mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ekologiczny SUV

Ekologiczny SUV

Podczas salonu Geneva Motor Show, odbywającego się pod hasłem 100-lecia rozwoju motoryzacji, firma Italdesign Giugiaro we współpracy z Mitsubishi wskazała kierunek, w jakim może pójść wkrótce motoryzacja.

Ekologiczny SUV

Zainteresowanie Italdesign Giugiaro autami klasy SUV sięga roku 1978, kiedy to Giugiaro zwrócił uwagę na nowe kierunki poszukiwania przestrzeni, może w tym czasie bardziej związane z segmentem kombi, jednak niewątpliwie zwrócone w stronę nowej architektury nadwozia. Sięgając pamięcią do bliższych czasów, odnajdziemy takie projekty jak Maserati Kubang, przed nim Tuarega, nową rodzinę "ascetycznych" aut terenowych, aż do  modelu Tarek, zrodzonego by konkurować wśród pustynnych piasków w Mistrzostwach Świata Aut Terenowych.

Do napędu prototypowego Mitsubishi Nessie użyto potężny, dający przyjemność z jazdy silnik V8 wraz z systemem ogniw wodorowych, powstałych we współpracy z Linde Group. Jest to w pełni ekologiczne źródło energii, które stanowi o absolutnej czystości ekologicznej tego pojazdu, a obsługiwane jest przez automatyczną przekładnię i system przeniesienia napędu zarządzany elektronicznie.

Nessie spełnia normy ochrony środowiska. Jako taki, dostarcza odpowiedzi na wątpliwości nawet największych sceptyków, którzy twierdzili, że popularność aut klasy SUV wpłynie katastrofalnie na środowisko, szczególnie w miastach i rejonach zabudowanych. Nessie prawdopodobnie ułatwi pełną społeczną akceptację tego nowego typu pojazdów.

Przewidziany jako 2,5-bryłowy SUV coupé oferuje dodatkową przestrzeń w tylnej części. Trzeci dodatkowy moduł pomimo niewielkich rozmiarów, oferuje pasażerom i bagażom przestrzeń. Dostęp do drugiego rzędu foteli ułatwiają dodatkowe, trzecie drzwi po prawej stronie nadwozia.

Auto prezentuje panel panoramicznego dachu szklanego wzmocniony przez innowacyjny element w kształcie strzały, używany jako wzmocnienie antykapotażowe oraz reling do uchwytów nart lub deski surfingowej.

Stylistyczny dynamizm auta jest zauważalny zwłaszcza z boku, gdzie poszerzono łuki nadkoli, zdecydowanie, z rozmachem, aby pomieścić poszerzające auto, imponujące 22-calowe obręcze kół. Dla wygody z prawej strony umieszczono pół-skrzydło tylnych drzwi otwieranych przeciwnie do kierunku jazdy i zamykanych od strony drzwi przednich.

We wnętrzu znajdują się fotele dla czworga pasażerów, oraz - w szczególnych  okolicznościach - przestrzeń dla piątego na tylnej kanapie. Solidna podłużna konstrukcja oddziela fotele, podczas gdy tablica rozdzielcza jest szczupła, co powiększa przestrzeń dla dodatkowego wyposażenia, gwarantującego rozrywkę podczas jazdy: GPS, monitory, łącze internetowe i wszystko cokolwiek oferuje  świat elektroniki.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport