mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford Focus RS: Najszybszy hot-hatch Europy

Ford Focus RS: Najszybszy hot-hatch Europy

Wiadomo już kiedy na europejskie ulice wyjedzie najmocniejsza w historii wersja Forda Focusa RS. 300-konny hot-hatch spod znaku błękitnego owalu zadebiutuje już 22 lipca na salonie samochodowym w Londynie, a w sprzedaży pojawi się zaraz na początku 2009 roku.

Ford Focus RS: Najszybszy hot-hatch Europy
Cztery lata abstynencji i znów fani mocnych, kompaktowych przednionapędówek Forda mogą cieszyć się z debiutu kolejnego Focusa sygnowanego logo RS. Tyle tylko, że nowa seria tego modelu od nowa pisze jego definicję. Choć auto bazuje na wielu rozwiązaniach słabszego wariantu ST to inżynierom Forda udało się wykrzesać z 2,5-litrowego silnika z doładowaniem turbo równe 300 koni mechanicznych.

W pięciocylindrowej jednostce pod przewodnictwem głównego inżyniera marki Josta Capito zmieniono główki cylindrów, wałki rozrządu i elektronikę silnika. Nowy Focus RS ma też nowe turbo z podwyższonym ładowaniem oraz zmodyfikowany układ dolotowy i wylotowy. Jednostka jest dzięki temu w stanie rozwinąć maksymalny moment obrotowy rzędy 410 Nm. Ciekawe jak z takimi obciążeniami poradzi sobie przedni napęd, bo choć testowano także możliwość zaadoptowaniu tutaj napędu 4x4 to ze względu na zbyt dużą masę całkowitą auta został ostatecznie odrzucony.

W aucie zastosowano także większy o 40 mm rozstaw osi. Tarcze hamulcowe z przodu mają 336 mm, z tyłu 300 mm. Skrywają się za 19-calowymi felgami z oponami o rozmiarach 235/35. Bez obawy. Pełen potencjał auta będzie można wykorzystać. System ESP ma możliwość całkowitej dezaktywacji. Ford nie zdradza jeszcze jak szybko będzie w stanie pojechać nowy RS. Przypuszczać jednak można, że auto do setki rozpędzi się w mniej niż 6 s.

Kompaktowy pocisk Forda poza świetnymi osiągami ma także wyróżniać się stylistyką. Stąd charakterystyczne dla rodziny RS poszerzone nadkola, nisko umieszczone progi, potężne wloty powietrza z jedną sztuką na masce włącznie, chromowane kontury reflektorów ksenonowych czy dwuczęściowy tylny spojler i dyfuzor. We wnętrzu dużo emblematów RS, czarny dach panoramiczny, mocno połyskujące plastiki, aluminiowe pedały, sportowe siedzenia i wiele dodatkowych urządzeń prezentujących aktualną formę 300-konnej bestii. Póki co nie wiadomo jednak ile Ford policzy sobie za swój nowy produkt, który w momencie debiutu stanie się najmocniejszym seryjnie sprzedawanym hot-hatchem w Europie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Tematy w artykule: Focus Focus Focus RS Focus Focus ST

Podobne wiadomości:

Pakiet tunignowy dla nowego Focusa RS

Pakiet tunignowy dla nowego Focusa RS

Aktualności 2016-08-08

Duże zainteresowanie Fordem Focusem RS

Duże zainteresowanie Fordem Focusem RS

Aktualności 2015-10-15

Komentuj:

~fordfan 2009-01-30

"najmocniejsza w historii wersja Forda Focusa RS" najmocniejsza , tuż po Focusie RS8 ze Stanów ;-)

~man 2008-07-10

Fajny kolorek

~cdi 2008-07-06

Bedzie to najmocniejszy seryjny przednionapedowiec na rynku od wielu wielu lat. Moze start nie bedzie jego najmocniejsza strona ale powyzej 100km/h bedzie prawdziwa torpeda!

~sad 2008-07-04

Co z tego że ma 300 KM skoro ma przedni naped, za granice uznaje sie ok 250 KM w przednionapedowkach, wiec pewnie ciezko bedzie wykorzystac pelna moc silnika.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport