mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > ElektRenówki

ElektRenówki

Renault zamierza nie tylko dołączyć, ale wręcz zdominować sektor pojazdów elektrycznych. Po Mitsubishi, Nissanie, Peugeocie oraz Citroenie do grona pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną dołączą jeszcze w tym roku dwa modele Renault, a już w kolejnym dwa następne.

ElektRenówki
We wrześniu do sprzedaży w Polsce wejdą dwa pierwsze modele z gamy Z.E., czyli napędzanych prądem. Renault Fluence Z.E. jest seryjnie produkowanym elektrycznym sedanem w segmencie C. Model jest przeznaczony dla poszukujących przestronnego a zarazem nieco prestiżowego samochodu – jednocześnie ekonomicznego i ekologicznego. Na rynku polskim auto oferowane będzie w cenie od 109.990 zł.

Silnik elektryczny o mocy 70 kW, w jaki uzbrojony jest Renault Fluence Z.E. wydaje się odpowiedni do ruchu miejskiego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 10 sekund, pamiętajmy jednak, że mocniejsze obchodzenie się z pedałem gazu powoduje dużo szybsze zużywanie się baterii. Auto jest cięższe od zwykłego Fluence'a (dłuższe o 13 cm), co przekłada się na dziwne zachowanie podczas np. jazdy po zakrętach. Cały czas, podczas krótkiej jazdy testowej, mieliśmy wrażenie, że auto zamiast skręcić zgodnie z naszą wolą pojedzie na wprost. Kwestii przyzwyczajenia wymaga także układ hamulcowy, który aktywuje się przy każdorazowym zwolnieniu pedału przyspieszenia. Oczywiście, jak przystało na samochód elektryczny, podczas całej jazdy towarzyszy nam błoga cisza.

Wnętrze Fluence'a Z.E. jest dość bogato wykończone, użyte materiały są wysokiej jakości, dobrze spasowane i miłe w dotyku. Również wyposażenie modelu jest na wysokim poziomie. Wyjazd na wakacyjne wojaże powinniśmy sobie odpuścić nie tylko ze względu na ograniczony zasięg, ale i na małą pojemność bagażnika, który część swojej przestrzeni musiał oddać dla baterii.

Z kolei Renault Kangoo Z.E. posiada wszystkie zalety użytkowe wersji spalinowej – tę samą pojemność wersji dostawczych od 3 do 4,6 m3, ładowność (650 kg) i ten sam poziom komfortu. Auto oferowane będzie w trzech wersjach: 2-miejscowej, Maxi 2-miejscowej oraz Maxi 5-miejscowej. W Polsce Kangoo Z.E. będzie można nabyć już za 79.900 zł netto.

Słabszy o 25 kW silnik na pusto jest dość ospały, trudno będzie więc oczekiwać od zapakowanego Kangoo Z.E. jakichś ponadprzeciętnych osiągów. Akumulatory schowane zostały pod podłogą bagażnika, co sprawiło, że linia podłogi jest ciutkę wyżej niż w serii, ale jednocześnie nie wpłynęło to w jakiś znaczący sposób na funkcjonalność modelu. Wykończenie wnętrza, gorsze niż w Fluence Z.E., jest raczej typowe jak dla pojazdów dostawczych.

Ciekawostką jest, że rozdzielona została własność pojazdu i własność akumulatora. Przy zakupie samochodu z gamy Z.E. klient nie nabywa zamontowanego w nim akumulatora. Jego właścicielem pozostaje Renault poprzez swoją filię RCI Banque. Takie rozwiązanie pozwala na obniżenie kosztu zakupu auta z napędem elektrycznym. Klient podpisuje umowę abonamentową, która za przystępną cenę daje mu gwarancję dostępu do zawsze gotowego do użytku akumulatora (o pojemności ładowania zawsze powyżej 75% pojemności znamionowej).

87% dziennego przebiegu w Europie wynosi mniej niż 60 km. Jednak przy wyjazdach w dalekie trasy, przekraczające zasięg samochodu z gamy Z.E. (185 km w cyklu mieszanym dla modelu Fluence Z.E. oraz 170 km w cyklu mieszanym dla modelu Kangoo Z.E.), właściciel auta elektrycznego może korzystać z preferencyjnych stawek wynajmu aut z silnikiem spalinowym.

Przewód dostarczany z samochodem z gamy Z.E. jest zgodny z normą obowiązującą w kraju sprzedaży pojazdu. W Polsce w przypadku przewodu do okazjonalnego ładowania EVSE – standardowa wtyczka z uziemieniem, w przypadku przewodu do ładowania z wyspecjalizowanych punktów ładowania samochodów – wtyczka Mennekes.

W przypadku ładowania samochodu za pomocą wtyczki EVSE w standardowym gniazdku, czas ładowania wynosi 10-12 godzin. Natomiast korzystając z wyspecjalizowanych punktów (tzw. Wall-Box) akumulator zostaje naładowany w ciągu 6-9 godzin, zyskując około 20 km zasięgu na godzinę ładowania. W cenę urządzenia Wall-Box wchodzić będzie koszt jego montażu wraz z weryfikacją przez fachowca, czy nasza instalacja domowa wytrzyma proces ładowania samochodu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Kangoo
Renault Kangoo
Cena podstawowa już od: 65 866 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Renault Fluence
Renault Fluence
Cena podstawowa już od: 56 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Renault Twizy
Renault Twizy
Cena podstawowa już od: 33 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-2dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport