mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat Doblo: Odmieniony kombivan

Fiat Doblo: Odmieniony kombivan

W tym segmencie rynkowym Fiat Doblo ma już mocno ugruntowaną pozycję rynkową. Przeprowadzone zmiany, choć ciężko je nazwać rewolucyjnymi, powinny jednak sprawić, że popularność tego włoskiego kombivana jeszcze się zwiększy.

Fiat Doblo: Odmieniony kombivan

Produkowane w Turcji Doblo wjeżdża na rynek w gruntownie odświeżonej wersji. Jak zwykle w tego typu przypadkach największe zmiany objęły przednią część nadwozia, natomiast z tyłu oraz z boku zmiany są dużo drobniejsze. Po zmianach Doblo wcale nie będzie jakoś dużo bardziej atrakcyjne wizualnie, jednak w tej klasie aut to akurat nie jest jakaś wyjątkowo poważna wada.

Odświeżony Fiat Doblo oferowany będzie w sporej liczbie wersji. Do wyboru będą dwie wysokości nadwozia, dwa rozstawy osi oraz trzy wersje wyposażeniowe. Do tego, oprócz standardowej wersji pięciomiejscowej, będzie można wybrać odmianą z dwoma dodatkowymi siedzeniami. Jak na razie w ofercie brak jest wersji z napędem 4x4 czy też ze zwiększonym prześwitem. Na tę drugą musimy poczekać kilka miesięcy - debiut Doblo Trekking ze zwiększonym o 10 mm prześwitem będzie miał miejsce w marcu na wystawie w Genewie.

Mocną stroną Fiata Doblo jest jego wnętrze, co zawdzięcza modułowości przestrzeni wewnętrznej. W sumie nowe Doblo posiada ponad 30 różnych konfiguracji wnętrza. Przedni fotel pasażera można np. składać i korzystać z niego jako ze stolika. Siedzenia drugiego i trzeciego (opcjonalnie) rzędzu można łatwo pochylać czy składać, a nawet całkowicie wyjąć z auta, przerabiając rodzinnego Fiata w pojazd typowo dostawczy, w którym bez problemu przewieziemy długie, liczące kilka metrów przedmioty, bądź lodówkę czy pralkę.

Bagażnik to drugi atut Fiata Doblo. Jest największy w swojej klasie. W wersji z krótkim rozstawem osi do dyspozycji mamy 790 litrów pojemności, a z długim rozstawem - 1050 l. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do odpowiednio 3200 oraz 4000 litrów.

Poczucie przestronnego wnętrza potęgują spore przeszklone powierzchnie. Na pokładzie nie brak licznych i praktycznych schowków, takich jak - przykładowo - przednia szuflada, w której mieści się 10-calowy tablet lub wygodny otwierany schowek obok przedniej szyby. Na wyposażeniu Doblo znajdziemy m.in. klimatyzację (manualną lub automatyczną - w zależności od wersji wyposażeniowej), tempomat, wejścia pozwalające podłączyć zewnętrzne nośniki pamięci, układ multimedialny z dotykowym ekranem i nawigacją.

Zmiany w kabinie objęły przede wszystkim nową deskę rozdzielczą, która w zależności od poziomu wyposażenia ma różne kolory dopasowane do wykończenia siedzeń i paneli drzwiowych. Nowy kształt ma również kierownica oraz zestaw bardziej czytelnych wskaźników. Poprawie uległa ergonomia - dostęp do większości przycisków, w tym systemu Start&Stop czy ASR, jest teraz łatwiejszy. Do wykończenie wnętrza zastosowano głównie twarde plastiki, to jednak norma w tym segmencie i Doblo nie odstaje tu jakoś wyraźnie od rywali.


W zależności od rynku, na którym będzie oferowany Fiat Doblo, gama silników może składać się nawet z siedmiu wariantów. Wśród jednostek benzynowych mamy trzy silniki o pojemności 1,4 litra. Podstawowy silnik rozwija moc 95 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 127 Nm. Silnik ten jest oferowany wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną i rozpędza Doblo do prędkości 100 km/h w ponad 15 sekund, zaś maksymalnie może się rozpędzić do 161 km/h. Jeśli potrzebujemy bardziej dynamicznej jednostki, zdecydowanie bardziej nadawać się będzie wspomagana turbosprężarką jednostka 1.4 T-Jet. Rozwija ona moc 120 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 206 Nm i współpracuje z 6-biegowym manualem. Jak zapewnia Fiat, Doblo z tą jednostką zużywa podobne ilości paliwa co jednostka wolnossąca. Do wyboru, choć nie na wszystkich rynkach, będzie dodatkowo 1,4-litrowa jednostka, która będzie zasilana gazem ziemnym.

Zwolennicy diesli mogą wybrać spośród dwóch wersji silnika 1.6 MultiJet o mocy 90 lub 105 koni mechanicznych, bądź postawić na dwulitrowego turbodiesla o mocy 135 KM i 320 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Podczas pierwszych jazd w okolicy Turyna sprawdziliśmy, jak w praktyce sprawuje się "środkowy" diesel. 105-konny diesel reaguje w miarę żwawo na mocniejsze wciskanie pedału przyspieszenia, choć na jakieś szalone sprinty nie ma co się nastawiać. Ważniejsze, że w trasie, gdy pojawi się konieczność wyprzedzenia wolniej jadącego pojazdu, nie będziemy potrzebować kilometrów wolnej przestrzeni do wykonania tego manewru. Spalanie w okolicach 6 l/100 km również napawa optymistycznie.

Choć Doblo nie jest modelem, którym będzie dynamicznie pokonywać bardziej kręte odcniki dróg, właściwości jezdne tego kombivana nie są wcale tragiczne. Auto dość pewnie trzyma się drogi, nawet przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą. Fizyki nie da się jednak całkowicie oszukać i przechyły nadwozia będą w takich sytuacjach odczuwalne. Podobnie jak przy mocniejszych podmuchach wiatru.

Niecałe 54 tys. złotych za podstawową wersję wolnossącą i ok. 20 tys. zł więcej przy wyborze 105-konnego diesla - tak kształtują się ceny odnowionego Fiata Doblo. Choć konkurencja jest dość spora - Volkswagen wprowadza właśnie nowego Caddy, a Ford jakiś czas temu wprowadził Tourneo - to jednak przestronne i praktyczne wnętrze może sprawić, że właściciele małych interesów będą zaglądać do salonów Fiata.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Cena podstawowa już od: 51 783 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat Doblo Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat Doblo

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~Adam 2015-03-12

Drogi Fiacie! Czy można już kupić u Ciebie przedłużoną wersję 7-miejscową? Renault Kangoo i VW Caddy mają takie. Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport