mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500L: Dogonić Mini

Fiat 500L: Dogonić Mini

Włosi z Turynu przedstawili Fiata 500L. Ten model jest pierwszym krokiem Fiata w doścignięciu głównego konkurenta, czyli Mini, który rozszerza cały czas gamę swych aut na bazie najpopularniejszego modelu, Mini One.

Fiat 500L: Dogonić Mini
Fiat 500L to połączenie samochodu MPV z niewielkim SUVem. Wszystko to w wersji kompaktowej. Litera "L" w nazwie to oznaczenie nowej filozofii Fiata złożonej z trzech głównych aspektów - Large (duży), Light(lekki), Loft(otwarty).

Można pokusić się o stwierdzenie, że nowy model Fiata jest po części następcą Multiply, jednak z tą różnicą, że 500L jest o wiele ładniejszy. Stylistycznie auto to tak jakby wziąć zwykłą 500 i wstrzyknąć w nią sterydy niewiadomego pochodzenia. Oczywiście auto nie wygląda na przesadnie napompowanego Fiata 500 co działa na jego korzyść. Samochód charakteryzuje się długością 4.14 m, szerokością 1.78 m oraz wysokością 1.66 m. Bagażnik zaś dostarcza 400 l pojemności. Płaska podłoga i większa przestrzeń bagażowa może być uzyskana dzięki funkcji Fold&Tumble, która pozwala na przesuwania i składanie kanapy w proporcji 60/40.

Pod maskę Fiata 500L trafią trzy jednostki napędowe do wyboru. Benzynowe jednostki reprezentuje silnik TwinAir o pojemności 0.9 l, która zapewnia 105 KM oraz motor 1.4 o mocy 95 koni. Wysokoprężna jednostka to wspomagany turbosprężarką silnik MultiJet II o pojemności 1.3 litra i mocy 85 KM. W roku 2013 pojawi się nowy silnik w gamie Fiata - TwinAir Turbo Natural Power, który będzie zasilany metanem.

Na pokładzie 500L znajdziemy multimedialny system UConnect, którego centralą jest 5-calowy ekran dotykowym. Dzięki niemu sterujemy radiem, telefonem oraz odtwarzaczem multimedialnym jak i urządzeniami zewnętrznymi. UConnect pozwala na pełną integrację z smartfonem co umożliwia np. dbieranie SMSów bez odrywania rąk od kierownicy.

Środek auta to przejrzysta przestrzeń, która nie razi swoim wykończeniem. Nad wyglądem wnętrza auta czuwali styliści z Centro Stile Fiat. Do środka trafia bardzo wiele światła dzięki szklanemu oknu dachowemu. Lista wyposażenia dodatkowego dostarcza wielu dodatków, jak np. audio opracowane we współpracy z Beats Audio.

Fiat 500L jest dostępny z paletą 11 kolorów nadwozia i trzema odcieniami dachu. Do tego dochodzą cztery odmiany modelowe - Pop, Pop Star, Easy i Lounge i trzy wzory felg aluminiowych. To wszystko dostarcza 333 możliwe kombinacje samochodu.

Produkcja 500L wystartowała w kwietniu w serbskich zakładach, w miejscowości Kragujewac. Zamówienia na ten model w Europie już są przyjmowane, natomiast na naszym rynku auto będzie dostępne od października tego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat 500 Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat 500 Fiat 500 500L

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~ja72 2012-07-05

od Matiza jest dużo większy.. wygląda ciekawie, po Bielsku-Białej i okolicach juz od dawna jeżdżą zamaskowane i śmigają w rękach testerów na maksa.

~Przemeq 2012-07-05

500 to fajny samochod, ale wersja L wyglada, jak matiz. A to ciekawe, bo prawa do jego projektu oddano Koreanczykom wiele lat temu za pol darmo, bo byl ponoc niewypalem :-)

~kobieta 2012-07-04

500 L trzecia fotka - mogę je sobie wydrukować i powiesić nad łóżkiem - mój cel na przyszły rok - musze go kupić :) w całej okazałości

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport