mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elektryczny Focus w Detroit

Elektryczny Focus w Detroit

Ford pokazał swoje pierwsze w 100% elektryczne auto. Będzie ono jednym z 5 zelektryfikowanych samochodów, które trafią do 2013 roku na rynek amerykański oraz europejski.

Elektryczny Focus w Detroit

Ford zapowiada, że nowy Focus Electric ma zapewnić lepszą oszczędność i zasięg niż Chevrolet Volt, tak głośno reklamowany przez GM. Ponadto, z czasem od trzech do czterech godzin, który zajmuje pełne naładowanie baterii, Focus jest lepszy niż Nissan Leaf, który potrzebuje na to aż dwa razy więcej godzin. Słowem, zdaniem Forda, auto ma zabić konkurencję jednym paluszkiem.

- Focus Electric jest najbardziej zaawansowanym ze wszystkich modeli z naszej nowej rodziny elektrycznych samochodów, pokazującej nasze poświęcenie i dążenie do dania naszym klientom jak największego wyboru, gdy decydują się na samochód elektryczny - powiedział Derrick Kuzak, wiceprezes Grupy Forda w dziale Global Product Development. - Zaawansowany układ napędowy nowego Focusa Electric zapewni dużą oszczędność oraz zerową emisję CO2 do atmosfery bez ubytku przyjemności z jazdy - twierdzi Kuzak.

W nowym Fordzie zaprezentowana zostanie odświezona wersja MyFord Touch, czyli systemu multimedialnego, zaprojektowanego specjalnie dla samochodów elektrycznych. Będzie tu dostępny np. system MyFord Mobile, który pozwoli użytkownikom na zdalną kontrolę swoich samochodów.

Focus Electric wygląda dokładnie tak samo jak wersja spalinowa - zbudowany jest na tej samej platformie C-car. Auto w wersji amerykańskiej będzie produkowane w Ford's Michigan Assembly Plant w Wayne, gdzie część procesu produkcji będzie się odbywać w części, która zasilana jest przez największy generator energii słonecznej w stanie Michigan. Nie wiadomo jeszcze jednak, gdzie europejska wersja auta będzie produkowana - decyzja ma dopiero zapaść.

Samochód ma się maksymalnie rozpędzić do prędkości 84 mil na godzinę (136 km/h). Większość elementów układu kierowniczego, zawieszenia oraz układu hamulcowego jest wspólna ze spalinowym Focusem, jednak jeśli chodzi o komfort jazdy, jest to zupełnie inna historia. Poprawiono znacznie aerodynamikę samochodu, co w połączeniu z brakiem silnika benzynowego, czy diesla, daje bardzo cichą jazdę.

W wyposażeniu samochodu znajdą się takie elementy jak sześć poduszek powietrznych, ESP, głośnomówiący system SYNC oraz układ MyKey, który dostępny będzie w USA. W takiej wersji będziemy mieli jeszcze 17 calowe felgi, składaną tylną kanapę, przycisk startowy zamiast tradycyjnej stacyjki, system aucio Sony z dziewięcioma głośnikami, radio satelitarne Sirius oraz sterowany głosem system nawigacji satelitarnej.

Wspomniany bajer o nazwie MyTouch zapewnia kierowcy dostęp do całego spektrum informacji na temat jego samochodu. Można dowiedzieć się tu co nieco o stanie naładowania baterii, odległości do następnej stacji ładowania oraz np. zasięgu. Program MyView, który wchodzi w skład MyTouch, oferuje ponadto wgląd w to jaki pobór mocy mają poszczególne urządzenia elektryczne i elektroniczne na pokładzie, jak np. klimatyzacja czy radio, i jak mogą one wpłynąć na zmianę zasięgu samochodu.

Ciekawym gadżetem jest aplikacja MyFord Mobile, którą amerykańscy właściciele Focusa Electric mogą ściągnąć na swoje telefony i poprzez którą będą mogli pozostać w kontakcie ze swoim samochodem, gdziekolwiek się znajdą. Informacje, do których mogą mieć wgląd, zawierają: obecny status samochodu, cokolwiek to znaczy, informacja, czy baterie są już naładowane, poziom naładowania oraz pozostały zasięg i wiele innych. Kierowca ma także możliwość zdalnego odpalenia auta oraz otwarcia lub zamknięcia zamków. Można też zlokalizować samochód za pomocą GPS. Fajnym gadżetem jest także system stworzony przez Microsoft, który wyszukuje najtańsze stacje ładujące w regionie, w którym się aktualnie znajdujemy.

Focus Electric zasilany będzie bateriami litowo-jonowymi, które zostały stworzone przez Forda przy współpracy z LG Chem, dostawcą technologii.

- Focus Electric jest kulminacją wieloletnich badań. Co ważniejsze, to start nowej ery dla Forda oraz jego klientów - powiedział Kuzak.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~w 2011-01-27

jestes idiota. auto elektryczne nie zuzywa energi w korku, bo silnik jest wylaczony podczas postoju

~robin 2011-01-13

Autor tego nie dopisał - ciekawe czemu ;) ale auto ma zasięg "tylko" 100 mil ;) czyli przy prędkości powiedzmy 50 mil/h - pojeździmy sobie 2h - a ładować będziemy 4 :D może to autko miało by i sens - ale dopiero jak wprowadzą ładowanie w trakcie jazdy - czyli kable w asfalcie. Inaczej to jakaś pomyłka ... np. korki ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport