mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elektryczny eksperyment Saaba

Elektryczny eksperyment Saaba

Targi w Paryżu będą miejscem prezentacji koncepcyjnego modelu Saab 9-3 ePower. Będzie to pierwszy napędzany wyłącznie jednostką elektryczną model tej szwedzkiej marki, który ma stanowić pierwszy krok w kierunku wprowadzenia całej palety tego typu aut.

Elektryczny eksperyment Saaba
Saab 9-3 ePower powstał na bazie wersji 9-3 SportCombi. Obok zalet, jakie daje napęd elektryczny, przyszli użytkownicy tego auta nie stracą nic z praktyczności i funkcjonalności średniej wielkości kombi Saaba. Silnik, baterie oraz cały napęd elektryczny zostały tak ulokowane (m.in. w miejscu baku na paliwo oraz układu wydechowego), by nie ucierpiało na tym rozłożenie masy auta, a tym samym jego właściwości jezdne, a także by nie zmniejszyła się znacząco ilość miejsca dla pasażerów oraz ich bagaży.

Zaprezentowany w Paryżu Saab 9-3 w wersji ePower będzie miał pod maską zamontowany silnik elektryczny o mocy 184 KM współpracujący z automatyczną przekładnią przenoszącą napęd na przednie koła, który zapewni autu bardzo przyzwoite osiągi - sprint od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy oraz maksymalną prędkość 150 km/h. Litowo-jonowe baterie, ukryte pod podłogą, zapewnią autu możliwość przejechania bez konieczności ich ładowania dystansu 200 km. Ładowanie, możliwe z domowego gniazdka, trwać będzie od trzech do sześciu godzin.

Od konwencjonalnie napędzanego Saaba 9-3 wnętrze wersji elektrycznej wyróżnia się przede wszystkim innym układem zegarów i wyświetlaczy. W miejsce obrotomierza, wskaźnika zużycia paliwa czy wreszcie ciśnienia doładowania turbo pojawiły się wskaźniki informujące o aktualnym zużyciu energii, naładowaniu akumulatorów oraz obecnym zasięgu - wszystko podświetlone na zielono.

Jak na razie szwedzki koncern nie planuje rozpoczęcia seryjnej produkcji elektrycznej wersji Saaba 9-3. Zaprezentowany w Paryżu pojazd będzie raczej rodzajem eksperymentu. Powstanie bowiem 70 takich egzemplarzy, które w przyszłym roku zostaną poddane przeróżnym testom w różnych warunkach drogowo-pogodowych. Według założeń jednostka elektryczna oraz użyte baterie powinny wytrzymać temperatury do minus 30 stopni. I dopiero później, być może, przyjdzie czas na drugi krok i wprowadzenie modelu zasilanego silnikiem elektrycznym do produkcji.

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Punkty karne przez internet od 24 kwietnia
Punkty karne przez internet od 24 kwietnia
Wielu kierowców długo czekało na taką możliwość. Usługa umożliwiająca sprawdzenie liczby punktów karnych jest już praktycznie gotowa. Jednak premiera nastąpi prawdopodobnie później niż to komunikowano.