mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ekologiczna seria i-blue Hyundaia

Ekologiczna seria i-blue Hyundaia

Coraz więcej producentów wprowadza do swojej gamy modeli specjalne, bardziej ekologiczne i oszczędne serie. Na taką drogę zdecydował się również Hyundai, który na niedawnych targach w Genewie zaprezentował serię modeli i-blue praktycznie gotową do seryjnej produkcji.

Ekologiczna seria i-blue Hyundaia
Takimi seriami ekologicznych wersji swoich modeli może pochwalić się już sporo koncernów motoryzacyjnych - np. Ford ze swoim ECOnetic, Volkswagen z Bluemotion czy BMW z Efficient Dynamics. Już wkrótce do stawki powinien dołączyć i Hyundai ze swoimi modelami w wersji i-blue.

Idea i-blue nie jest jakimś jednym rozwiązaniem, które będzie stosowane w kolejnych modelach. W tym przypadku koreański producent połączył ze sobą kilka dostępnych już technologii, które oczywiście zostały maksymalnie zoptymalizowane. W rezultacie otrzymano całe spektrum technologii zastosowanych w modelach i10, i10 CNG, i30 oraz oczekiwanym i20, które pomogą znacznie ograniczyć emisję dwutlenku węgla i konsumpcję paliwa.

W skład pakietu i-blue wchodzą przede wszystkim rozwiązania zmniejszające opory powietrza, zwiększające efektywność silnika i skrzyni biegów oraz dopracowany kształt nadwozia.

Ulepszenia w zakresie aerodynamiki pozwolą na zmniejszenie nawet o 10% współczynnika oporu. Główne zmiany to bardziej opływowe kształty nadwozia, zoptymalizowane wnęki na koła, poprawione wloty powietrza oraz tylny spojler. Dodatkowo obniżone o 15-20 mm zawieszenie oraz zastosowane opony o bardzo małym oporze toczenia.

Zmiany w jednostce napędowej objęły m.in. zwiększenie wewnętrznej sprawności silnika przez ograniczenie tarcia układu napędowego, zmianę oprogramowanie sterującego silnikiem, wyposażenie pojazdu w sterowany elektronicznie wskaźnik zmiany biegów oraz system Start&Stop. Ponadto zastąpienie pięciobiegowych skrzyń skrzyniami sześciobiegowymi, wydłużenie trzech najwyższych przełożeń oraz zainstalowanie wskaźnika przełożenia na tablicy rozdzielczej.

Zaprezentowana w Genewie seria pojazdów i-blue objęła trzy modele. Hyundai i30 blue wyposażony był w 1,6-litrowy silnik diesla, który w porównaniu do zwykłej wersji może się pochwalić niższą o prawie 20 g/km (106 g/km) emisją dwutlenku węgla. Podstawowe elementy pakietu i-blue w modelu i10 blue pozwaliły na ograniczenie emisji CO2 ze 114 do 95 g/km. Najlepsze wyniki pod względem emisji zanieczyszczeń udało się osiągnąć w modelu i10 blue CNG, z trzycylindrowym silnikiem o mocy 98 KM i emisją CO2 na poziomie zaledwie 65 g/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 67 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Hyundai i10
Hyundai i10
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai i30 kontra Ford Focus

auto motor i sport 0000-00-00

Już sam fakt, że Hyundai i30 ma w tym pojedynku za rywala Forda Focusa, który od dwóch pokoleń sięga po najwyższe trofea w segmencie C, jest dla koreańskiego producenta nie lada wyróżnieniem.

Hyundai i10 w natarciu

Hyundai i10 w natarciu

Rynek 2008-03-04

Komentuj:

~T 2008-11-02

Czy kupilibyście koreańskie toczydełko ? Bo ja nie....

~Ati 2008-11-02

Co za paskudztwo

~Mat 2008-11-02

Hyundai posmarował to reklamy będą !!!

~ile mozna! 2008-03-21

wyluzujcie z tymi reklamami.przeciez nie da sie biegac po portalu tyle ich jest.pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.