mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford Focus Coupe Cabriolet - pierwsza jazda

Ford Focus Coupe Cabriolet - pierwsza jazda

Czy jesień to dobry moment na wprowadzenie na rynek kabrioleta? Tak, jeśli ma on twardy składany dach, dzięki któremu auto może służyć nam przez cały rok. Taki właśnie jest też i Ford Focus Coupe Cabriolet.

Ford Focus Coupe Cabriolet - pierwsza jazda
To już siódma wersja nadwoziowa powstała na bazie drugiej generacji Focusa – po 3- i 5-drzwiowym hatchbacku, sedanie, kombi, C-Maxie oraz ST. Tym razem jednak władze Forda poszły nieco dalej i stworzyły coś, co ma najbardziej pobudzać zmysły. Dlatego do współpracy zaproszono Pininfarinę, która zaprojektowała i wytwarza nadwozie do wersji CC Focusa – fakt ten potwierdza logo włoskiej firmy stylistycznej na boku auta.
 
Zobacz galerię zdjęć Forda Focusa Coupe Cabriolet

Co nie znaczy jednak, iż całkowicie odwrócono się od stylistyki fordowskiej. Przede wszystkim Focus CC to ewolucja koncepcyjnego modelu Vignale zaprezentowanego przed dwoma laty na wystawie w Paryżu. Jest też sporo elementów stylistycznych, głównie w przedniej części nadwozia, które nie pozwolą pomylić się, jaka to marka, a nawet który to jej model. Jednak im dalej w tył, tym mniej z Forda, a więcej z Pininfariny: unosząca się ku górze linia boczna, zaokrąglony, opływowy dach, masywny filar C, bardziej typowy dla klasycznych coupe, niż u aut C+C oraz odważne tylne światła. Sporo znajdziemy też tu wszędzie chromowych wstawek.
 
Wnętrze nie różni się specjalnie od środka innego Focusa. To, co ma najdobitniej wyróżniać CC, to głównie nowa kolorystyka, połączenie jasnych i ciemnych kolorów oraz, ponownie, spora dawka posrebrzanych elementów.
 
Ważący 68 kg dach można złożyć i rozłożyć tylko podczas postoju, a czynność ta, za pomocą sterowanego elektrycznie mechanizmu hydraulicznego, trwa 29 sekund (przez cały czas trzeba trzymać wciśnięty przycisk). Przy czym nacisk na tylną oś przy schowaniu dachu do bagażnika zwiększa się jedynie o 17 kg, przez co nie potrzebna była modyfikacja zawieszenia – zapożyczonego od Focusa ST. Przy rozłożonym dachu pojemność bagażnika wynosi 534 l i jest rekordowa dla tego typu aut, również po jego złożeniu nie ma konkurencji w swojej klasie (248 l). Również miejsca dla podróżujących z przodu nie powinno zabraknąć, specjalnie dla tego celu obniżono fotele o 20 mm. Z tyłu jest miejsca na szerokość dla dwóch osób, ale kłopoty mogą się zacząć ze zmieszczeniem nóg.
 
Pod maską Focusa z otwieranym dachem może pracować jeden z trzech oferowanych silników. Są to: 1,6-litrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijająca moc 100 KM, 2,0-litrowy silnik benzynowy Duratec HE o mocy 145 KM oraz bardzo dobrze znany 2,0-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi, dysponujący mocą 136 KM.
 
Podczas prezentacji tego modelu na krętych drogach Toskanii mieliśmy możliwość jazdy dwoma wersjami silnikowymi Focusa CC: dwulitrowym dieslem TDCi oraz 1,6-litrową jednostką benzynową. Przede wszystkim byliśmy pod wrażeniem świetnie pracującego zawieszenia, które miało sporo z najbardziej sportowo nastawionego Focusa. Bardzo kręte miejscami włoskie drogi, choć trzeba przyznać także, iż w świetnym stanie, nie okazały się zbyt trudnym wyzwaniem dla Focusa CC. Nawet przy szybkiej jeździe doskonale trzymał się swojego toru jazdy, z minimalnymi tylko odchyleniami nadwozia. Z dwóch testowanych silników znacznie korzystnie wypadł 2-litrowy TDCi – co nie powinno raczej dziwić – silnik ten jest znany i sprawdzony z innych wersji/modeli, a większa moc i moment obrotowy dawały mu zdecydowaną przewagę.
 
Inna sprawa to jazda z otwartym oraz zamkniętym dachem. Przy otwartym już przy prędkości 120 km/h jest tak głośno, iż o rozmowie czy też słuchaniu radia nie ma mowy. Niestety po złożeniu dachu także słychać dość spore szumy, które dochodzą z okolic przedniego słupka.
 
Segment kompaktowych, choć nie tylko, samochodów z elektrycznie otwieranym dachem rozwija się nadzwyczaj szybko. Choć może zainteresowanie nimi nie jest nadzwyczaj duże, to jednak pewną grupę amatorów znajdują. Tak samo powinno być i z najnowszym Focusem. Prezes Ford Polska, Adam Kołodziejczyk liczy na sprzedaż jeszcze w tym roku ok. 50 sztuk tego auta, mimo iż wie, że wcale nie będzie to takie łatwe zadanie.
 
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~TM 2006-10-14

Akurat pracuję u dealera Forda. Powiem szczerze, że trudno ostatnio nadążyć z realizacją zamówień. Jestem z Warszawy.

~maurycy 2006-10-12

dokladnie pikok, choc nie mam dokladnych danych, to obserwujac ulice, rozmawiajac ze znajomymi wydaje mi sie, iz Ford w POlsce calkiem niezle sie trzyma, w dobie ogolnego spadku sprzedazy

~pikok 2006-10-12

Do WIR'a . Bracie Ford z 14 miejsca w 2002 roku wszedł a wtym roku na 4 w Polsce. Na Wybrzeżu jest na 3 miejscu. Sprawdż dane:). W dół idzie twoja inteligencja:))) P.S. I jak tam twój fiacik?

~wir 2006-10-12

Adam Kołodziejczyk "liczy" ale nic poza tym. Ford w Polsce idzie w dół.

~marcin 2006-10-11

Nie ma co ford postarał się bardzo pomogli rownieź ludzie z pininfariny

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport