mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elegancki Ypsilon

Elegancki Ypsilon

Nowa Lancia Ypsilon jest następczynią udanego modelu z 1985 roku, który do dnia dzisiejszego podbił serca ponad 1.800.000 europejskich klientów.

Elegancki Ypsilon

Nowy model pragnie podbić rynek swym dyskretnym urokiem, kładąc nacisk na utrzymanie właściwej równowagi między wyrafinowanym stylem i bogactwem wnętrza. Najlepszym przejawem nowatorstwa jest silnik Multijet, dostępny z manualną skrzynią biegów, który dostarcza wiele przyjemności z jazdy. Dzięki niemu osiągi oraz koszty użytkowania diesla są porównywalne z osiągami silnika benzynowego. Na koniec cała seria elementów wyposażenia, które mogą być najlepszą wizytówką flagowego pojazdu Lancii: szeroki, przeszklony dach Skydome, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, dwukolorowa skórzana tapicerka i wreszcie sprzęt Hi-Fi Bose®.
W ten sposób powstało auto o oryginalnej linii, które odpowiada współczesnym tendencjom, według których samochód powinien mieć miękkie i zmysłowe kształty. Przednie światła mają regularną formę i odzwierciedlają charakterystyczną linię stylistyczną, typową dla wszystkich nowych modeli Marki. Ypsilon, zatem w stosunku do Lancii Y, sprawia wrażenie auta optycznie większego, bardziej nowoczesnego i przykuwającego uwagę. Jednorodność stylistyczna wnętrza sprawia, że staje się ono rodzajem przytulnego salonu, bardzo funkcjonalnego i zarazem nowoczesnego, który zapewnia kierowcy i pasażerowi zawsze maksymalny komfort jazdy. Wrażenie to pogłębia szczególna dbałość o detale, zastosowanie wysokiej jakości materiałów, które tworzą wyszukane i eleganckie zestawienia między kolorami karoserii i tapicerki, niepowtarzalne w obrębie segmentu.
Lancia Ypsilon proponuje rewolucyjne rozwiązania techniczne w zakresie zespołów napędowych. Owe doskonałe właściwości jazdy, zawsze przewidywalne zachowanie na drodze, łatwość i przyjemność prowadzenia Lancii Ypsilon są zasługą 3 różnych silników. Pierwszy zespół napędowy powszechnie znany i niezawodny: 1.2 o mocy 60 KM, pokazuje, że możliwe jest połączenie wysokiego momentu obrotowego z płynnością działania przy stosunkowo małej pojemności cylindrów. Dwa nowe silniki to 1.4 16v o mocy 95 KM oraz rewolucyjny 1.3 Multijet 16v. Ostatni z silników rozwija moc maksymalną 70 KM przy 4000 obr./min, jego moment obrotowy wynosi 18,4 kgm przy 1750 obr./min. To najmniejszy czterocylindrowy diesel „Common Rail” istniejący na rynku, nie wspominając o tym, że silnik spełnia wymogi norm emisji Euro 4. Oprócz silnika 1.3 Multijet 16v, w nowej Lancii montowany jest także nowy silnik 1.4 16v o mocy 95 KM. To ostatni produkt z gamy Fire o najwyższych osiągach. Silnik ma pojemność 1368 cm3, cylindry ustawione w jednym rzędzie, o średnicy wewnętrznej 72 mm i długość skoku 84 mm. Silnik 1.4 16v odpowiada normom emisji spalin Euro 4. Opracowano go ze szczególną dbałością o osiągi i zużycie paliwa, dzięki czemu Lancia Ypsilon znajduje się w czołówce aut swojej kategorii.
O ile na zewnątrz Lancia Ypsilon przyciąga uwagę fascynującym stylem, o tyle wewnątrz w doskonały sposób łączą się ze sobą elegancja i nowatorstwo. w nowym modelu Lancii zastosowano materiały najwyższej jakości: ekskluzywnej dwukolorowej skóry, miękkiego aksamitu oraz najlepszych tkanin.  Gama nowej Lancii składa się z trzech typów wyposażenia: Ypsilon, Argento i Platino, które można w dowolny sposób komponować. Można wybierać aż z jedenastu różnych kolorów karoserii, pięciu różnych rodzajów tapicerki wewnętrznej i pięciu typów kół ze stopów lekkich, łącznie z Lineaccessori.
Nowy model proponuje ponadto cały szereg wyjątkowych urządzeń, najlepszych w swej kategorii. Przykładem niech będzie otwierany elektrycznie obszerny dach, Skaydome (dostępny jako opcja) - całkowita nowość w segmencie. W ramach opcji można zamówić także Hi-Fi Sound System Bose® (montowany w standardzie w wersji Platino). Dźwięk rozpływa się w kabinie, co sprawia wrażenie przebywania w o wiele większej przestrzeni niż naprawdę. Nowy model proponuje również dwustrefową automatyczną klimatyzację, występującą w standardzie w wersji Platino, która poprzez elektroniczną centralkę automatycznie reguluje temperaturę, natężenie przepływu powietrza, jego dystrybucję (po raz pierwszy osobno po stronie kierowcy i osobno po stronie pasażera), włączanie się kompresora oraz cyrkulację powietrza. W ramach systemów bezpieczeństwa dostępne są: dwie poduszki czołowe z dwustopniowym ładunkiem; dwie poduszki boczne i dwie kurtyny powietrzne siedzeń przednich; ponadto ABS z EBD, ESP z Hill Holderem i Brake Assistance. Także system elektrycznego wspomagania kierownicy „Dualdrive” z funkcją City, tempomat, który utrzymuje ustaloną przez kierowcę prędkość jazdy; wycieraczki włączające się automatycznie po pierwszych kroplach deszczu; włączające się światła krótkie reflektorów przy wjeździe do tunelu oraz czujnik bezpiecznego parkowania.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Cena podstawowa już od: 46 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lancia Ypsilon Wszystko o Lancia
Tematy w artykule: Lancia Lancia Ypsilon

Podobne wiadomości:

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Premiery 2015-09-10

Top 7 udanych powrotów

Top 7 udanych powrotów

Aktualności 2015-08-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport