mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500L: Czas wydorośleć?

Fiat 500L: Czas wydorośleć?

Do tej pory Fiat 500 jawił się jako stylowy, miejski samochodzik dla tych, którzy dobrze rozumieją sens włoskich słów - La dolce vita. "Czas jednak wydorośleć" - mówią przedstawiciele  marki z Turynu i prezentują nową wersję pięćsetki z dodatkową literą "L" w nazwie.

Fiat 500L: Czas wydorośleć?
Ceny nowego Fiata 500L startują w Polsce od 49 990 zł. Myli się jednak ten, komu wydaje się, że za tą kwotę włoski producent oferuje jedynie zwykłą pięćsetkę nadmuchaną jak balon. Teraz to już nie ciekawa stylistyka - naszym zdaniem bądź co bądź wątpliwa w przypadku 500L - a praktyczność ma być priorytetem w wyborze produktu Fiata. Model 500L swoimi wymiarami idealnie wpasowuje się w segment minivanów, dlatego też przyjdzie mu rywalizować z takim konkurentami jak Opel Meriva czy Ford B-Max.

Samochód powstaje w serbskiej fabryce Fiata w miejscowości Kragujevac. Auto bazuje na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Punto, a to oznacza więcej miejsca zarówno na przednich fotelach, tylnej kanapie i oczywiście bagażniku. W przypadku tego ostatniego fragmentu auta Włosi gwarantują, że można przewieźć 400 l. bagażu. Jeśli potrzebna jest większa przestrzeń bez problemu można poeksperymentować z drugim rzędem siedzeń, swobodnie je przesuwając i składając. A jeśli akurat jesteśmy szczęśliwym przedstawicielem handlowym, zatrudnionym przez szczęśliwego szefa, wówczas 500L nadaje się idealnie na małe biuro. Po pierwsze dlatego, że oparcie fotela pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko, dzięki czemu zyskujemy idealne miejsce na postawienie laptopa. Po drugie 500L to pierwszy w historii seryjnie produkowany espresso-samochód, w którym można... zaparzyć sobie kawę. W wyposażeniu dodatkowym można wybrać dedykowany dla dużej pięćsetki ekspres ciśnieniowy firmy LAVAZZA, który dla bezpieczeństwa można uruchomić tylko na postoju.

Wnętrze 500L to pewna mikstura stylizacji jaką spotkamy w innych modelach włoskiej marki. Wygląd zegarów czy centralnej konsoli zbliżony jest do tego jaki spotkamy w nowej Pandzie, ale w przeciwieństwie do niej, jakość materiałów i żywsza kolorystyka już nawiązuje do ekstrawagancji modelu 500. Dzięki temu całość prezentuje się nad wyraz świeżo i cieszy oko. Dodatkowe przeszklenia w słupkach A i C dodatkowo zwiększyły poczucie przestronności w 500L.

Dojrzałość nowego minivana Fiata nie ma oznaczać, że samochód całkowicie ma oderwać się od klientów, którzy skłonni byliby wydać pieniądze na zwykłą, bardziej odjazdową pięćsetkę. Nic z tych rzeczy. 500L to także pojazd dla młodych duchem, o czym świadczy bogata oferta personalizacji wnętrza i nadwozia (blisko 1500 kombinacji). Oprócz tego możliwościami samochodu nie zawiodą się fani nowych technologii, którzy mogą skorzystać z potencjału systemu multimedialnego UConnect. Składa się on z ekranu dotykowego o przekątnej 5 cali i  pozwala „zarządzać” radioodbiornikiem, telefonem komórkowym, odtwarzaczem multimedialnym, i-Podem lub smartfonem całkowicie bezprzewodowo, a w najbliższej przyszłości także zintegrowanym systemem nawigacji. Ponadto umożliwia słuchanie ulubionych audycji radiowych za pośrednictwem smartfona. Można również sterować komendami głosowymi oraz przyciskami na kierownicy odbierać nadchodzące SMSy, bez odrywania od niej rąk. Już niebawem, dzięki  integracji ze smartfonem,  
będzie można korzystać z licznych aplikacji, by pozostawać w kontakcie ze znajomymi na Facebooku i Twitterze oraz otrzymywać w czasie rzeczywistym bieżące informacje, w tym również komunikaty drogowe i pogodowe. UConnect w najtańszej wersji wyposażeniowej jest niedostępny, w pośrednich kosztuje 2900 zł, zaś w najbardziej prestiżowych Fiat dokłada go całkowicie za darmo.  

Skoro o wariantach wyposażeniowych mowa, Włosi przygotowali ich dokładnie pięć: rozpoczynając od najuboższej "Fresh", przez "Pop", "Pop Star", "Easy", a kończąc na najbardziej prestiżowej "Lounge", której to ceny rozpoczynają się od 69 000 zł. Aktualnie jednak Fiat w Polsce przeprowadza promocję na 500L i wszystkie wersje minivana z wyjątkiem opcji „Fresh” można dostać od 990 do 3500 zł taniej, korzystając przy tym z różnych dodatkowych elementów wyposażenia.

Na moment skoncentrujmy się jednak na najtańszej odmianie. W cenie 49 990 zł klient otrzymuje 500L w standardzie z: 6 poduszkami powietrznymi, reflektorami ze światłami do jazdy dziennej DRL oraz zaawansowanym systemem ESP w komplecie z systemami ASR, Hill Holder, MSR, DST i ERM. W kwestii elementów wpływających na komfort jazdy otrzymamy: dwupłaszczyznową regulację położenia kolumny kierownicy, elektrycznie sterowane okna w drzwiach przednich, wspomaganie elektryczne przekładni kierowniczej Dualdrive z funkcją City, fotel kierowcy z regulacją wysokości, komputer pokładowy oraz zdalnie sterowany zamek centralny. Samochód napędzać będzie z kolei silnik benzynowy 1.4 l. 16V o mocy 95 koni mechanicznych, który połączono 6-stopniową skrzynią manualną. Według danych katalogowych rozpędza on minivana do setki w 12,4 s., maksymalnie do 178 km/h i spala średnio 6,2 l./100 km.

Im wyżej po drabince cenowej tym więcej możliwości w wyborze jednostek napędowych. Jedno z najnowszych dzieł Fiata - 0.9 TwinAir 105 KM można zamówić tylko z pakietem Lounge, zaś jedynego Diesla 1.3 Multijet II 85 KM można połączyć z wariantami: Pop Star, Easy i Lounge. Cena najtańszego rozpoczyna się od blisko 70 tys. zł (promocja).

Niewykluczone, że w raz z debiutem 500L na rynku USA w lutym 2013 roku, Fiat wprowadzi do oferty jeszcze jeden motor benzynowy, tym razem z serii Multiair o pojemności 1.4 l. 135 KM. Taki silnik znajdziemy chociażby w Punto.

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat ceny test premiera 500L

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~Mrok 2012-10-25

wnętrze i podświetlenie zegarów 500L [pkt.5 regulaminu forum. admin]

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport