków, są teraz sprzedawane z promocyjnym rabatem w wysokości 8 tysięcy złotych. Tak więc zwiększa to atrakcyjność ciekawego stylistycznie samochodu, który oferuje wewnątrz solidne i obszerne wnętrze. Dla osób poszukujących rodzinnego samochodu, który oferuje warunki jezdne bardzo zbliżone do hatchbacka będzie to naprawdę dobra propozycja.

Zobacz TEST mojeauto.pl modelu Citroen Grand C4 Picasso

Dowiedz się więcej na temat marki Citroen

Zobacz galerię zdjęć z premiery modelu Citroen C4 Picasso

Czytaj także:

Małe C4 Picasso (2007-01-05)

Citroen C4 Picasso: Van z wizją (2006-10-27)

Nowy wymiar Citroena C4 (2006-08-03)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C4
Citroen C4
Cena podstawowa już od: 49 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~kedan 2007-03-08

A ja na pewno go kupię. Gdy tylko mój C4 się troszkę zestarzeje (jeszcze nie ma roku ). Za dwa lata Picasso będzie miał dobre rabaty.W ogóle bardzo ładne te "citroeny"!

~Adam 2007-03-05

Bardzo ładny samochód! Ma swój styl i wygląda interesująco !!!! Brawo dla Citroena !!!!!!!!!!!!!!!!!!

~sadam 2007-03-01

a ja mysle ze to bedzie bardzo dobry nastepca xsary. auto bardzo daje rady :) tylko mogli w srodku cos pozmieniac a nie ciagle to samo...

~seeker 2007-03-01

W mojej opini cena i tak jest wysoka jak na 5 osobową wersję. Może gdy wycofają Xsarę Picasso cena pójdzie niżej ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Android Auto dostępny bez samochodu
Android Auto dostępny bez samochodu
Koncern Google postanowił zainteresować się posiadaczami starszych samochodów, które nie mają na wyposażeniu wielkich, dotykowych wyświetlaczy czy zaawansowanych urządzeń multimedialnych. Aplikacja Android Auto będzie dostępna również na ekranie smartfona.