One Clubman będzie najsłabszym z przedużonych MINI i dysponować będzie 1,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 95 KM. Tym samym rodzina Clubmana, w skład której wchodzą obecnie 120-konny Cooper, 110-konny Cooper D, Cooper S o mocy 175 KM oraz najmocniejszy JCW o mocy 211 koni, powiększy się o piątego członka.
95-konny silnik, o maksymalnym momencie obrotowym 140 Nm osiąganym przy 4.000 obr/min pozwala rozpędzić się autu maksymalnie do 183 km/h, zaś sprint do 100 km/h trwa 11,6 sekundy. Średnie spalanie wynosi 5,4 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 130 g/km.
Standardem w tej wersji silnikowej będzie 6-biegowa skrzynia manualna, lecz w opcji dostępny będzie również 6-stopniowy automat. Jednostka wyposażona została ponadto w system Start/Stop, wyłączający silnik np. podczas postoju na światłach, oraz system odzyskujący energię podczas hamowania.
Jeszcze mniej koni do dyspozycji będzie mieć nowa wersja MINI One. 75 koni, jakie pracować będzie pod maską tego najsłabszego z "miniaków", to dokładnie o 20 mniej niż obecnie oferowany model One. Maksymalny moment obrotowy, osiągany przy 2,5 tys. obr/min, wynosi 120 Nm. Maksymalna prędkość to 175 km/h, zaś przyspieszenie ze startu do setki trwa 13,2 sekundy. Spalanie tej wersji silnikowej wynosi 5,3 l/100 km, emisja CO2 wynosi 128 g/km. W przeciwieństwie do 95-konnej wersji One oraz One Clubman, najsłabsza wersja nie będzie dostępna w opcji z 6-biegowym automatem.
Obie nowe wersje MINI w sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach pojawią się już w marcu. Na rynku niemieckim ceny za 75-konną wersję zaczynać się będą od 15,2 tys. euro, zaś za One Clubman 18,2 tys. euro.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!