mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Eleganckie Audi A4 Avant

Eleganckie Audi A4 Avant

Kilka miesięcy po premierze nowej generacji Audi A4 dołącza do niej wersja kombi (Avant). Światowa premiera już na wystawie w Genewie, zaś w sprzedaży, także w Polsce, auto to pojawi się już w drugim kwartale roku.

Eleganckie Audi A4 Avant

W porównaniu do poprzednika Audi A4 Avant urósł o 12 cm i mierzy teraz 4,7 m długości, zmieniły się też nieco jego proporcje. Krótszy jest przedni zwis, dłuższa zaś pokrywa silnika i większy rozstaw osi. Słupki D są bardziej płaskie, zaś tył auta jest podkreślony przez wyraźne poziome linie. Jak przystało na auto typu kombi, jedną z najważniejszych jego cech powinna być przestrzeń bagażowa. I rzeczywiście, po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w stosunku 1/3 do 2/3) uzyskujemy 1.430 litrów, co jest najlepszym rezultatem w tej klasie aut. W standardowym ustawieniu pojemność bagażnika wynosi 490 litrów. Wśród pożytecznych rozwiązań można zamówić jako dodatkowe wyposażenie kanapę z otworem i specjalną torbą na narty bądź snowboard, elektromechanicznie otwieraną klapę bagażnika oraz zestaw mocowań do przewożonego bagażu.

Wnętrze Audi A4 Avant nie jest wierną kopią limuzyny A4. Sporo w nim nawiązań do flagowej limuzyny koncernu z Ingolstadt, czyli modelu A8. Wśród bogatego wyposażenia mającego wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa na uwagę zasługuje specjalny system składający się z adaptacyjnych poduszek powietrznych, napinaczy pasów potrafiący zidentyfikować osobę siedzącą na fotelu, który dostosowuje siłę napełniania poduszek i napinania pasów do siły zderzenia oraz wielkości osoby i zajętej pozycji w fotelu.

Gama silników składać się będzie z dwóch jednostek benzynowych i trzech diesli. Najmocniejszą jednostką w nowym Audi A4 Avant będzie 3,2-litrowy silnik FSI o mocy 265 KM i momencie obrotowym 330 Nm uzyskiwanym w zakresie od 3.000 do 5.000 obr/min. Zmodyfikowana nieco sześciocylindrowa jednostka będzie spalać średnio mniej o 1,5 l/100 km, do 100 km/h przyspiesza w 6,4 s., zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Drugą jednostką benzynową będzie 1,8-litrowy silnik TFSI dysponujący mocą 160 KM i maksymalnym momentem 250 Nm (od 1.500 do 4.500 obr/min). Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,9 s., a prędkość maksymalna 218 km/h.

Topową jednostką wysokoprężną będzie trzylitrowy TDI o mocy 240 KM i maksymalnym momencie 500 Nm (od 1.500 do 3.000 obr/min), który rozpędza A4 Avant do setki w 6,3 s. i maksymalnie do 250 km/h. Dwulitrowy diesel o mocy 143 KM i momencie 320 Nm rozpędza auto do 100 km/h w 9,7 s, a maksymalna prędkość wynosi 208 km/h. W późniejszym czasie do gamy dołączy 170-konny diesel o pojemności dwóch litrów.

Przeniesienie napędu odbywać się będzie za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej tiptronic (opcja w wersji 3,2 FSI). Wersje 1,8 TFSI oraz 2,0 TDI 143 KM do wyboru będą mieć bezstopniową przekładnię multitronic. Obie najmocniejsze wersje dysponują seryjnym napędem na wszystkie koła, który rozdziela moment pomiędzy przód a tył w stosunku 40:60.

Niemal całkowicie od nowa zostało skonstruowane zawieszenie A4 Avant. Opcjonalnie dostępny jest także układ drive select, który pozwala dostosować ustawienie auta do stylu jazdy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby - standardowy, komfortowy i sportowy (obniżone o 20 mm zawieszenie). Wśród systemów wspomagających kierowcę warto wspomnieć o asystencie parkowania, systemie ostrzegającym przed niezamierzonym przekroczeniem pasa ruchu oraz aktywnym tempomacie.

Znana jest już cena za podstawową wersję na rynku niemieckim. Aby stać się posiadaczem nowego Audi A4 Avant w wersji z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym, trzeba zapłacić minimum 27.550 euro.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 134 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A4 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A4 Audi A4 A4 Avant

Podobne wiadomości:

Mercedes klasy C i Audi A4 – Równaj w górę!

auto motor i sport 0000-00-00

Wraz z postępem walka klasowa się zaostrza. W ostatnich dwunastu miesiącach dwie wielkie premiery - Mercedes klasy C i Audi A4. W porównaniu wersje z najbardziej popularnymi silnikami Diesla.

Audi A4, BMW 320d i Mercedes C 220 - Na...

auto motor i sport 0000-00-00

Bitwa w tej klasie to walka o prestiż, o pierwszeństwo, o klienta. Kiedy obok siebie stają Audi A4 2.0 TDI, BMW 320d i Mercedes C 220 CDI, walka idzie o wszystko. Bez półśrodków.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.