mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500 po faceliftingu - poprawianie klasyka

Fiat 500 po faceliftingu - poprawianie klasyka

Osiem lat rynkowego stażu to niemało w klasie małych aut. Jednak Fiat 500 trzyma się świetnie i dość obszerny lifting wystarczy, by utrzymać spory popyt na włoskiego klasyka.

Fiat 500 po faceliftingu - poprawianie klasyka
Ktoś może zaprotestować, że klasykiem to może i był Fiat 500, ale ten sprzed niemal sześciu dekad. Jednak, choć może nie obserwujemy tego tak mocno w Polsce, Nuova 500 jest takim samym hitem sprzedażowym, jak protoplasta z 1957 roku. Oryginalnej "pięćsetki" w ciągu 18 lat produkcji stworzono prawie 3,9 miliona sztuk. Model zaprezentowany w 2007 roku sprzedał się już w ponad 1,5mln egzemplarzy, a przeprowadzona właśnie modernizacja powinna jeszcze podkręcić tempo na kilka lat.

Turyńska marka zapewnia, że w aucie wprowadzono 1800 zmian, ale po pierwszym rzucie oka chyba każdy poprosi o lupę, by to sprawdzić. Ogólny wizerunek Fiata 500 się nie zmienił - bryła auta jest ta sama, rozczulające spojrzenie biedronki także pozostało. Jednak gdy przejrzymy galerię zdjęć nowego malucha, zauważymy kilka nowych detali. Po pierwsze - więcej "chromowanych" dodatków, szczególnie w bogatej wersji wyposażenia Lounge. Nowe przetłoczenia maski, zmienione reflektory z wbudowanymi diodami, tylne lampy w starym kształcie, ale z lakierowanym elementem w środku, dodatkowe kolory lakierów, wzory kół. Te wszystkie zmiany działają na plus i Włosi zapewne oczekują po nich "efektu premium". Fiat chce, aby jego auta stały się znów pożądanymi maszynami, a nie tylko rozsądnym wyborem z punktu widzenia ceny i funkcjonalności.

Co nie znaczy, że odnowiony Fiat 500 nie stał się bardziej praktycznym wozem - wręcz przeciwnie. Jego twórcy obiecują znacznie lepsze wyposażenie już podstawowej wersji, poprawione silniki pod kątem oszczędności, większe schowki oraz lepsze wykończenie. Czyli największych zmian należy oczekiwać po kabinie. I owszem, już pierwsze spojrzenie wyłapuje przeprojektowaną deskę rozdzielczą z obowiązkowym dziś ekranem multimediów. System Uconnect jest świetnie znany z pozostałych aut marki Fiat, a ostatnio nawet z Jeepa Renegade'a. W podstawowej wersji Pop ekran ma przekątną 5 cali i pozwala obsługiwać m.in. radio z 6 głośnikami i wejściami USB oraz Aux i system Bluetooth. Bogatsza linia wyposażenia Lounge ma dotykowy ekran z możliwością sparowania smartfona (i korzystania z jego aplikacji oraz instalacji nowych), śmigania po mediach społecznościowych, nawigacją (opcjonalny zestaw TomTom 2.5D) oraz dostępem do zasobów muzycznych poprzez aplikację TuneIn. Niektóre funkcje będzie też można obsługiwać komendami głosowymi.

Za multimedialną nowoczesnością poszedł też świeższy wygląd kokpitu. Włosi obiecują lepsze wykończenie oraz wygłuszenie kabiny, a na pierwszych zdjęciach widzimy także przeprojektowany panel klimatyzacji, nawiewy, ekran komputera i wskaźniki za kierownicą oraz nowy wzór kierownicy. Warto także wspomnieć lepsze wyposażenie - nie znamy jeszcze dokładnej specyfikacji na rynek polski, ale według pierwszych wieści od Fiata już najtańsza wersja Pop ma klimatyzację, 7 poduszek powietrznych (w tym airbag kolanowy kierowcy), wielofunkcyjną kierownicę, światła LED-owe do jazdy dziennej i wspomniany system Uconnect. Bogatszy wariant Lounge ma dodatkowo panoramiczny szklany dach (w wersji hatchback), skórzaną kierownicę, alufelgi 15-calowe i poszerzone funkcje ekranu multimedialnego.

Fiat zapowiada także, że odnowiona "pięćsetka" ma wydajniejsze silniki. To dobrze znane motory: 2-cylindrowy 0,9 TwinAir o mocy 85 lub 105KM, nieśmiertelny silnik 1,2 Fire/69KM (także w oszczędniejszej wersji ECO oraz z instalacją LPG) oraz turbodiesel 1,3 MultiJet o mocy 95KM. Turbodiesel pojawi się w ofercie nieco później, ale w Polsce zapewne nie ma to większego znaczenia, bo większą popularnością cieszą się benzyniaki. A propos popularności - w naszym kraju 500 nie jest niestety tak rozchwytywany jak na Zachodzie czy w USA, a trochę szkoda - kolorowe retro-maluchy mogłyby trochę rozweselić krajobraz polskich ulic. Miejmy nadzieję, że mimo wszystkich pozytywnych zmian w zmodernizowanym "fiaciku", jego cena nie wzrośnie. Może dzięki temu Polacy zauważą, że nieco zapomniany Fiat ma coś ciekawego w ofercie i niekoniecznie jest to tanie Seicento czy Siena i zamiast sięgnąć po produkty konkurencji, pozostaną przy włoskim stylu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport