mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dwa sportowe wcielenia Hondy Civic

Dwa sportowe wcielenia Hondy Civic

Władze japońskiego producenta aut doszły do wniosku, że nadszedł najwyższy czas, aby rozszerzyć rodzinę Hondy Civic o dwa modele zorientowane na wydajność. Jeden z nich otrzymał przyrostek 'S' co oznacza Sport, natomiast drugi 'R' jak Racing.

Dwa sportowe wcielenia Hondy Civic

Dwie nowe wersje samochodu różnią się od "standardowego" hatchbacka sygnowanego logo Civic przede wszystkim usportowionym wyglądem nadwozia i wnętrza. Model Type-R rozszerza tą kwestię dodatkowo agresywnym, sportowym silnikiem, który zadowoli niejednego wielbiciela dynamicznej jazdy. Powracając jednak do nadwozia, można zauważyć, że sylwetka jest bardzo podobna do obecnej wersji pięciodrzwiowej. Indywidualizacja modelu została osiągnięta nie przez radykalną zmianę linii, lecz dodanie kilku bardzo ciekawych, unikatowych wręcz detali. Szpiczasta tylna szyba akcentuje tył samochodu w stylu coupe. Poszerzone nadkola, pod którymi zamontowano siedemnasto- lub osiemnastocalowe (Type-R) felgi, obniżony prześwit oraz nowe, aerodynamiczne zderzaki nadają mu niebanalnego charakteru. Mocniejsza wersja dodatkowo będzie się odznaczać powiększonymi wlotami w powietrza, logiem Type-R na masce oraz zaciskach hamulców.

Wnętrze aut zostało oparte na tym samym wyglądzie co normalna, pięciodrzwiowa wersja, aczkolwiek projektanci dodali tutaj szereg sportowych znamion. Począwszy od czerwono-czarnych materiałów ze skóry Alcantara obszywanych czerwoną nicią, z których wykonana jest tapicerka, poprzez kubełkowe fotele, skończywszy na aluminiowych nakładkach na pedałach. Układ na desce rozdzielczej pozostał taki sam, zmianie uległ jedynie kolor podświetlenia.

Wraz z modelem Type-S dostępne będą dwie jednostki silnikowe. Jedna z nich to benzynowy SOHC i-VTEC o pojemności 1,8 litra, drugi to silnik wysokoprężny i-CTDi o pojemności 2,2 litra. Oba dysponują równą mocą 140 koni mechanicznych. Za przenoszenie napędu standardowo odpowiedzialna będzie sześciostopniowa skrzynia biegów. W opcji będzie można zamówić sześciobiegowy automat iShift pozwalający na zmianę biegów za pomocą łopatek. Auto napędzane motorem benzynowym będzie rozpędzać się do "setki" w przeciągu 8,9 sekundy, a jego średnie spalanie szacowane jest na 6,6 l/100km. Jednostka dieslowska o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 340Nm przy 2.000 obr./min będzie rozkręcać się do 100km/h w 8,6 sekundy. Spalanie w cyklu mieszanym zamknie się w granicach 5,2 l/100km.

Wersja Type-R będzie dostępna tylko z jednym silnikiem, ale za to jakim! Dwulitrowy benzyniak w technologii DOHC i-VTEC przeszedł gruntowne zmiany w stosunku do swojej poprzedniej generacji. Wprawdzie oferuje on tak samo wysoki moment obrotowy jak prekursor i dostarcza tej samej frajdy z jazdy, to jednak zasięg obrotów, w których działa system zmiennych faz rozrządu został poszerzony. Dzięki temu z silnika można wycisnąć 201 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna, do jakiej może się rozpędzić, wynosi 235 km/h. Sprint od zera do setki wynosi tylko 6,6 sekundy. Dla potrzeb silnika przygotowano specjalną przekładnię manualną (6 biegów) o bardzo krótkim skoku przełożeń. Według producenta średnie spalanie jednostki wynosić będzie 9,1 l/100km.

Zobacz galerię zdjęć modelu Honda Civic Type-R

Zobacz TEST mojeauto.pl modeli marki Honda

Czytaj także:

Honda zszokowana popytem (2006-11-03)

Tylko cztery gwiazdki Civica (2006-10-27)

Nowy, ostry Type R (2006-09-14)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~Podpis: 2007-02-03

Dobrze snoopix piszesz, ale i tak jest ok. Nadal kręci powyżej 8000 obrotów i uzyskuje ponad 100KM z litra bez doładowania więc nie jest źle. Odnośnie cen to lepiej nie wiedzieć (ponad 107 tysięcy....)

~snoopix 2007-02-01

moim zdaniem obecny type R stracil to cos co sprawialo ze cisnienie roslo a krew sie gotowala. wyglada mniej agresywnie i mniej brutalnie. stal sie malym kobiecym autkiem. choc podobno o gustach sie nie dyskutuje. Ja mimo wszystko wole poprzednia generacje.

~jaromir 2007-01-31

bez jaj, super autko, super wyglad, moc i w ogole, ciekawe po ile bedzie stac u nas, ponad stowke to leciutko

~robak 2007-01-31

w porownaniu do poprzedniego type R jest mocniejszy zaledwie o 3 KM wiec nie ma co sie tu szczegolnie podniecac

~leos 2007-01-31

ekstra wozik, szczegolnie type R, chyba najlepszy sportowy sposrod kompaktow

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport