mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso to "zupełnie nowy świat", choć patrząc na stylistkę, zespół napędowy i całokształt, nowe Ferrari przywodzi nam na myśl... stare FF. A może diabeł tkwi w szczegółach?

Ferrari GTC4Lusso - takie jest nowe FF

Ferrari GTC4Lusso jest całkowicie nowym modelem, a nie jak wcześniej zapowiadano tylko faceliftingiem obecnego FF. Choć auto zachowało tę samą kocepcję, co obecny model - powstało dla kogoś, kto korzysta z auta z wierzgającym koniem w logo na co dzień, lubi nim pokonywać długie trasy autostradą lub szarżować po górskich serpentynach, a od czasu do czasu pojechać na tor wyścigowy. 

GTC4Lusso ma kabinę 2+2, napęd na cztery koła i silnik V12 - czyli nic nowego. Ale po raz pierwszy zastosowano skrętną tylną oś. Układ przeniesienia napędu 4RM-S udoskonalono i teraz współpracuje on z nowo opracowanym systemem kontroli trakcji Slip Side Control (4.0). Jeśli dołożyć do tego elektroniczny mechanizm różnicowy i aktywne amortyzatory SCM-E robi nam się zaawansowany i wyrafinowany samochód, który poradzi sobie w każdych warunkach. Ferrari obiecuje, że połaczenie nowych rozwiązań technologicznych zapewni "ogromną przyczepność i sensacyjną kontrolę nad autem".

Zaawansowana technologia zawitała nie tylko do układu napędowego. Nowa jest kabina, w której zamontowano po raz pierwszy podwójny kokpit z dużym (ponad 10-calowym) ekranem dotykowym po środku. Za jego pomocą obsłużymy najważniejsze funkcje w aucie. Kierownica jest teraz bardziej kompaktowa (dzięki mniejszej poduszce powietrznej). Przez duży ekran, zniknęło nieco przycisków z tunelu centralnego i wnętrze wydaje się przestronniejsze. 

Przejdźmy do serca GTC4Lusso. Inżynierowie nie ugięli się pod presją ekologów i nie zamontowali tu turbosprężarki, jak to miało miejsce w 488 GTB. Pracuje tu wolnossące V12, które produkuje bagatela 690 KM! Silnik osiąga tą moc przy 8000 obr/min. Równie imponujący jest moment obrotowy, który wynosi 697 Nm przy 5750 obr/min. Warto dodać, że aż 80% mocy jest dostępne już przy 1750 obr/min. O brzmienie jednostki nie musimy się martwić, samochody z Maranello zawsze "gadają" fantastycznie. 

Oficjalny debiut Ferrari GTC4Lusso odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. 

Ferrari GTC4Lusso w liczbach:

  • silnik: V12
  • kąt rozwarcia cylindrów: 65 stopni
  • pojemność 6262 ccm
  • moc: 507 kW (690 KM) przy 8000 obr/min
  • moment obr.:  697 Nm przy 5750 obr/min
  • długość: 4,922 mm
  • szerokość: 1,980 mm
  • wysokość: 1,383 mm
  • masa własna: 1,790 kg
  • rozłożenie masy: 47-53% (przód-tył)
  • prędkość maks.: 335 km/h
  • 0-100 km/h: 3,4 s.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari premiera

Podobne wiadomości:

Ferrari Erica Claptona na sprzedaż

Ferrari Erica Claptona na sprzedaż

Samochody luksusowe 2017-01-20

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.