mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elektryczny eksperyment Saaba

Elektryczny eksperyment Saaba

Targi w Paryżu będą miejscem prezentacji koncepcyjnego modelu Saab 9-3 ePower. Będzie to pierwszy napędzany wyłącznie jednostką elektryczną model tej szwedzkiej marki, który ma stanowić pierwszy krok w kierunku wprowadzenia całej palety tego typu aut.

Elektryczny eksperyment Saaba
Saab 9-3 ePower powstał na bazie wersji 9-3 SportCombi. Obok zalet, jakie daje napęd elektryczny, przyszli użytkownicy tego auta nie stracą nic z praktyczności i funkcjonalności średniej wielkości kombi Saaba. Silnik, baterie oraz cały napęd elektryczny zostały tak ulokowane (m.in. w miejscu baku na paliwo oraz układu wydechowego), by nie ucierpiało na tym rozłożenie masy auta, a tym samym jego właściwości jezdne, a także by nie zmniejszyła się znacząco ilość miejsca dla pasażerów oraz ich bagaży.

Zaprezentowany w Paryżu Saab 9-3 w wersji ePower będzie miał pod maską zamontowany silnik elektryczny o mocy 184 KM współpracujący z automatyczną przekładnią przenoszącą napęd na przednie koła, który zapewni autu bardzo przyzwoite osiągi - sprint od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy oraz maksymalną prędkość 150 km/h. Litowo-jonowe baterie, ukryte pod podłogą, zapewnią autu możliwość przejechania bez konieczności ich ładowania dystansu 200 km. Ładowanie, możliwe z domowego gniazdka, trwać będzie od trzech do sześciu godzin.

Od konwencjonalnie napędzanego Saaba 9-3 wnętrze wersji elektrycznej wyróżnia się przede wszystkim innym układem zegarów i wyświetlaczy. W miejsce obrotomierza, wskaźnika zużycia paliwa czy wreszcie ciśnienia doładowania turbo pojawiły się wskaźniki informujące o aktualnym zużyciu energii, naładowaniu akumulatorów oraz obecnym zasięgu - wszystko podświetlone na zielono.

Jak na razie szwedzki koncern nie planuje rozpoczęcia seryjnej produkcji elektrycznej wersji Saaba 9-3. Zaprezentowany w Paryżu pojazd będzie raczej rodzajem eksperymentu. Powstanie bowiem 70 takich egzemplarzy, które w przyszłym roku zostaną poddane przeróżnym testom w różnych warunkach drogowo-pogodowych. Według założeń jednostka elektryczna oraz użyte baterie powinny wytrzymać temperatury do minus 30 stopni. I dopiero później, być może, przyjdzie czas na drugi krok i wprowadzenie modelu zasilanego silnikiem elektrycznym do produkcji.

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport