mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat 500 powrócił

Fiat 500 powrócił

Dwa dni trwały uroczystości w Turynie związane z premierą nowego Fiata 500. Tym samym, dokładnie po pięćdziesięciu latach włoski koncern zaprezentował nowe wcielenie auta, które już teraz określa się mianem kultowego.

Fiat 500 powrócił

Pierwsza "pięćsetka" wytwarzana była od 1957 aż do 1975 roku. Mierzące niecałe trzy metry długości auto wkrótce stało się bardzo popularne nie tylko na Półwyspie Apenińskim. Do napędu tego malutkiego auta służył równie mały silnik o pojemności 479 ccm i mocy 13,5 KM. Pozwolił on rozwinąć maksymalną prędkość 85 km/h. Do momentu zakończenia produkcji, w sierpniu 1975 roku, na drogi wyjechało, według różnych szacunków, od nieco ponad 3,5 mln do 3,8 mln aut. Co ciekawe, na włoskich drogach można spotkać jeszcze teraz wiele starych "pięćsetek".

Zobacz galerię zdjęć Fiata 500

Nowy Fiat 500, który wytwarzany jest w Tychach, stylistycznie nawiązuje do swojego poprzednika, choć oczywiście styl retro został pomieszany z wieloma nowoczesnymi elementami. Wiele zastosowanych rozwiązań zostało użytych, tak by nowy mały Fiat zyskał popularność także wśród młodych kierowców.

Z oczywistych względów trzydrzwiowy Fiat 500 urósł, jednak wymiary 3,55 m długości, 1,63 m szerokości, 1,49 m wysokości i 2,3 m rozstawu osi wciąż stawiają go wśród najmniejszych oferowanych obecnie modeli. "Pięćsetka" zbudowana została na zmodyfikowanej płycie konstrukcyjnej Pandy - jest od niej dłuższa i szersza, ale także niższa.

Mimo niewielkich rozmiarów przedstawiciele Fiata zapewniają, że podróż nową 500-tką jest niezwykle bezpieczna. Auto zostało tak zaprojektowane, że bez problemu ma uzyskać pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. W wyposażeniu Fiata 500 może znaleźć się rekordowa w tej klasie liczba siedmiu poduszek powietrznych (także chroniąca kolana kierowcy). Bezpieczną jazdę zapewnić mają takie systemy jak ABS z EBD, ESP, ASR, ułatwiający start na wzniesieniu oraz HBA, czyli wspomagający gwałtowne hamowanie.

Do wyboru na początku będzie gama trzech silników. Benzynowe to 1,2-litrowy o mocy 69KM oraz 1,4-litrowy o mocy 100KM, zaś jednostka wysokoprężna to równie znany turbodiesel 1,3 Multijet o mocy 75 koni mechanicznych. Wkrótce oferta ta ma się powiększyć także turbodoładowaną, dwucylindrową jednostkę o pojemności 900 ccm i imponującej mocy 110 KM.

To nie koniec nowości, jakie Fiat szykuje w związku z ponownym wprowadzeniem do sprzedaży modelu 500. Przede wszystkim pojawi się najmocniejsza wersja Abarth, pod maską której będzie pracował silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 150 KM. Włosi pracują też już nad wersjami cabrio oraz kombi nowej pięćsetki. Jednak to najwcześniej za dwa lata.

Na polskim rynku Fiat 500 pojawi się najprawdopodobniej jesienią tego roku. Ceny nie są jeszcze znane, jednak wstępnie mówi się o niecałych 40 tys. zł. Fabrykę w Tychach będzie rocznie opuszczać ok. 120 tys. egzemplarzy nowego "malucha", do końca tego wyprodukowanych zostanie nawet 60 tys. aut.

Zobacz więcej o samochodach marki Fiat

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat 500 Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat 500

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~KZ 2007-07-26

gnida, to ja Cie zaprosze do salonu alfy, dam Ci nawet 159 pojezdzic i zobaczysz jak jest wykonczone wloskie badzieiwe w porownaniu z X- type'm, albo BMW 3. W kazdym razie ja mam Stilo 3 drzwiowe, pewnie je zamienie na Bravo nowe w tym roku, a na premierze 500 bylem z matka i juz sie zapisala, bo auto jest po prostu genialne. Jakosc materialow jak w Alfie, prowadzi sie bosko, a silniki spokojnie daja rade, bo jest to leciutki samochod. I Fiatu juz od jakiegos czasu nie sa skierowane do moherow, tylko do ludzi, ktorzy chca alfe, ale jeszcze nie maja tyle kasy. Zaczelo sie od Stilo, potem Grande Punto, Croma, Bravo teraz 500 to naprawde dobrze wykonczone samochody, a moje stilo prowadzi sie duzo lepiej od Golfa V mojego kumpla (sam to przyznal).

~ttm 2007-07-15

a ja mam stara piecsetke i bardzo chetnie sprobuje przejechac sie nowa... moze obie wstawie do garazu? wejda obie na jedno miejsce. jest sliczna

~fun 2007-07-12

milusi, jak buzia dzidziusia. a cenę obniżą do w miare rozsądnej jak nie będzie kupowany - bo 40 tys. to absurd chyba że chodzi o ten turbodoładowany diesel 110 konny. ten bedzie palił przy inteligentnej jexdzie 2,5 litra ropy.

~jasiek 2007-07-09

Na pewno za tą cenę można kupić coś większego i wygodniejszego ale ten samochodzik jest po prostu ładny i znajdzie nabywców, szczególnie do jazdy po zatłoczonych miastach.

~czytelnik 2007-07-09

Bardzo ładny samochodzik, bez porównania ładniejszy od brzydkiego forda Ka który podobno planuje produkcję w Polsce.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport