mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Flagowa Lancia Thema

Flagowa Lancia Thema

Targi motoryzacyjne we Frankfurcie to okazja do prężenia muskuł przez producentów. Lancia pokaże wszystkim swój biceps, którym jest nowa Lancia Thema. Włosi liczą, że będzie ona świetną alternatywą do tego co oferuje najtrudniejszy ale i najbardziej prestiżowy rynek.

Flagowa Lancia Thema

Lancia Thema a.d. 2011 bazuje na nowym Chryslerze 300. Pierwsze wrażenie jakie nasuwa się gdy patrzymy na ten samochód jest takie, że samochód wygląda jakby Włosi zamienili logo Chryslera z logiem Lancii, nieznacznie ingerując w wygląd samochodu. Thema charakteryzuje się wymiarami (dł. x szer.  x wys.): 5066 mm x 1902 mm x 1488 mm oraz rozstawem osi wynoszącym 3052 mm.

Pod maską nowej Lancii znajdziemy silnik benzynowy V6 o pojemności 3.6 litra i mocy 286 KM. Jednostka ta to V6 Pentastar konstrukcji Chrysler Group charakteryzująca się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 340 Nm. Benzynowe serce współpracuje z 8-stopniowym automatem. Thema z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Pierwsza "setka" pojawia się na prędkościomierzu po upływie 7,9 sekundy. Dostępne są również dwa silniki wysokoprężne o poj. 3 litrów i mocy 190 oraz 239 KM. Oba współpracują z pięciostopniową skrzynią automatyczną. Silnik 190-konny rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 440 Nm mocniejszy diesel charakteryzuje się momentem 550 Nm. Nowy diesel jest wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę Garret VGT 2056. Napęd w nowej Lancii przekazywany jest na tylne koła.

Wnętrze samochodu przywodzi na myśl kokpit statku. Tylko, że tym razem nie odnosimy wrażenia, że jesteśmy kapitanem kontenerowca jak miało to miejsce w Chryslerze 300C. Wysokiej jakości drewno skóry i chrom powodują, że kokpit Themy możemy pomylić z centrum dowodzenia luksusowym statkiem pasażerskim.

Wyposażenie samochodu to m.in. system infotelematyczny Uconnect®, który steruje nawigacją satelitarną, dwustrefową klimatyzacją oraz różnymi funkcjami samochodu. W skład systemu wchodzi ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala pomagający w podłączeniu telefonu komórkowego lub odtwarzacza mp3. W wersji Platinium seryjnym wyposażeniem jest system nawigacji GPS Garmin z programem usług TMC Premium oraz system audio klasy Premium z 9 głośnikami, subwooferem oraz 506-watowym wzmacniaczem mocy (opcja w wersji modelowej Platinum i standard w wersji Executive). Dostępny opcjonalnie w wersji Executive jest także system dźwiękowy marki Harmon Kardon - obejmujący 19 głośników, subwoofer oraz wzmacniacz o mocy 990 W.



Nad bezpieczeństwem czuwa system stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz system osuszania hamulców (Ready Alert Braking i Rain Brake Support). System RAB powoduje przejście hamulców w stan gotowości z chwilą „odpuszczenia" pedału przyspieszenia, skracając w ten sposób opóźnienie w działaniu układu hamulcowego. System RBS aktywuje się po uruchomieniu wycieraczek w warunkach intensywnych opadów deszczu i chwilowo zbliża klocki do tarcz hamulcowych w celu ich osuszenia. Maksymalną widoczność zapewniają adaptacyjne reflektory Bi-kseonowe SmartBeamTM. Ochronę pieszych zapewnia system Active Pedestrian Protecion, który podnosi maskę silnika od tyłu celem zmniejszenia obrażeń pieszego. Parkowanie ułatwia system ParkviewTM w raz z tylną kamerą Rear Back-Up Camera, która aktywuje się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego. Lista dodatkowego wyposażenia zawiera m.in. system ACC, który pozwala uniknąć ograniczeń narzucanych przez tradycyjny tempomat. Gdy zbliżamy się do samochodu jadącego wolniej ACC ograniczy zaprogramowaną prędkość lub wyhamuje pojazd tak by utrzymywać bezpieczną odległość. System FCW wyświetla na desce rozdzielczej ostrzeżenie o niebezpiecznym zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu.

Ciekawą opcją jest serwisowy program "Top Care Thema", który jest oferowany klientom prywatnym na głównych rynkach Europy w okresie pierwszego roku po zakupie samochodu. Dedykowany doradca (lub doradcy) kontaktują się z klientem zaraz po odbiorze Lancii Thema, a następnie po czterech i dwunastu miesiącach, aby poznać wrażenia z użytkowania, udzielić porady lub zaproponować pomoc. Tym samym kanałem komunikacji będzie można uzyskać wsparcie techniczne (Top Assistance) zarówno w domu jak i w dowolnym miejscu pobytu pojazdu i właściciela.

W europejskich salonach Lancia Thema dostępna będzie od października bieżącego roku.


Podobne wiadomości:

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz premiery

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz...

Premiery 2015-09-11

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Premiery 2015-09-10

Komentuj:

Fiatmaniak 2011-12-04

Luksus w każdym calu. Piękne auto zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, szalenie bogate wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i poczucie ogromnego prestiżu. Każdy posiadacz takiej Lancii będzie dumny z posiadania tak ekskluzywnego auta i wzbudzi zazdrość u każdego kto zobaczy Themę.

marko1 2011-09-02

Oj, rzeczywiste ma większy biceps i widać że przeszła trening dla zaawansowanych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport