mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Fiat Qubo z systemem Traction+

Fiat Qubo z systemem Traction+

W polskich salonach Fiata pojawił się Fiat Qubo Trekking, czyli specjalna wersja tego modelu przeznaczona dla osób, które poszukują auta wielofunkcyjnego, o niewielkich rozmiarach i wszechstronnego.

Fiat Qubo z systemem Traction+

Wyposażony w silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 190 Nm., Fiat Qubo Trekking dzięki systemowi Traction+ oferuje osiągi zbliżone do samochodu typu light crossover, ale ma zalety, które może zapewnić jedynie samochód z napędem 4X2 wyposażony w silnik wysokoprężny, zarówno pod względem ekonomicznym (27 km na 1 litrze w cyklu pozamiejskim), jak i w kwestii ochrony środowiska (115 g/km CO2).

W celu lepszego podkreślenia wszechstronnego charakteru, Qubo Trekking wyposażony jest w przedni zderzak z dodatkowym elementem w części dolnej w kolorze aluminium, metalową osłonę silnika i podwyższone zawieszenie, aby lepiej radził sobie na nierównych nawierzchniach drogi.

Najistotniejszym wyróżnikiem nowej wersji Fiata Qubo jest zastosowanie Traction+, innowacyjnego systemu kontroli napędu, który z jednej strony zwiększa przyczepność pojazdu na trudnych i śliskich nawierzchniach a jednoczesnie jest rozwiązaniem mniej kosztownym od napędu 4x4.

System Traction+ wykorzystuje zaawansowane urządzenia, obecne w samochodach z systemem ESP, ale jego działanie nie jest sprowadzone do prostej funkcji dodanej do systemu. W warunkach niskiej lub zerowej przyczepności koła napędowego, centralka systemu Traction+ wykrywa uślizg koła, aktywuje hydrauliczny obwód w celu zastosowania akcji hamowania na kole o niższej przyczepności, przenosząc moment obrotowy silnika na koło o wyższej przyczepności do podłoża. System może być włączony dodatkowym przyciskiem na desce rozdzielczej i jest aktywny do prędkości 30 km/h.

Zachowano zatem tradycyjny układ napędu przedniego, ale wyposażono go w system, który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół napędzających jest w stanie przenieść moment obrotowy silnika na koło trakcyjne (o wyższej przyczepności). Ten elektryczno-hydrauliczny system jako jedyny zapewnia jednocześnie efektywność napędu bez wpływu na poziom zużycia paliwa i obniżenia ładowności.

Standardowe wyposażenie wersji Trekking Fiata Qubo jest niemal analogiczne do najbogatszego do tej pory wariantu Dynamic i zawiera m.in. ABS z EBD, światła przeciwmgłowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia, przednie i boczne poduszki powietrzne, centralny z pilotem, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3 czy regulację wysokości fotela kierowcy wraz z regulacją części lędźwiowej. Ponadto dodano, poza systemami ESP i Traction+, także relingi dachowe i przyciemniane szyby tylne oraz opony M+S. Na polskim rynku Fiat Qubo Trekking kosztować będzie 61.990 zł.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Qubo

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~witex 2009-11-01

bez sensu takie auto, za te pieniądzę można mieć prawdziwe 4x4 w sedici albo SX4

~robak 2009-10-31

ciekawe autko z tym systemem może być

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport