mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat Doblo - bardziej rodzinnie

Fiat Doblo - bardziej rodzinnie

Jeden z liderów segmentu tzw. kombivanów wchodzi na polski rynek w nowej odsłonie i zamierza utrzymać swoją pozycję. Choć tak jak poprzednio, dostępny w dwóch wariantach - osobowej i dostawczej - to w przypadku tej pierwszej Fiat Doblo będzie chciał nawiązać bardziej wyrównaną rywalizację z typowo rodzinnymi modelami osobowymi.

Fiat Doblo - bardziej rodzinnie
Ponad milion sprzedanych egzemplarzy poprzednika spowodowało, że Fiat ostrożnie podszedł do kwestii zmian w nowym Doblo. Stylistyczne zmiany są raczej ewolucyjne, jednak technicznie jest to całkowicie nowa konstrukcja. Jak podaje Fiat, tylko 3% części jest identycznych, bądź pokrewnych do tego, co znajdowało się w poprzedniej generacji Doblo.

Auto urosło i mierzy obecnie 439 cm długości (+14 cm), 183 cm szerokości (+7 cm) oraz 184 cm wysokości (z relingami na dachu 189 cm), zaś rozstaw osi wynosi 276 cm, co jest największą wartością w swojej kategorii. Zwiększone wymiary powodują, że Fiat Doblo jest wyraźnie większy wewnątrz, z czego Włosi skorzystali w pełni oferując możliwość dokupienia dwóch dodatkowych siedzeń. A że są to niezależne fotele, które można bardzo łatwo złożyć, bądź wymontować, możemy mieć do dyspozycji auto, które w razie potrzeby będzie 5-, 6- lub 7-miejscowe. Dużą zaletą auta są dwie pary przesuwnych bocznych drzwi, dzięki którym dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest niezwykle łatwy.

Imponująco wygląda także część bagażowa nowego Doblo. W konfiguracji pięciomiejscowej, przy rozłożonej tylnej kanapie dzielonej w stosunku 70:30, mamy do dyspozycji aż 790 litrów pojemności, czyli najwięcej spośród wszystkich kombivanów. Przy złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wzrasta aż do 3.200 litrów, co pozwala wykorzystać z powodzeniem nowe Doblo jako małego dostawczaka. O tym, że mamy do czynienia z pojemnym i przestronnym bagażnikiem świadczyć może już olbrzymia, podnoszona do góry tylna klapa i niski próg załadunkowy.

Równie dobrze prezentuje się wnętrze w wersji dostawczej. W porównaniu do swoich konkurentów Doblo Cargo może poszczycić się m.in. długością wewnętrzną sięgającą 2,17 m, szerokością między nadkolami 1,23 m, pojemnością od 3,4 do 4,2 m3, ładownością od 750 do 1000 kg. Te rekordowe parametry dają użytkownikowi niezaprzeczalne korzyści w postaci usprawnienia wykonywanej pracy. W zestawieniu z poprzednim modelem, nowy samochód posiada większą przestrzeń ładunkową, o regularnym, sześciennym i łatwym do wykorzystania kształcie, wyposażoną w boczne drzwi przesuwne i drzwi tylne o dużych wymiarach, ułatwiające wygodny dostęp do wnętrza i sprawne załadowanie bądź rozładowanie towarów.

Gama Doblo Cargo obejmuje 7 rodzajów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z podwyższonym dachem, 5-miejscowa wersja kombi z krótkim i długim rozstawem osi oraz, szczególnie interesujące wersje - platformy do zabudowy z krótkim lub długim rozstawem osi, przeznaczone do indywidualnej adaptacji nadwozia,  umożliwiające łatwe dostosowanie pojazdu do własnych, konkretnych potrzeb (np. chłodnie, skrzynie stałe, wywrotki).

Fiat Doblo (także wersja Cargo) na początek dostępny jest w czterech wersjach silnikowych. Jednym benzynowym 1.4 o mocy 95 KM i trzech wysokoprężnych Multijet 1.3 o mocy 90 KM, 1.6 105 KM oraz 2.0 135 KM. W późniejszym terminie dostępna będzie także jednostka Natural Power
z podwójnym zasilaniem (benzyna i metan) oraz jeszcze jeden diesel z półautomatyczną skrzynią biegów Dualogic. Prawie wszystkie wersje (z wyjątkiem 90-konnego silnika Multijet) spełniają normę emisji spalin Euro5. Seryjnie montowany jest w nich układ Start&Stop, sterujący automatycznym wyłączaniem silnika w trakcie postoju auta.

Poza funkcjonalnością wnętrza ważną kwestią w nowym Doblo są rozwiązania i technologia, zapewniające najwyższy komfort jazdy i ułatwiające prowadzenie samochodu – od klimatyzacji, dostępnej także w wersji automatycznej z osobnym nawiewem na tylne fotele, przez układ Cruise Control, czujniki parkowania, radio CD z MP3, zintegrowany zestaw głośnomówiący Blue&Me, aż po nawigację Blue&Me – TomTom.

Optymalną dynamikę, komfort i bezpieczeństwo czynne pojazdu na wszystkich rodzajach nawierzchni i przy dowolnym obciążeniu zapewnić ma innowacyjne zawieszenie tylne Bi-Link, z możliwością ustawiania różnych kalibracji poszczególnych jego elementów, w zależności od wybranego wariantu. Wśród elementów wyposażenia mającego zagwarantować bezpieczeństwo czynne znajdziemy m.in. układ ABS z elektronicznym korektorem hamowania EBD, system ESP w standardzie, wyposażony w system Hill-Holder, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę, w który wyposażono seryjnie wszystkie wersje nowej generacji modelu.

Ceny nowego Doblo rozpoczynają się od 56.990 zł za wersję z silnikiem benzynowym, zaś Doblo Cargo, uprawniającego do pełnego odliczenia podatku VAT i od zakupu auta, i od paliwa do niego, zaczynają się od 43.600 zł netto.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Cena podstawowa już od: 51 783 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport