mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500X - znamy nowe szczegóły

Fiat 500X - znamy nowe szczegóły

Choć Jeep już sprzedaje bliźniaczego konstrukcyjnie Renegade, Fiat ciągle zwleka z wprowadzeniem modelu 500X. Znamy jednak coraz więcej szczegółów.

Fiat 500X - znamy nowe szczegóły
Fiat 500X to już trzeci, po trzydrzwiowym hatchbacku i rodzinnym 500L, model z rodziny "pięćsetki". Tym razem mamy do czynienia z długim na 425cm crossoverem. Długość auta to 180cm, a wysokość 160. Z takimi wymiarami 500X atakuje prosto w Skodę Yeti, ale w porównaniu z czeskim SUVem ma o 50l mniejszy bagażnik - 350l. Prześwit jest natomiast podobny - w zależności od wersji to 16-18cm (Skoda 18cm). Podobnie jak w przypadku Yeti, będziemy mogli wybierać między typowo miejską wersją, a odmianą dla bardziej aktywnych podróżników. Ta druga wyróżnia się inną stylistyką i przekonstruowanymi zderzakami, zwiększającymi kąty natarcia i zejścia pojazdu (21,3 i 30,3 stopnia). Jednak mimo opcjonalnego napędu 4x4 raczej nikt nie będzie tym samochodem wyruszał na rajdy przeprawowe.

Skoro jesteśmy już przy napędzie - na starcie Fiat proponuje do 500x 3 silniki. Jedyny benzyniak to 1,4 MultiAir. 140KM mocy maksymalnej przekłada się na przyspieszenie do 100km/h w 9,8 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 190km/h. Średnie zużycie paliwa w tej wersji to 6l/100km. Dwa diesle to 1,6 MultiJet (120KM) i 2,0 MultiJet (140KM). Ten mocniejszy, w przeciwieństwie do pozostałych wersji, standardowo napędza 4 koła za pomocą 9-biegowej skrzyni automatycznej. Słabszy natomiast kusi niewielkim spalaniem - Fiat obiecuje 4,1 litra/100km.
 
 
Podstawowa wersja 500X - Pop - oferuje 6 poduszek powietrznych, ESP, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz tempomat i światła do jazdy dziennej.

Klimatyzacja jest dopiero na pokładzie droższego wariantu Popstar. W nim znajdziemy też 17-calowe alufelgi, system Uconnect z pięciocalowym, dotykowym wyświetlaczem i Mood Selector - system pozwalający na regulację ustawień silnika, skrzyni biegów, napędu i zawieszenia.

Jeszcze lepiej prezentuje się wersja Lounge, która w stosunku do Popstar jest doposażona o przyciemniane szyby, chromowane wstawki w nadwoziu, system Uconnect z nawigacją, dwustrefową klimatyzację i bezkluczykowy dostęp do samochodu.

Fiat proponuje także wersje 500X Cross i Cross Plus o bardziej off-roadowym charakterze. Wyróżniają się specjalnymi zderzakami, systemem Traction+ (imitacja samoblokującego dyferencjału elektromechanicznego) i całym zestawem stylistycznych dodatków.
 
 
Wśród opcjonalnego wyposażenia 500X oferuje cały zestaw najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich Brake Control, który wspomaga kierowcę w podbramkowych sytuacjach i może sam zatrzymać auto, Lane Assist - utrzymujący samochód w pasie ruchu, czy czujnik martwego pola w lusterku.

Nie znamy jeszcze niestety cen poszczególnych wersji Fiata 500X. Sprzedaż startuje na początku 2015 roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat 500X

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.