mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ekologiczny Kaktus Citroena

Ekologiczny Kaktus Citroena

Ekologia, ekologia i jeszcze raz ekologia - te trzy słowa oddają w pełni ideę, która przyświecała projektantom Citroena przy tworzeniu koncepcyjnego modelu C-Cactus. Auto zostanie zaprezentowane już za tydzień na wystawie we Frankfurcie.

Ekologiczny Kaktus Citroena

Przede wszystkim ekologiczny jest już sam napęd. Hybrydowe auta powoli zdobywają swoje miejsce na rynku motoryzacyjnym, jednak jak dotąd w sprzedaży dostępne są jedynie modele łączące silnik benzynowy z elektrycznym. Citroen (podobnie jak i Peugeot) idzie krok dalej i proponuje połączenie diesla z silnikiem elektrycznym.

Hybrydowy napęd modelu C-Cactus łączy w sobie wysokprężny silnik HDi o mocy 70 KM wyposażony w filtr cząstek stałych z silnikiem elektrycznym dającym dodatkową moc rzędu 30 koni mechanicznych. Zapotrzebowanie na paliwo jest równie znikome, jak zapotrzebowanie kaktusa na wodę, i wynosi średnio 3,4 l/100 km. Dodatkowo udało się obniżyć emisję CO2 do 78 g/km. W cyklu miejskim możliwa jest jazda wyłącznie z napędem elektrycznym, którego zaletą jest także cicha praca.

Hybrydowy napęd i niskie zużycie paliwa to nie wszystkie zalety ekologiczne C-Cactusa. Zredukowanie znacznej liczby niepotrzebnych części (bez zasadniczego znaczenia dla funkcjonowania samochodu i komfortu oraz bezpieczeństwa pasażerów) pozwoliło na zmniejszenie ciężaru auta o 15% do 1.306 kg. Np. wnętrze prototypowego Citroena składa się z ok. 200 części, to jest o połowę mniej niż w innych modelach. Zlikwidowano też tablicę rozdzielczą, a wszystkie jej funkcje zostały umieszczone w centralnej konsoli lub w nieruchomej piaście kierownicy. Z zewnątrz zastosowano ten sam zderzak z przodu oraz tyłu, przednia część nadwozia składa się tylko z dwóch elementów - nieruchomej pokrywy silnika połączonej z błotnikami oraz klapki, która umożliwia dostęp do niezbędnych funkcji serwisowych auta. Okna są tylko uchylane, dzięki czemu możliwa była likwidacja słupków oraz złożonego mechanizmu otwierania. Ponadto znaczna część użytych materiałów (szyba przednia i boczna, opony, blacha drzwi, dywaniki, obicia drzwi) pochodzi z odzysku lub podlega recyklingowi.

Co ważne, C-Cactus może z powodzeniem pełnić również funkcje auta rodzinnego, dzięki 4,2 m długości i 1,8 m szerokości, bagażnikowi o pojemności od 500 do 1100 litrów oraz cenie, która powinna być porównywalna do ceny innych samochodów klasy średniej. No i co równie może mieć niebagatelne znaczenie, wygląd C-Cactusa jest atrakcyjny i dość nowoczesny.

Zobacz więcej o samochodach marki Citroen

Czytaj także:
Testy mojeauto.pl aut marki Citroen

C4 na bioetanol (2007-08-21)

C5 z otwieranym dachem (2007-08-20)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Citroen C4 Cactus

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~germanik 2007-09-05

hybrydy toyoty (lexusa) i hondy to faktycznie pomylka jesli idzie o ceny i zuzycie paliwa, dlatego gdyby udalo sie francuzom dosc szybko wejsc z tym kaktusem na rynek sukces murowany, oczywiscie przy cenach porownywalnych do C4

~nie Piotrek 2007-09-04

piękny! lexusy hybyrda to jakas pomyłka - palą więcej paliwa niz przecietne europejskie nowe diesle

~jh 2007-09-04

OCHYDA - brat CLIO II

~Habu 2007-09-04

jak dla mnie za bardzo ten projekt zalatuje Mini

~rajek 2007-09-04

mozna sie ukluć... hehehe ....a tak na powaznie ciekawa propozycja, obecne hybrydy wcale tak malo nie spalają, a ponadto kosztują mnogo, gdyby tak palil ze 3, 4 l/100 km i kostowal jak zwykly diesel to sukces gwarantowany

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą

Rząd zajął się likwidacją luki prawnej, która umożliwiała uniknięcie konsekwencji w związku z przekroczeniem prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Wystarczy, że kierowca oznajmił, że nie ma przy sobie dokumentu, a policja nie mogła go zatrzymać.