mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso to "zupełnie nowy świat", choć patrząc na stylistkę, zespół napędowy i całokształt, nowe Ferrari przywodzi nam na myśl... stare FF. A może diabeł tkwi w szczegółach?

Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso jest całkowicie nowym modelem, a nie jak wcześniej zapowiadano tylko faceliftingiem obecnego FF. Choć auto zachowało tę samą kocepcję, co obecny model - powstało dla kogoś, kto korzysta z auta z wierzgającym koniem w logo na co dzień, lubi nim pokonywać długie trasy autostradą lub szarżować po górskich serpentynach, a od czasu do czasu pojechać na tor wyścigowy. 

GTC4Lusso ma kabinę 2+2, napęd na cztery koła i silnik V12 - czyli nic nowego. Ale po raz pierwszy zastosowano skrętną tylną oś. Układ przeniesienia napędu 4RM-S udoskonalono i teraz współpracuje on z nowo opracowanym systemem kontroli trakcji Slip Side Control (4.0). Jeśli dołożyć do tego elektroniczny mechanizm różnicowy i aktywne amortyzatory SCM-E robi nam się zaawansowany i wyrafinowany samochód, który poradzi sobie w każdych warunkach. Ferrari obiecuje, że połaczenie nowych rozwiązań technologicznych zapewni "ogromną przyczepność i sensacyjną kontrolę nad autem".

Zaawansowana technologia zawitała nie tylko do układu napędowego. Nowa jest kabina, w której zamontowano po raz pierwszy podwójny kokpit z dużym (ponad 10-calowym) ekranem dotykowym po środku. Za jego pomocą obsłużymy najważniejsze funkcje w aucie. Kierownica jest teraz bardziej kompaktowa (dzięki mniejszej poduszce powietrznej). Przez duży ekran, zniknęło nieco przycisków z tunelu centralnego i wnętrze wydaje się przestronniejsze. 

Przejdźmy do serca GTC4Lusso. Inżynierowie nie ugięli się pod presją ekologów i nie zamontowali tu turbosprężarki, jak to miało miejsce w 488 GTB. Pracuje tu wolnossące V12, które produkuje bagatela 690 KM! Silnik osiąga tą moc przy 8000 obr/min. Równie imponujący jest moment obrotowy, który wynosi 697 Nm przy 5750 obr/min. Warto dodać, że aż 80% mocy jest dostępne już przy 1750 obr/min. O brzmienie jednostki nie musimy się martwić, samochody z Maranello zawsze "gadają" fantastycznie. 

Oficjalny debiut Ferrari GTC4Lusso odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. 

Ferrari GTC4Lusso w liczbach:

  • silnik: V12
  • kąt rozwarcia cylindrów: 65 stopni
  • pojemność 6262 ccm
  • moc: 507 kW (690 KM) przy 8000 obr/min
  • moment obr.:  697 Nm przy 5750 obr/min
  • długość: 4,922 mm
  • szerokość: 1,980 mm
  • wysokość: 1,383 mm
  • masa własna: 1,790 kg
  • rozłożenie masy: 47-53% (przód-tył)
  • prędkość maks.: 335 km/h
  • 0-100 km/h: 3,4 s.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari premiera

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport