mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE

Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE

O debiutującym na wystawie NAIAS w Detroit Mercedesie GLE już pisaliśmy. Na stoisku Mercedesa w halach wystawowych pojawiła się jednak również najmocniejsza odmiana GLE 63 AMG 4MATIC w dwóch wariantach mocy - 557- i 585-konnej.

Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE
Sercem najmocniejszych odmian tego SUV-a coupe jest 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo. Bazowa odmiana generuje moc 557 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a wariant S, odpowiednio, 585 KM oraz 760 Nm. Dodatkowy potencjał uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania. W obu wariantach 8-cylindrowy motor zapewnia autu osiągi z najwyższej półki. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa 4,3 lub 4,2 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 11,9 l/100 km. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Już w standardzie uwagę zwraca dźwięk dobywający się z komory silnika i wydechu. Na życzenie oferowany jest również wyczynowy układ wydechowy Performance, który generuje jeszcze głębszy dźwięk.

Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przycisk M pozwala kierowcy wybierać biegi za pośrednictwem łopatek przy kierownicy, a na jego działanie nie wpływa wciśnięcie pedału gazu do podłogi (tzw. kick-down) ani osiągnięcie maksymalnych dopuszczalnych obrotów silnika.



Stały napęd na cztery koła 4Matic rozdziela moment obrotowy między osiami w stosunku 40:60. Sportowe zawieszenie AMG Ride Control z pakietem Airmatic zawiera zawieszenie pneumatyczne, specjalne amortyzatory, automatyczną kontrolę prześwitu oraz aktywne tłumienie ADS Plus, a także współpracuje z aktywną stabilizacją przechyłów Active Curve System. Ten standardowy system korzysta z aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi w celu ograniczenia przechyłów karoserii podczas pokonywania łuków. Zawieszenie pneumatyczne obniża się wraz ze wzrostem prędkości w celu ograniczenia oporu powietrza i zwiększenia stabilności.

Wszechstronny charakter auta zapewniają tryby jazdy Dynamic Select. Kierowca ma do wyboru pięć zróżnicowanych programów - "Slippery", "Individual", "Comfort", "Sport" oraz "Sport Plus". Każdy z nich wpływa na pracę skrzyni biegów, reakcje silnika, próg działania ESP oraz działanie układu kierowniczego i twardość zawieszenia. W trybie "Comfort" układy konfigurowane są z myślą o zrelaksowanej jeździe, w "Sport" i "Sport Plus" nacisk położny jest na uzyskanie większej dynamiki, a w "Slippery" - zapewnienie maksymalnej przyczepności, niezależnie od rodzaju podłoża. "Individual" pozwala kierowcy osobno ustawić poszczególne parametry.


Całość uzupełniają sportowy układ kierowniczy Sport Direct-Steer z niewielką kierownicą Performance, wydajne hamulce wentylowane z perforowanymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu oraz srebrne lub czerwone (w mocniejszej wersji) zaciski sygnowane logo AMG.

Większą moc drzemiącą pod maską zdradzają lakierowane na czarno elementy ospojlerowania, 21- lub 22-calowe obręcze kół w kolorze tytanowym (opony w rozmiarze odpowiednio 285/45 R 21 z przodu i 325/40 R 21 z tyłu lub 285/40 R 22 z przodu i 325/35 R 22 z tyłu).

Wewnątrz GLE coupe w odmianie AMG znalazło się szereg ekskluzywnych dodatków, m.in. okładziny ze szczotkowanego aluminium, sportowe fotele pokryte skórą nappa z kontrastowymi przeszyciami. Z tapicerką koresponduje trójramienna kierownica Perofrmance ze spłaszczonym u dołu wieńcem, aluminiowymi manetkami zmiany biegów i perforowanym chwytem, również obszyta skórą nappa. Wzrok kierowcy trafia na dwa okrągłe, rozdzielone 4,4-calowym wyświetlaczem wskaźniki. Utrzymane w sportowym stylu, mają tarcze przypominające wyglądem włókno węglowe i czerwone wskazówki. Prędkościomierz wyskalowano do 320 km/h. Odmiana "S" wyróżnia się dodatkowo kierownicą z wstawami z mikrofibry, czerwonymi oznaczeniami na zegarach, emblematami AMG na zagłówkach oraz pasami bezpieczeństwa w kolorze szarym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa GLE
Mercedes Klasa GLE
Cena podstawowa już od: 274 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-5dr. suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport