mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elektryczny Golf oraz up!

Elektryczny Golf oraz up!

O elektrycznej wersji Volkswagena up! już informowaliśmy na naszych stronach. Będzie można go zobaczyć już we wrześniu na wystawie we Frankfurcie. Większym zainteresowaniem cieszyć się jednak powinien Volkswagen Golf również napędzany energią elektryczną.

Elektryczny Golf oraz up!
O tym, że świat motoryzacji podąża w kierunku elektryfikacji nie trzeba już chyba nikogo przekonywać, a i tego trendu nie da się już chyba zatrzymać. Tym bardziej, że takie kroki podejmują również najwięksi gracze. Już we Frankfurcie Volkswagen przedstawi dwie swoje elektryczne nowości - modele e-up! oraz e-Golf mają być nie tylko ciekawymi nowinkami, ale pełnoprawnymi samochodami, które będą w stanie skutecznie rywalizować ze swoimi odpowiednikami napędzanymi silnikami spalinowymi.

Jak przekonuje niemiecki producent oba nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku. Są pięciodrzwiowe i oferują atrakcyjne wyposażenie, m.in. klimatyzację automatyczną, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED.

Volkswagen nie byłby sobą, gdyby jednocześnie nie chciał wysoko zawiesić poprzeczki dla konkurentów. Dlatego też e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga niewiele tylko gorszą wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (stan na lipiec br.) 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł.

Volkswagen e-Golf będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM). Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.

Z kolei czteromiejscowy e-up!, który oficjalnie również debiutuje podczas wystawy IAA, napędzany jest elektrycznym silnikiem osiągającym moc 60 kW (82 KM). Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 130 km/h.

Zasięg obu elektrycznych modeli dostosowany został do osób dojeżdżających codziennie do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów. Elektryczny Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może pokonać dystans 190 kilometrów. Oba modele są wyposażone również w dwa oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i B), które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg.

Co ważne, ładowanie obu tych aut (na najszybszych stacjach ładowania CCS) nie będzie już trwało wieki. Baterię do poziomu 80 procent jej pojemności będzie można naładować w około pół godziny.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Cena podstawowa już od: 36 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~fgf 2013-08-30

2 kilometry

~jj 2013-08-30

A ile przejedzie w grudniu, przy 20 stopniach mrozu na wlaczonym ogrzewaniu i wycieraczkach?

~burak 2013-08-29

beee ja nie chce takiego, prawdziwy golf to tylko TDI

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport