mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat Freemont w wersji Cross

Fiat Freemont w wersji Cross

W świecie motoryzacyjnym ważną rolę odgrywa moda. W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się wszelkiej maści SUV-y, crossovery, a nawet bardziej typowe "osobówki" w wersjach uterenowionych. Taką właśnie propozycją będzie Fiat Freemont Cross, który już jesienią pojawi się na naszych drogach.

Fiat Freemont w wersji Cross
Od standardowej wersji Fiat Freemont z przydomkiem Cross różnić będzie się już na pierwszy rzut oka dzięki pakietowi elementów stylistycznych. Nadwozie zyskało nowe zderzaki z elementami chromowanymi, grill i obudowy lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni "fortepianowej", a całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe, czarne obramowania świateł głównych i tylnych oraz nowe pięcioramienne felgi o średnicy 19 cali "Hyper Black" z lekkiego stopu.

Wewnątrz Freemont Cross wyróżniać się będzie skórzanymi fotelami ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami, które znajdziemy również na podłokietniku czy wewnętrznych obiciach drzwi. Deska rozdzielcza, zestaw wskaźników, centralna konsola oraz kierownica utrzymane są w tonacji grafitowej.

Freemont Cross będzie jednocześnie najlepiej wyposażoną wersją tego modelu w ofercie Fiata. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. system infotainment najnowszej generacji. System ten obejmuje 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i  subwooferem.

Do wyposażenia standardowego należą ponadto elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem silnika Start/Stop oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.


Nowy Freemont Cross wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dla wersji przednionapędowej lub 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną w wersji 4x2 lub tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną dla wersji aktywnego napędu 4x4. W Polsce dostępny będzie jednak wyłącznie z mocniejszym dieslem z 6-stopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.

Aktywny system napędu AWD typu "On-Demand" wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji, by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i "na suchym" w przedziale prędkości 40-100 km/h, aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby, ograniczając tym samym zużycie paliwa.

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross lepiej trzyma się podłoża bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Fiat Freemont Cross na rynku zadebiutuje jesienią i wówczas też poznamy jego ceny.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport