mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Espace Concept

Espace Concept

Kolejny minivan na Salonie Genewskim

Tegoroczny Salon Genewski obfituje w prezentacje minivanów. Jak Państwu wczoraj pisaliśmy Fiat Auto wraz z PSA pokazali swoją propozycję na auto z tego segmentu, jednak w praktyce przedstawiono aż cztery samochody: Nowego Fiata Ulysse, Lancię Phedrę, Peugeota 807 i Citroëna C8.

Również Renault, pionier w dziedzinie vanów i główny konkurent dla powyższych nie chce pozostać w tyle i przedstawił swoje spojrzenie na przyszłość modelu Espace – „Espace Concept”. Wprawdzie na razie jest to model studyjny, ale jak zapewniają Francuzi nie daleko mu do wersji seryjnej.

Wraz z „Espace Concept” Renault wprowadza znaczące innowacje: przekształcenie aranżacji wnętrza vana, dzięki czemu przebywanie w samochodzie staje się przyjemniejsze oraz zapewnienie maksymalnej przyjemności prowadzenia i jakości w świecie samochodów najwyższej klasy. Ponadto, wierny swojej wizji designu, Renault zaprojektował wystwiany samochód w taki sposób, aby był on „pięknym przedmiotem” o silnej osobowości i mocnych liniach.

Dzięki rozwiązaniom wykorzystanym w wystawianym samochodzie „Espace Concept”, Renault udowodnił, iż przykłada szczególną wagę do spokoju i komfortu pasażerów. Głównym celem rozwiązań zastosowanych w tym aucie było zwrócenie uwagi na każdego z pasażerów, niezależnie od zajmowanego przez niego miejsca.

Komfort termiczny został zatem zindywidualizowany zarówno w przedniej, jak i w tylnej części samochodu. W tym zakresie „Espace Concept” oferuje najnowsze rozwiązanie: posiada wyloty powietrza w każdym z rzędów, w dolnej oraz górnej części kabiny. Oprócz przycisków regulacji klimatyzacji umieszczonych z prawej i lewej strony na przednich drzwiach, ustalanie wentylacji dostępne jest również na drzwiach tylnych.

Renault zapewnia również zindywidualizowane bezpieczeństwo: każde z tylnych siedzeń wyposażone jest w zintegrowane, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa zapewniające pełną autonomię i modularność, gwarantujące jednocześnie identyczną ochronę wszystkim pasażerom. Ponieważ koncepcja płaskiej podłogi ze zintegrowanymi szynami zamiast punktów mocowania już się sprawdziła, „Espace Concept” wykorzystuje ją ponownie, co daje możliwość prawie nieograniczonych możliwości w konfiguracji siedzeń. Także półki mogą być indywidualnie dostosowywane do potrzeb pasażerów i są one dostępne przy wszystkich miejscach w samochodzie, włącznie z trzecim rzędem.

Tablica rozdzielcza wtapia się z prostotą w kabinę. Wskaźniki zostały zaprojektowane jako „black panel” z niebieskimi oznaczeniami na czarnym tle, co zapewnia czysty obraz i łatwy odczyt. Przy projektowaniu wnętrza o miłe wrażenia wizualne i dotykowe. Doboru materiałów i wykończenia dokonano z uwagą. Obramowanie tablicy rozdzielczej i panele drzwiowe na jej przedłużeniu, przechodzące w odcień jasnego naturalnego jedwabiu tworzą przyjazny i spokojny nastrój. Siedzenia i zagłówki wyściełane jasnobeżową skórą oraz dywaniki zapewniają ciepły wygląd wnętrza. Dla kontrastu, wewnętrzna część tablicy rozdzielczej i obszar wyświetlacza w części centralnej zostały wykończone w odcieniu błyszczącego kasztanu.

Kabina samochodu nawiązuje do świata współczesnych mebli - oszczędna w formie, lecz przy tym ciepła.

„Espace Concept” stawia na przejrzystość i jasność dzięki największemu otwieranemu dachowi o powierzchni 2.16m2, panoramicznej przedniej szybie zwężonej w górnej części oraz wielkich, przeszklonych powierzchniach samochodu. Ów otwierany dach, będący pokaźnym źródłem światła, można również przesłonić roletą.

Podstawowym zadaniem vana jest spełnienie wymagań funkcjonalnych w zakresie przestrzeni i praktyczności, mających ułatwić życie pasażerów. „Espace Concept” posuwa się dalej i śmiało wykorzystuje zalety samochodów najwyższej klasy. Dzięki wyrazistemu charakterowi designu oraz niezbędnym elementom technicznym, należy on do wymagającego świata klasy S. Nie odżegnuje się on oczywiście od pokrewieństwa ze stylem Espace: konstrukcja vana, profilowane boki, duże przeszklenia, panoramiczna przednia szyba. Samochód wykazuje jednak pokrewieństwo z Avantime i Vel Satis oraz przyjmuje nową linię wizualną osobowości Renault – zdecydowaną, silną i męską. Będący gwarancją dynamizmu i nowoczesności design ma przedstawić ten samochód jako pojazd o silnej osobowości oraz tworzyć wrażenie jakości i solidności. Dzięki kołom wyrównanym do linii karoserii i 19-calowym felgom, samochód daje poczucie równowagi, stabilności i zwinności zarazem. Wyprofilowaną sylwetkę podkreślają chromowane wykończenia, zaś wycięte w nich trójkątne wzory podkreślają linię boków samochodu. Podwójne ksenonowe reflektory przednie nadają technologiczny rys całej przedniej części samochodu. Z tyłu, pionowe rozmieszczenie w górnej części świateł harmonizuje z układem bagażnika i polepsza ich widoczność.

Konstruktorzy „Espace Concept” inspirowali się zaletami sedanów najwyższej klasy, w związku z czym pozycja kierowcy zbliżona jest do pozycji kierowcy w sedanie, zaś siedzenie jest wyższe niż w tradycyjnym sedanie, co stanowi charakterystyczną i wyróżniającą cechę vanów.

Aby prowadzenie auta wiązało się dla kierowcy z jeszcze większą przyjemnością, pod maską kryje się 6-cylindorwy silnik turbodiesel 3.0 dCi o mocy 180KM, który połączony jest z automatyczną, proaktywną skrzynią biegów o 5 przełożeniach ze sterowaniem impulsowym.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport