mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500 od 34,5 tys. zł

Fiat 500 od 34,5 tys. zł

W końcu, po kilku miesiącach od lipcowej premiery w Turynie, Fiat 500 wjeżdża także i do Polski. W przeciwieństwie do innych małych aut włoskiej marki, cena niekoniecznie ma być głównym atutem tego modelu. Tym razem Fiat stawia na mieszankę stylu retro i nowoczesnych rozwiązań, owiane dodatkowo legendą poprzedniej "pięćsetki".

Fiat 500 od 34,5 tys. zł

Fiat 500 stopniowo wjeżdża do kolejnych krajów europejskich. Mimo iż od debiutu rynkowego minęło już pięć miesięcy, Polska jest dopiero szóstym krajem, w którym można nabyć to auto. Jednak już dawno było wiadomo, że i tak tegoroczona produkcja zakładów Fiata w Tychach (tylko tu wytwarzana jest "pięćsetka") będzie niewystarczająca. W sumie w tym roku z tyskich zakładów wyjedzie ok. 65 tys. aut, podczas gdy europejska sprzedaż już wyniosła ok. 40 tys. egzemplarzy, a zebrane zamówienia przekroczyły 120 tys. sztuk.

Nowa "500" została stworzona w oparciu o płytę podłogową Pandy. Dlatego też rozmiarami oba auta są do siebie zbliżone. Mierzący 3.546 mm długości, 1.627 mm szerokości i 1.488 mm wysokości Fiat 500 jest odpowiednio o 8 mm dłuższy i o 49 mm szerszy oraz o 52 mm niższy od Pandy. Rozstaw osi jest ten sam i wynosi 230 cm. Wyglądem nowy Fiat 500 nawiązuje oczywiście do modelu sprzed 50 laty. Liczne zaokrąglenia, dość zwarta sylwetka oraz wiele elementów charakterystycznych dla jego protoplasty sprawiają, że samochód powinien się podobać.

Obecnie w sprzedaży dostępne będą trzy wersje silnikowe - dwie benzynowe 1,2 69 KM 102 Nm oraz 1,4 100 KM 131 Nm, a także jeden diesel 1,3 Multijet 75 KM, 145 Nm. Klienci do wyboru będą mieć cztery wersje wyposażenia - poza typowymi także dla innych rynków wariantami pop (która ma stanowić ok. 50% zamówień), lounge i sport, specjalnie na rynek polski została przygotowana też wersja naked. Poczynając od standardowej wersji bazowej - pop - Fiat 500 wyposażony jest m.in. w ABS z EBD i ESS, 7 poduszek powietrznych, pełną elektrykę oraz radio CD z MP3. W wersji lounge znajdziemy ponadto system Blue&Me, gniazdko USB, panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę. Wersja zaś sport będzie identycznia niemal wyposażona jak lounge - pojawią się jedynie dodatkowe akcenty sportowe zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Wyraźnie odchudzona będzie tylko wersja naked, w której znajdziemy tylko 2 poduszki, ABS i wspomaganie kierownicy.

To, co ma wyróżniać Fiata 500 to ogromna, niespotykana w tym segmencie samochodów personalizacja. Poza możliwym wyborem silników, kolorów nadwozia i wersji wyposażenia klient może wybierać także spośród różnych tapicerek, desek rozdzielczych, felg, wzorów naklejek na nadwozie oraz ... obudowy kluczyka. W sumie "500-tka" może występować aż w 500 tys. różnych kombinacji wyposażenia.

 1,2
1,4
1,3
pop
39.500
47.500
47.500
lounge
47.500
55.500
55.500
sport
47.500
55.50055.500
naked
34.500
 

Obecnie w cenniku znajdują się wyłącznie 5- i 6-biegowe skrzynie mechaniczne. Już w przyszłym roku oferta zostanie poszerzona także o wersję z automatyczną przekładnią (wersje benzynowe) oraz o najmocniejszą wersję Abarth, której moc będzie oscylować wokół 130 KM.

Pierwsze kilometry za kierownicą Fiata 500 już za nami, ale pełniejszy obraz, jak jeździ tegoroczny triumfator najbardziej prestiżowej europejskiej nagrody Car of the Year będziemy mieć za kilka dni. Na testy do naszej redakcji trafiła bowiem "500-tka". Relacja z testu już niebawem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat 500 Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat 500

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~dziadek jasiu 2 2007-12-09

Fajna, ale to bardzo fajna zabaweczka. Gdybym miał już merca, porsche i hummera, to z pewnością kupiłbym sobie także i takie coś. :-))) A kogo nie stać, to niech na cenę nie psioczy tylko kupi se rower, albo na ten przykład malucha ze szrotu. ;-)

~Artur 2007-12-09

"Klasa" ma rację.To jest tak jakbyś kilogram polędwicy wołowej porównywał z kilogramem kartofli. To takie porównanie, jak Łomża do Mediolanu. W Łomży mieszkania i restauracje są z pewnością tańsze. Swoją drogą tylko w Łomży widziałem Pizzę z kartofli :)

~klasa 2007-12-08

Tak, tylko ten Lancer jest prawie goły a tu masz auto z ABS z EBD i ESS, 7 poduszek powietrznych, pełną elektrykę oraz radiem CD z MP3, system Blue&Me, gniazdko USB, panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę. A poza tym Mini jest jeszcze droższe - chodzi też o STYL a nie tylko funkcjonalność na papierze..

~dziadek jasiu 2007-12-07

Ktoś zwariował i to dokumentnie-jak można wycenić takie maleństwo na 55tysięcy skoro najnowsza wersja mitsubishi lancera wyceniona jest na 59 tysięcy.Padło komuś na głowę-przecież to Fiat i jeszcze taki maleńki!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport