mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Facelifting Hondy Accord

Facelifting Hondy Accord

Honda pokaże w Genewie odnowiony model Accord w wersji sedan i kombi. Oba samochody przeszły zmiany zarówno w kwestii designu, jak i techniki.

Facelifting Hondy Accord
Jeśli konkretnie chodzi o zmiany, to są one nastepujące: poprawiona stylistyka nadwozia, zmienione detale wnętrza, niższe spalanie i emisja gazów, odnowiony silnik 2.2 i-DTEC, usprawniona przyczepność i jakość jazdy, nowe systemy bezpieczeństwa oraz usportowiona wersja Type S.

Zmiany poczynione w stylistyce ograniczają się głównie do detali przy reflektorach przednich oraz zderzakach. Grill został minimalnie przestylizowany, podobnie jak układ świateł przeciwmieglnych oraz wloty powietrza. Z tyłu nie widać za dużych modyfikacji - światła zyskały jasno czerwoną barwę na części z lampami wstecznymi oraz kierunkowskazami. Dodano także trochę chromu dookoła auta.

We wnętrzu zmian nie ma praktycznie żadnych, może oprócz minimalnych detali i poprawy jakości materiałów. Model Type S ma skórzano-materiałową, szarą tapicerkę siedzeń i czarną podsufitkę. Jest tu jeszcze metalo-podobne wykończenie wielu elementów, m.in. deski rozdzielczej, kierownicy i gałki zmiany biegów. Jest tu także ciszej niż w wersji sprzed faceliftingu.

Odświeżony 150 konny silnik diesla 2.2 i-DTEC został wzięty na warsztat tak, aby obniżyć wartości spalania oraz znacznie zredukować emisję CO2 do atmosfery. Udało się to zrobić o 9 g/km dla wersji z manualem oraz o 11 dla odmiany z automatem. Takie rezultaty uzyskano poprzez zmiany w samym silniku, ale także dzięki poprawieniu aerodynamiki nadwozia.

Jedną z ważniejszych rzeczy, które pojawiły się w odświeżonym aucie, jest system Active Cornering Lights, który doświetla zakręty podczas skręcania. Żadna nowość, inne marki, takie jak Volkswagen czy Mercedes, stosują takie rozwiązanie już od dłuższego czasu. Ciekwszą rzeczą jest High-Beam Support System, który będzie teraz stosowany w Accordach, wyposażonych w biksenonowe reflektory. Wszystko sterowane jest poprzez kamerę, zamontowaną w przedniej szybie przy lusterku wstecznym, która wyczuwa zbliżające się światło przed autem, czy to przednie, czy tylne, i automatycznie przełącza światła w tryb mijania, jeśli ustawione są w pozycji "długie". Nie widzieliśmy nigdy większego problemu w jednym, trwającym pół sekundy, ruchu manetką przy kierownicy i nie sądzimy też, że potrzeba do tego aż tak zaawansowanego systemu, ale Honda twierdzi, że to pomoże kierowcy bardziej skupiać się na prowadzeniu.

Odświeżony Accord wejdzie do sprzedaży w Europie w kwietniu.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport