mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > E-klasa jeszcze oszczędniejsza

E-klasa jeszcze oszczędniejsza

Dla miłośników naszego środowiska, którzy z obrzydzeniem przypatrują się każdemu gramowi wydalanego CO2 i innych zanieczyszczeń, Mercedes przygotował dwie oszczędne wersje Klasy E. Napędzaną gazem ziemnym oraz z najoszczędniejszym turbodieslem w swojej klasie.

E-klasa jeszcze oszczędniejsza
Mercedes E200 Natural Gas Drive prezentuje swoje zalety zwłaszcza w trybie gazowym - na pokonanie 100 km potrzebuje średnio 4,3 kg gazu ziemnego, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 116 g/km. Dodatkowo, jego spaliny są wówczas bardziej przyjazne środowisku niż aut zasilanych benzyną czy olejem napędowym. W porównaniu do poprzedniej generacji analogicznej wersji E-klasy inżynierowie Mercedesa ograniczyli zużycie gazu ziemnego o ponad 20 proc., czyli o 1,2 kg/100 km. Na ten wynik wpływ ma także zastosowanie funkcji ECO start/stop.

Mercedes-Benz E 200 Natural Gas Drive, który jest jedynym takim modelem w swojej klasie, automatycznie przełączy się na tryb benzynowy, gdy skończy się gaz w zbiornikach. Nowy, 4-cylindrowy silnik zużywa wtedy jedynie 6,3 l benzyny na każde 100 km (emisja CO2: 147 g/km) i już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 6, obowiązującą od 2015 roku.

Należąca do rodziny BlueDirect jednostka z bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa oferuje moc 156 KM oraz 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy zaledwie 1250 obr/min. W rezultacie Klasa E 200 Natural Gas Drive przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Praca silnika na gazie ziemnym przynosi odczuwalne korzyści również dla kieszeni - koszty paliwa względem zasilania benzyną spadają mniej więcej o połowę. W Niemczech, przy rocznym przebiegu 20 tys. km, oznacza to oszczędność w wysokości ponad 1000 euro.
Napęd biwalentny ma jeszcze jedną przewagę - zasięg, który w trybie gazowym przekracza 400 km, łącznie z trybem benzynowym wynosi ponad 1300 km. Z opcjonalnym, większym 80-litrowym zbiornikiem benzyny kierowca E 200 Natural Gas Drive może pokonać bez tankowania dystans 1600 km.

Gaz jest bezpiecznie magazynowany w trzech zbiornikach. Pierwszy z nich zamontowano za oparciem tylnej kanapy, a dwa kolejne - pod podłogą bagażnika. Ich łączna pojemność wynosi 121,5 l (19,5 kg). Pomimo instalacji dodatkowych zbiorników bagażnik Klasy E mieści 400 l.

Sercem niezwykle oszczędnej wersji Mercedesa E220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition jest 4-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2143 ccm. Osiąga on moc 170 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i współpracuje z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS, zoptymalizowaną pod kątem obniżenia zużycia paliwa, a także z funkcją ECO start/stop.

Za niewielkie spalanie odpowiadają również koła z oponami o obniżonych oporach toczenia i 16- lub 17-calowymi obręczami, niższy o 15 mm prześwit oraz zasłona chłodnicy, która steruje dopływem powietrza i poprawia aerodynamikę karoserii.

Efektem tych zabiegów jest rekordowo niskie zużycie paliwa - średnio zaledwie 4,4 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 114 g/km. Mercedes E220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s i osiąga prędkość maksymalną 227 km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport