mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dwie miejskie nowości w Polsce

Dwie miejskie nowości w Polsce

Ten rok zdecydowanie należy do Toyoty. Po zaprezentowaniu w pierwszej połowie roku kilku całkowicie nowych modeli oraz face-liftingu najpopularniejszych przyszedł czas na kolejne nowości. Jest to miejski all-roder - Urban Cruiser oraz siedmiosobowy van -Verso.

Dwie miejskie nowości w Polsce

Urban Cruiser łączy muskularne nadwozie znane z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i  przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowej karoserii. Pomimo mocnej muskulatury projektantom udało się utrzymać aerodynamikę na poziomie Cx równym 0,315. Jak na przedstawiciela segmentu B w samochodzie mamy duży rozstaw osi. Wynosi on 2.460mm. W połączeniu z maksymalnie krótkimi zwisami nadwozia mamy auto, które może sobie poradzić gdy skończy się nam asfalt.

Pomoże mu w tym napęd AWD, który współpracuje tylko z silnikiem diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Możliwe jest też zblokowanie systemu (rozkład 50:50), który będzie działać nieprzerwanie do 40km/h.

 

Pod maską tego miejskiego łazika znajdziemy do wyboru dwie jednostki. Pierwsza to nowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra. Dzięki systemowi VVT-i oraz wysokiemu stopniowi sprężania moc maksymalna silnika to 101KM oraz 132Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka wysokoprężna, która jest dostępna także z napędem AWD to znany już silnik 1.4 D-4D. Zastosowano w nim filtr DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze. Moc maksymalna 90KM oraz duży moment o wartości 205Nm sprawią, że Urban Cruiser poradzi sobie nie tylko w miejskiej dżungli. Oba silniki są obsługiwane przez nową, sześciostopniową skrzynię manualną. Niska emisja CO2 (129 - benzyna, 118 - diesel) jest zagwarantowana poprzez skutecznie działanie systemu Stop & Start, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle.

W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz  AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Podstawowa cena samochodu to 64.000 złotych.

Kolejną nowością japońskiej marki na polskim rynku jest najnowsze wcielenie vana Verso. Bazuje on na poprzedniczce, czyli Corolli Verso. Po odcięciu pierwszego członu japońscy konstruktorzy zafundowali odświeżony design, system składania foteli Toyota Easy Flat - 7 oraz odświeżoną gamę silników benzynowych i wysokoprężnych.

Nowa wersja nieco nam urosła. Stało się tak dzięki zaadaptowaniu płyty podłogowej w modelu Avensis. Zmieniły się nie tylko wymiary karoserii, ale wydłużeniu uległ rozstaw osi. Zaowocowało to zwiększeniem przestrzeni wewnątrz auta, co jest kluczowym elementem w tego typu samochodach. Zmiany pozwoliły zwiększyć luz pomiędzy drugim i trzecim rzędem siedzeń. Wyraźnie powiększyła się przestrzeń bagażowa. I właśnie nią możemy swobodnie modulować dzięki dwóm systemom: „Trunk Management” oraz „Toyota Easy Flat-7”. Szczególnie efektownie prezentuje się ten ostatni, pozwalając szybko i łatwo konfigurować fotele aż w 32 kombinacjach (jest to możliwe dzięki zastosowaniu niezależnych foteli we wszystkich rzędach, które teraz mają lepiej wyprofilowane oparcia i wydłużone siedziska). Każdy z foteli możemy składać niezależnie, a dodatkowo te w trzecim rzędzie wyposażono w możliwość regulacji kąta nachylenia.

 

Mocną stroną Verso poza przestrzenią są silniki z rodziny Toyota Optimal Drive. Moc jednostek zwiększono o 20 procent, obniżając przy tym zużycie paliwa o kolejne 12 procent. Rodzinę silników w Verso tworzą: benzynowe: 1.6 Valvematic (132 KM) i 1.8 Valvematic  (147 KM) oraz wysokoprężne: D-4D 2.0 (126 KM), 2.2 D-CAT z automatyczną skrzynią biegów (150 KM), oraz 2.2 D-CAT z manualną skrzynią biegów (177 KM). Silnik 1.8 jest dostępny z bezstopniową skrzynią automatyczną Multidrive S.

Cena startowa dla Toyoty Verso w wyposażeniu Luna (w wersji pięcioosobowej) z silnikiem benzynowym 1.6 wynosi 75.300 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Verso
Toyota Verso
Cena podstawowa już od: 75 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Marcin 2009-08-03

Lusterka skladaja sie recznie... Kierunkowskazy w lusterkach to mily trend ale nie umniejsza nic temu autu brak tego gadgetu, za to sa swietla w lusterkach doswietlajace okolice drzwi - rownie fajny gadget.

sajmon 2009-06-16

składane lusterka boczne to gadżet? według mnie raczej konieczność w wielu przypadkach. Na pewno verso tego nie ma?

~jan 2009-06-04

a poco ci te gadzety?? bez tego sie nie obejdziesz?

~Użytkownik Toyot 2009-06-02

Gdyby Verso miała jeszcze skałdane lusterka boczne (o kierunkowskazach w lusterkach nie wspomnę) to poważnie rozważyłbym kupno tego pojazdu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport