mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Escudo od Suzuki

Escudo od Suzuki

Na japońskim rynku debiutuje nowy model, popularnego, znanego szerzej jako Vitara, modelu. Będzie on trzecią generacją małego SUV-a znanego klientom niemal na całym świecie od 1988 roku.

Już podczas tegorocznych, marcowych targów w Nowym Jorku, zaprezentowano concept-car Concept-X2. Jak szumnie zapowiadano, nowa, geometryczna linia stylistyczna - faktycznie odmienna od tej w obecnym modelu - ma odzwierciedlać stabilność i funkcjonalność auta.

Efektem tego jest zbliżenie się do wyglądu dostojnych, amerykańskich "wszędołazów" - zwłaszcza nowego Jeepa Grand Cherokee. I dzieje się tak nie bez powodu. Głównym rynkiem zbytu dla modelu Escudo ma być właśnie rodzimy rynek większego SUV-a.

Auto ma konstrukcję samonośną, osadzoną na wytrzymałym podwoziu zbudowanym w technologii kratownicy z niezależnym zawieszeniem kół. Do tego zastosowano stały napęd obu osi z możliwością usztywnienia centralnego dyferencjału, co umożliwia dostarczanie jednakowego, stałego moment na wszystkie koła w najtrudniejszych sytuacjach.

Nowa generacja Vitary/Escudo zdecydowanie urosła: 17,5cm na długości, 3cm na szerokości, z mały skurczeniem się w wysokości (o 4cm; wymiary auta: 4,39m dł. x1,81m szer. x1,69m wys.).

Obecnie na naszym rynku Vitara jest dostępna z 2.0-litrowym benzynowcem i dieslem o tej samej pojemności, a do napędu wersji XL7 służy 2.7-litrowa jednostka V6.

Nowy model będzie mógł być wyposażony we wzmocnionego 2.0-litrowca lub wspomnianego 2.7. 4-cylindrowiec będzie dysponował mocą 145KM (obecnie 128KM), niezmieniona pozostanie natomiast moc V6-ki. Mniejszy silnik będzie współpracował z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-stopniowym automatem, podczas gdy większy otrzyma 5-biegową skrzynią automatyczną.

Producent zapowiada, że w wyposażeniu standardowym znajdą się przednie lampy wyładowcze, nawigacja satelitarna, ESP, ABS z EBD, minimum 4 poduszki powietrzne (po 2 z przodu i z boku) i ISOFIX oraz kontrole ciśnienia w oponach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.