mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ekologiczny Focus ECOnetic

Ekologiczny Focus ECOnetic

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Forda Focusa po faceliftingu na rynku pojawiła się także ekologiczna wersja tego modelu z nowej serii ECOnetic.

Ekologiczny Focus ECOnetic
Nazwa ECOnetic łączy w sobie w sposób oczywisty dwie ważne przesłanki, jakimi będą się kierować auta z tej serii. Po pierwsze to ekologia - samochody mają zużywać mało paliwa oraz emitować niewielką ilość CO2 do atmosfery. Druga kwestia to utrzymanie stylistyki i rozwiązań idei kinetic design, kojarzącą się z jakością jazdy i atrakcyjnym wyglądem.

Ford Focus ECOnetic jest pierwszym z tej gamy modelem, jaki pojawił się na rynku. Jednak już wkrótce dołączy do niej również Mondeo ECOnetic o emisji CO2 poniżej 140 g/km, a następnie wchodząca w tym roku do sprzedaży nowa Fiesta, której wersja ECOnetic będzie emitować mniej niż 100 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.

Pierwsze pojazdy z serii Ford ECOnetic dysponują odpowiednio zmodyfikowanymi silnikami wysokoprężnymi, układem common rail oraz innymi elementami przyczyniającymi się do dalszej redukcji CO2. Na starcie do sprzedaży trafiły wersje z 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym w dwóch wariantach mocy - 90 i 109 KM. Ta druga z filtrem cząstek stałych. Obie jednostki będą do nabycia w wersji pięciodrzwiowej oraz kombi. Ceny dla hatchbacków wynoszą 67 i 74 tys. zł, zaś dla kombi odpowiednio o 3 tys. więcej.

Średnie zużycie paliwa nowego Forda Focus ECOnetic wynosi 4,3 l/100 km. Odpowiada temu najlepsza w klasie konwencjonalnych zespołów napędowych emisja CO2 w wysokości jedynie 115 g/km.

Poza oszczędnym silnikiem, uzyskanie takich parametrów było możliwe dzięki zmniejszeniu oporów toczenia. Dla poprawy właściwości aerodynamicznych obniżono Focusa o 10 mm z przodu i 8 mm z tyłu. W wyposażeniu standardowym znalazł się m.in. zestaw aerodynamiczny, składający się ze zderzaka przedniego o zmodyfikowanym kształcie, zmienionych okładzin progów i tylnego spojlera. W celu dalszej poprawy właściwości aerodynamicznych w zewnętrznych częściach dolnej kraty wlotu powietrza od wewnętrznej strony umieszczone są zaślepki. W zestawieniu z oponami 195/65 R15 o niskich oporach toczenia daje to bardzo dobry współczynnik oporu 0,31. Kolejny ważny element, jaki pojawił się w serii ECOnetic to nowy olej o niskiej lepkości opracowany wspólnie z BP, a który ma zmniejszać opory jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Focus Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Focus

Podobne wiadomości:

Nowy Ford Focus Kombi

Nowy Ford Focus Kombi

Aktualności 2007-11-14

W ostatnich tygodniach pojawiło się kilka przecieków dotyczących nowej odsłony Forda Focusa po face-liftingu. Po tym jak w sieci ukazały się zdjęcia wersji ST, przyszedł czas na kombi. Holenderski magazyn Auto Week jako pierwszy zaprezentował powiększonego przedstawiciela klasy kompakt.

Ford Focus po kuracji

Ford Focus po kuracji

Premiery 2007-09-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport