mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500X - znamy nowe szczegóły

Fiat 500X - znamy nowe szczegóły

Choć Jeep już sprzedaje bliźniaczego konstrukcyjnie Renegade, Fiat ciągle zwleka z wprowadzeniem modelu 500X. Znamy jednak coraz więcej szczegółów.

Fiat 500X - znamy nowe szczegóły
Fiat 500X to już trzeci, po trzydrzwiowym hatchbacku i rodzinnym 500L, model z rodziny "pięćsetki". Tym razem mamy do czynienia z długim na 425cm crossoverem. Długość auta to 180cm, a wysokość 160. Z takimi wymiarami 500X atakuje prosto w Skodę Yeti, ale w porównaniu z czeskim SUVem ma o 50l mniejszy bagażnik - 350l. Prześwit jest natomiast podobny - w zależności od wersji to 16-18cm (Skoda 18cm). Podobnie jak w przypadku Yeti, będziemy mogli wybierać między typowo miejską wersją, a odmianą dla bardziej aktywnych podróżników. Ta druga wyróżnia się inną stylistyką i przekonstruowanymi zderzakami, zwiększającymi kąty natarcia i zejścia pojazdu (21,3 i 30,3 stopnia). Jednak mimo opcjonalnego napędu 4x4 raczej nikt nie będzie tym samochodem wyruszał na rajdy przeprawowe.

Skoro jesteśmy już przy napędzie - na starcie Fiat proponuje do 500x 3 silniki. Jedyny benzyniak to 1,4 MultiAir. 140KM mocy maksymalnej przekłada się na przyspieszenie do 100km/h w 9,8 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 190km/h. Średnie zużycie paliwa w tej wersji to 6l/100km. Dwa diesle to 1,6 MultiJet (120KM) i 2,0 MultiJet (140KM). Ten mocniejszy, w przeciwieństwie do pozostałych wersji, standardowo napędza 4 koła za pomocą 9-biegowej skrzyni automatycznej. Słabszy natomiast kusi niewielkim spalaniem - Fiat obiecuje 4,1 litra/100km.
 
 
Podstawowa wersja 500X - Pop - oferuje 6 poduszek powietrznych, ESP, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz tempomat i światła do jazdy dziennej.

Klimatyzacja jest dopiero na pokładzie droższego wariantu Popstar. W nim znajdziemy też 17-calowe alufelgi, system Uconnect z pięciocalowym, dotykowym wyświetlaczem i Mood Selector - system pozwalający na regulację ustawień silnika, skrzyni biegów, napędu i zawieszenia.

Jeszcze lepiej prezentuje się wersja Lounge, która w stosunku do Popstar jest doposażona o przyciemniane szyby, chromowane wstawki w nadwoziu, system Uconnect z nawigacją, dwustrefową klimatyzację i bezkluczykowy dostęp do samochodu.

Fiat proponuje także wersje 500X Cross i Cross Plus o bardziej off-roadowym charakterze. Wyróżniają się specjalnymi zderzakami, systemem Traction+ (imitacja samoblokującego dyferencjału elektromechanicznego) i całym zestawem stylistycznych dodatków.
 
 
Wśród opcjonalnego wyposażenia 500X oferuje cały zestaw najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich Brake Control, który wspomaga kierowcę w podbramkowych sytuacjach i może sam zatrzymać auto, Lane Assist - utrzymujący samochód w pasie ruchu, czy czujnik martwego pola w lusterku.

Nie znamy jeszcze niestety cen poszczególnych wersji Fiata 500X. Sprzedaż startuje na początku 2015 roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat 500X

Podobne wiadomości:

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Aktualności 2017-07-13

Fiat Panda: City Cross i 4x4 w ofercie

Fiat Panda: City Cross i 4x4 w ofercie

Aktualności 2017-07-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech