mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Eko-Kia znaczy 'Ray'

Eko-Kia znaczy 'Ray'

Jedną z nowości prezentowanych przez Kia Motors na salonie samochodowym w Chicago będzie koncepcyjna Kia ‘Ray'. Auto posiada napęd hybrydowym typu plug-in i ma wyznaczać ekologiczne trendy koreańskiej marki w przyszłości.

Eko-Kia znaczy 'Ray'

Jako następca koncepcji napędzanej ogniwami paliwowymi Kia Borrego (FCEV) oraz wielu hybryd prototypowy ‘Ray’ jest połączeniem nowatorskiego designu z zaawansowaną inżynierią w formie futurystycznego czteromiejscowego sedana klasy kompaktowej – zaprojektowanego na bazie platformy samochodu Kia Forte.




Kia ‘Ray’ została zbudowana z materiałów lekkich oraz pochodzących z recyklingu, a w szklanym panelu dachowym umieszczono baterię sześciokątnych ogniw słonecznych, dostarczającą energii dla oświetlenia pojazdu i klimatyzacji wnętrza. Pozwala to zwiększyć zasięg jazdy do ok. 1200 kilometrów.

Pod względem stylistycznym aerodynamiczny ‘Ray’ wyróżnia się równymi i gładkimi powierzchniami nadwozia bez zbytnio ostrych krawędzi, opływową sylwetką oraz zaznaczonym zarysem tylnych błotników, przechodzących w podniesioną – dla redukcji zawirowań powietrza – linię pokrywy bagażnika. Zamiast lusterek zewnętrznych i klamek drzwiowych na słupkach przednich przewidziano pozwalające bezpiecznie zmieniać pasy ruchu i otwierać drzwi kamery video z detektorami ruchu.

W Kia ‘Ray’ zastosowano nowe rozwiązania schładzania kabiny  obejmujące m.in. powłoki nano-laminowane i glazurowane – aby radykalnie ograniczyć oddziaływanie nasłonecznienia i pokazać, jak bardzo schładzanie wnętrza pojazdu zmniejsza obciążenie systemu klimatyzacji, a tym samym także i emisję dwutlenku węgla (tzw. efekt cieplarniany). Innowacyjne wyposażenie obejmuje m.in. dotykowy ekran sterowania funkcjami pojazdu, układ kierowniczy typu drive-by-wire, atermiczne szyby nowej generacji oraz akumulatory polimerowe litowo-jonowe – elementy zwiastujące kierunki przyszłościowych technologii w pojazdach marki Kia.

Jako hybryda typu plug-in Kia ‘Ray’ może za jednym naładowaniem akumulatorów przejechać 80 kilometrów (50 mil) korzystając tylko z napędu elektrycznego, a przy użyciu obu systemów napędu zasięg jazdy wzrasta do 1200 km przy średnim zużyciu paliwa rzędu 1,398 l/100 km. Dodatkowo napęd wspierany jest 153-konnym silnikiem GDI (Gasoline Direct Injection) o konstrukcji aluminiowej, skojarzoną z  bezstopniową skrzynią przekładniową (CVT).

 

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia napęd hybrydowy hybryda Kia Concept plug in Ray

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

~KAT 2010-03-04

Koreańskie auta tylko udają samochody

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport