mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford C-Max i Grand C-Max: Pierwsza jazda

Ford C-Max i Grand C-Max: Pierwsza jazda

Po liftingu Focusa jasne było, że tylko tygodnie dzielą nas od kolejnych premier. C-Max bazuje na kompaktowej chlubie Forda i po liftingu zyskał nowy wizerunek. Bardzo dobrze wyciszony z nowymi, 1,5-litrowymi silnikami w Polsce dostępny jest od kwoty 73 900 złotych.

Ford C-Max i Grand C-Max: Pierwsza jazda
C-Max jak i Grand C-Max po zmianach wyglądają atrakcyjniej od poprzednika. To zasługo nowego grilla, który debiutował w nowej Fieście. I w sumie dość mamy już porównań do Aston Martina. Oba Fordy charakteryzują się nowymi reflektorami, oraz dolnym pasie przednim. Z tył światła bardzo przypominają te z poprzednich wersji. C-Max posiada konwencjonalne drzwi tylne, zaś Grand przesuwane. Obie wersje odróżnia sposób poprowadzenia dolnej linii ostatniego okna. Widać, że Ford, podobnie jak i Citroen z C4 Picasso i Grand C4 Picasso, chce oba auta odróżnić od siebie.

W kabinie największa zmiana to ergonomia. Ilość przycisków zmniejszyła się znacznie, mamy możliwość zamówienia auta z ekranem dotykowym. Panel sterowania klimatyzacją jest prosty i czytelny. W kabinie miejsca jest wystarczająco dla osób w pierwszym rzędzie, zaś w drugim najlepiej gdy podróżują dzieci. Tylna kanapa w Grand C-Maxie została wyposażona w specjalnie składany środkowy fotel - ma on ułatwić wsiadanie na dwa fotele schowane w bagażniku. Rozłożone oparcie może również posłużyć jako prowizoryczny podłokietnik. Minus w drugim rzędzie siedzeń Grand C-Maxa to cupholdery ulokowane w drzwiach, które przeszkadzają w zajęciu wygodnej pozycji wysokim osobom.

Bardzo wygodne fotele i tylna kanapa powinny sprawdzić się w długiej trasie. Dodatkowo oba auta cechuje świetne wyciszenie kabiny. To sprawi, że nasze pociechy będą smacznie spały w dalekiej podróży. Trzeci rząd siedzeń nadaje się jedynie dla najmłodszych, dorośli nie znajdą tam za wiele miejsce. Grand C-Max zaskakuje ilością przestrzeni nad głową, nawet wysocy nie powinni marudzić.

Przesuwane drzwi w Grand C-Maxie są bardzo poręczne i dzięki nim dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy. Klamka wewnętrzna drzwi tylnych ma wąski uchwyt. Cztery palce dłoni dorosłego mężczyzny ledwo mieszczą się w uchwycie klamki i  dodatkowo narażone są na otarcie ostro zakończonym krawędziami. Plus jest taki, że inżynierowie uchwyt otwierający drzwi umieścili na dobrej wysokości, pozwalającej na łatwe otwieranie. Szyna drzwi przesuwanych jest zamontowana pod kątem i dzięki temu nie trzeba przykładać dużej siły do zamknięcia drzwi. Wystarczy je lekko pchnąć. Nie możemy jednak zrozumieć dlaczego Ford postanowił z zewnątrz zasłonić szynę. Użył do tego elementu karoserii wykonanego z tworzywa, który nie jest najlepiej spasowany. Wszystkie trzy fotele tylnej kanapy można wyposażyć w system Isofix. W wersji Grand ostatni rząd siedzeń nie składa się do płaskiej pozycji, przez co drobne rzeczy w bagażniku będą narażone na większe ryzyko przemieszczania się.



Gama silników C-Maxa i Grand C-Maxa została wzbogacona o silnik 1,5-litrowe benzynowe i wysokoprężne. W Polsce możemy wybierać spośród następujących silników benzynowych:
  • 1,0 EcoBoost 100 KM, 
  • 1,0 EcoBoost 125 KM,
  • 1,5 EcoBoost 150 KM,
  • 1,5 EcoBoost 182 KM,
  • 1,6 Ti-VCT 85 KM,
  • 1,6 Ti-VCT 125 KM.
Wysokoprężne reprezentują motory:
  • 1,5 TDCi 95 KM,
  • 1,5 TDCi 105 KM ECOnetic,
  • 1,5 TDCi 120 KM,
  • 2,0 TDCi 150 KM,
  • 2,0 TDCi 150 KM,
  • 2,0 TDCi 170 KM.
To jednostki dedykowane dla C-Max. Zamawiając model Grand nie dostaniemy silnika 1,6 Ti-VCT w wersji 85-konej oraz diesla ECOnetic. Ford przygotował dla obu wersji nadwoziowych skrzynie mechaniczne 5-,6-biegowe oraz skrzynie automatyczną (6 biegów) i dwusprzęgłową Powershift.

Tylną klape bagażnika możemy otwierać bez użycia rąk, systemem Hands-Free Liftgate znany z Kugi, jest to opcja. Ford popracował nad systemem Active City Stop, który teraz działa przy prędkości do 50 km/h. Poprzednia wersja sprawdzała się przy prędkościach do 30 km/h. Na pokładzie znajdziemy również system Sync2. W konstrukcji auta dodano sztywniejsze zawieszenie, poprawiono amortyzatory oraz inżynierowie Forda przeprogramowali elektryczne wspomaganie kierownicy. To dało nie gorsze właściwości jezdne niż w poprzedniku. Polecamy zwrócić uwagę na system autonomicznego parkowania, który przyda się zwłaszcza w Grand C-Maxie.

C-Max i Grand C-Max w nowych odsłonach to propozycja atrakcyjna i spełniająca wiele wymagań, zwłaszcza tych, dla których Focus jest autem za małym, a Mondeo poza zasięgiem. Idealne samochody z myślą o rodzinie. Kierowca musi się dostosować, ale szybko zda sobie sprawę, że nie stracił za wiele. Podstawowy C-Max w Polsce kosztuje od 68 100 złotych. Wersję Grand dostaniemy od kwoty 76 650 złotych. Ceny topowych wersji bez problemu przekraczają 100 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford C-Max
Ford C-Max
Cena podstawowa już od: 68 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford C-Max Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford C-Max Ford Grand C-Max

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport