mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford Focus po kuracji

Ford Focus po kuracji

Cieszący się niezwykle dużą popularnością w Europie Ford Focus został poddany niewielkiej kuracji odmładzającej. Auto po zmianach po raz pierwszy pokazane zostało we Frankfurcie, a w sprzedaży pojawi się już pod koniec roku.

Ford Focus po kuracji

Zmiany stylistyczne Focusa, choć drobne, poszły w kierunku nowej linii stylistycznej Forda, tzw. "kinetic design", którą można oglądać chociażby w najnowszym Mondeo. Główne zmiany obejmują przednią część auta - kraty wlotu powietrza oraz reflektory zachodzące na boki (biksenonowe i adaptacyjne). Z boku i z tyłu zmiany są już znacznie mniej rzucające się w oczy. Zmienił się m.in. kształt tylnej szyby, światła oraz górny spojler.
 
Zobacz więcej zdjęć Forda Focusa po faceliftingu
 
Jednak stylistyka to nie wszystko. Od początku przyszłego roku Focus dostępny będzie z całkowicie nową, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Przekładnia ta dostępna będzie w wersji z dwulitrowym silnikiem TDCi o mocy 136 KM.
 
Zgodnie z panującymi obecnie trendami Focus nie mógł się obejść bez wersji proekologicznej. Focus ECOnetic (1,6 TDCi, 109 KM) zużywa średnio tylko 4,3 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla została zredukowana do poziomu 115 g/km. W tym celu obniżono auto (o 10 mm z przodu i o 8 mm z tyłu) oraz dodano zestaw aerodynamiczny (zmodyfikowany spojler z przodu i tyłu, okładziny progu).
 
Nowy Ford Focus będzie produkowany od końca 2007 roku (w postaci trzydrzwiowego i pięciodrzwiowego hatchbacka i jako kombi). Na początku przyszłego roku oferta zostanie rozszerzona o czterodrzwiowego sedana, wersję Coupe-Cabriolet oraz sportowego Focusa ST.
 
Zobacz więcej o modelu Ford Focus

 
 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Focus Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Focus

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~grzezzgorz 2009-06-22

Do szanownego forumowicza - bzawisza. Jeżeli twierdzisz, że astra III zdecydowanie lepiej trzyma się drogi od focusa II FL to jesteś pewnie jedynym użytkownikiem, który uwierzy w Twoje słowa. W jakimkolwiek teście redakcyjnym podkreśla się wyraźną przewagę własności jezdnych focusa nad astrą. Astra jest technicznie starszą konstrukcją (układ jezdny), jest mniejsza w środku (przestrzeń dla pasażerów). Silniki 1.6 115 km niby takie same ale start do setki focus - 10.8s, astra - 11.6. Silnik 1.6 o którym wspominałeś w focusie ma zmienne fazy rozrządu (również jest nowocześniejszą konstrukcją), dzięki temu jest elastyczniejszy. Mam do czynienia z w.w. dwoma modelami użytkując jako służbowe (1.6 115km) - do focusa wsiadam z większą przyjemnością, jest bardziej komfortowy a jego precyzja prowadzenia i stabilność w zakrętach jest imponująca . Ale i tak uważam astrę za przyzwoite auto. Ktoś palną na forum określając astrę złomem - takie porównanie dyskwalifikuje go jako potencjalnego rozmówcę.

~pietrek 2008-05-20

jaki gaz do focusa 1.4 z 2005 roku??

~Majkl 2007-09-19

Jeżdżę R.Megane od ponad 1,5 roku - bez awaryjnie (r.2003). O co chodzi z tą słynną awaryjnością aut francuskich? Chyba,że ktoś jeździ po 200/godzinę i wciska zawsze gaz na ful i nie dba o auto...Jeśli nie jego auto, to zawsze jest do kitu.Pan Dazru to typowy "handlowiec"

~bzawisza 2007-09-19

do komentującego wypowiedź Dazru, po pierwsze wyrażasz się nieładnie o aucie którego nie masz nie argumentując tego. Jeżdżę astrą gtc 1,6, która ma taką samą moc jak Ford Focus 1.6 16V Duratec Ti-VCT 115KM GHIA jeżeli masz pojęcie jakim aucie piszę.... Oba samochody mają identyczne spalanie, identyczne bagażniki po 380-385 litrów,oba pretendują do aut prawie sportowych i identyczną gwarancję(ciekawe, ze szrot ma taką jak super fcus prawda?). Jest jednak spora róznica bo jeździłem przed zakupem obydwoma: focus dużo słabiej trzyma się drogi niż astra, jest słabiej wyposażony i salony forda nie negocjują chętnie ceny auta. Co więcej astra nie rdzewiej a focusowi się niestety to zdarza, a dziwny system wycieraczek w oplu to nic przy awaryjności pomp paliwowych w focusach i wyciekach spod silnika więc nie pisz proszę, że astra to szrot zanim nie pomyślisz. pozdrawiam

~qwe 2007-09-18

mam focusa z 2005 roku zrobilem nim 51000 kilometrow i naprawde przyjemne auto jak narazie bez awaryjne i co dla mnie bardzo ważne świetnie sie prowadzi

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport