mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dwa zera Peugeota w przyszłym roku

Dwa zera Peugeota w przyszłym roku

Nazwa najnowszego modelu Peugeota po raz pierwszy w historii francuskiej marki będzie oznaczona czteroma cyframi. Będzie to też pierwsze miejskie auto z przesuwanymi drzwiami.

Dwa zera Peugeota w przyszłym roku

Model 1007 pojawi się na krótko przed następcą 106 - czyli modelem 107, którego rynkowy debiut planowany jest na jesieni przyszłego roku. 1007 zbudowany został na tej samej płycie podłogowej, co model 207, który w 2006 roku zastąpi niezwykle popularny także w Polsce model 206.

Trzydrzwiowy 1007 nie jest długi (3,73 m), lecz stosunkowo wysoki (1,61 m). Jego ostateczny wygląd został zaprojektowany przez włoską firmę stylistyczną Pininfarina, która tylko zmodyfikowała studyjny model stworzony przez projektantów Peugeota.

Najciekawszym elementem nowego modelu wydają się być przesuwane drzwi, których otwarcie i zamknięcie może nastąpić w pełni elektrycznie po naciśnięciu przycisku na tablicy rozdzielczej lub pilocie, a także tradycyjnie za pomocą klamki. Drzwi przesuwają się po trzech prowadnicach, z których jedna widoczna jest na zewnątrz auta. Po otwarciu drzwi auto oferuje szeroki, 92-centymetrowy dostęp do środka. Ten sposób otwierania i zamykania drzwi ma szereg zabezpieczeń. Przykładowo przy większej prędkości niż 5 km/h nie jest możliwe otwarcie drzwi, jeśli podczas zamykania drzwi natrafią na jakąś przeszkodę proces zamykania zostanie przerwany, przy otwartym wlewie do baku blokowane są prawe drzwi i w końcu w razie wypadku funkcja elektronicznego otwierania/zamykania drzwi zostaje automatycznie wyłączona.

Model 1007 ma być ofertą Peugeota w segmencie mikrovanów. Kierowca siedzi wyżej niż zwykle, większa powierzchnia przedniej szyby oraz cofnięte do tyłu słupki B zapewniają zdecydowanie lepszą widoczność.

Dwa tylne, osobne siedzenia mogą być odrębnie przesuwane, podobnie jak przednie siedzenie pasażera, składane, oparcia są regulowane. W zależności od ich ustawienia bagażnik oferuje niewiele, bo tylko od 178 do 364 litrów. Za to wnętrze bogate jest w liczne schowki: w desce rozdzielczej, pod przednimi siedzeniami, w drzwiach, w oparciach przednich siedzeń, w podłodze przed tylnymi siedzeniami.

Wewnątrz na uwagę zasługuje także możliwość łatwego wymieniania niektórych elementów, w tym m.in. obicia drzwi, tapicerki siedzeń, pokrywy schowków (w sumie 18). Do wyboru jest 12 zestawów dekoracyjnych różniących się kolorami i materiałami. Wymiana według danych Peugeota bez narzędzi nie trwa dłużej niż jeden kwadrans. Wyposażenie, które ma dbać o bezpieczeństwo podróżujących, zawiera siedem poduszek powietrznych (w tym chroniąca kolana kierowcy), mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, systemy ABS i ESP. W wyposażeniu dodatkowym można znaleźć także klimatyzację, otwierany szklany dach, tempomat, czujnik parkowania, komputer pokładowy czy też system nawigacyjny.

Mały będzie wybór, jeśli idzie o dostępne silniki. Będą dwie jednostki benzynowe 1,4 75 KM oraz 1,6 109 KM i jedna jednostka wysokoprężna 1,4 HDi 68 KM. Nie jest jeszcze znana cena nowego modelu. Przypuszcza się, iż w zależności od silnika i wyposażenia cena będzie się wahać od 13.500 do ponad 17.000 euro.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport