mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Facelift Fabii i Roomstera

Facelift Fabii i Roomstera

Zmieniona nieco stylistyka zewnętrzna, nowe technologie oraz jednostki napędowe, w końcu wyposażone w układ common rail, to najważniejsze zmiany, jakim poddane zostały Skoda Fabia oraz Roomster.

Facelift Fabii i Roomstera

Skoda Fabia (zarówno hatchback, jak i kombi) oraz Roomster (w obu przypadkach także wersje Scout) po facelifcie będą mieć m.in. nową osłonę chłodnicy, trójwymiarowe i znacznie poszerzone lampy przednie, a także nowe wzory aluminiowych obręczy kół, dekoracyjnych kołpaków oraz nowe kolory nadwozia.

Oprócz nadania nowego wyglądu, w obu modelach zastosowano również liczne udoskonalenia technologiczne, włączając w to nowoczesne, w większości doładowane silniki benzynowe i diesla. Nowe portfolio silników przeznaczonych dla Fabii i Roomstera, to właściwie najważniejsze zmiany. Skoda oferować będzie teraz łącznie sześć silników benzynowych i dwie jednostki wysokoprężne, których oferowana moc waha się od 60 do 105 KM, jeśli chodzi o Fabię i od 69 do 105 KM w przypadku Roomstera. Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek unijny, za wyjątkiem silnika 1,6 MPI, spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %

Nowością jest czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 TSI, dostępny w dwóch wariantach mocy - 85 KM i 105 KM, w połączeniu z pięciobiegową skrzynią manualną lub z siedmiobiegową przekładnią DSG (tylko wersja 105 KM). Wersja 1,2 TSI 105 KM w połączeniu z automatyczną przekładnią DSG zużywa zaledwie 5,3 litra /100 km.

Moc 1,6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest jednak zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki oferują bardziej płynną pracę, niższe spalanie oraz poziom emisji CO2 (poniżej 110 g/km).

Dostępne silniki benzynowe:
1.2 HTP/60 KM
1.2 12V HTP/69 KM
1.4 16V/ 85 KM
1.2 TSI/85 KM
1.2 TSI/105 KM
1.6 16V/105 KM

Dostępne silniki wysokoprężne:
1.6 TDI CR DPF/90 KM
1.6 TDI CR DPF/105 KM

Oba modele w wersji po faceliftingu zostaną pokazane podczas zbliżających się targów w Genewie, a niedługo potem trafią do sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~zen 2010-02-23

nareszcie 1.6 diesel i jeszcze poproszę z DSG. i mogę oddać żuka do muzeum ;P

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport