mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford Focus ultra ekologiczny

Ford Focus ultra ekologiczny

Choć Focusa z jednolitrowym silnikiem EcoBoost można już zamawiać od ubiegłego roku, to jednak Ford cały czas prowadzi prace, które mają usprawnić tę jednostkę. Już niebawem w ofercie pojawi się Ford Focus 1.0 EcoBoost, który będzie pierwszym kompaktem z silnikiem benzynowym emitującym poniżej 100 g CO2/km.

Ford Focus ultra ekologiczny
Nowa wersja Forda Focusa wyposażonego w silnik EcoBoost o pojemności 1 litra będzie zadowalałć się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co jest jednym z najniższych wyników w klasie. Ford Focus, wyposażony w zmodyfikowaną wersję nagrodzonej, 100-konnej jednostki EcoBoost o pojemności 1 litra, otrzyma pakiet technologii ECOnetic obejmujący opony o ultraniskich oporach toczenia, specjalne, aerodynamiczne elementy w podwoziu oraz zmodyfikowane przełożenia skrzyni biegów, dzięki czemu będzie najbardziej ekonomicznym wyposażonym w silnik benzynowy samochodem rodzinnym w historii Forda. Auto wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku i wówczas też poznamy jego ceny.

Jednostka 1,0 l EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę o małym momencie bezwładności, dwuczęściowy układ chłodzenia oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km otrzyma również szereg innych obniżających zużycie paliwa technologii Ford ECOnetic, jak układ Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika oraz oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, promujący ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy.

Trzycylindrowy silnik 1.0 l EcoBoost, wybrany w latach 2012-2013 Międzynarodowym Silnikiem Roku, jest mocniejszy od montowanej pod maską Forda Focus pierwszej generacji jednostki 1,6 l sprzed blisko dziesięciu lat, a jednocześnie wydziela o 47 procent mniej CO2.

Nowy model będzie produkowany w Saarlouis w Niemczech i będzie trzecią z kolei wersją Forda Focus z silnikiem 1.0 l EcoBoost, obok standardowej odmiany o mocy 100 KM, wydzielającej 109 gramów CO2 na kilometr, oraz wersji 125-konnej emitującej 114 g/km CO2.


W związku z niskim poziomem emisji zanieczyszczeń, nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost będzie zwolniony z podatku od środków transportu w Wlk. Brytanii, natomiast we Francji nabywcy będą mogli ubiegać się o obniżenie podatku od rejestracji nowego samochodu w wysokości 200 euro.

Jednostka 1,0 l EcoBoost, wprowadzona w zeszłym roku do gamy modeli Fiesta, B-Max, C-Max i Grand C-Max, będzie również oferowana w SUV-ie EcoSport, samochodach użytkowych Ford Transit Connect i Ford Transit Courier, vanach Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier, a także w nowym Fordzie Mondeo.

Prace nad lepszą wydajnością rodziny silników EcoBoost nie są jedynymi, jakie Ford prowadzi w celu ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. Niedawno Ford zaprezentował zeroemisyjnego Focusa Electric, natomiast w ofercie znajduje się również Ford Focus ECOnetic z dieslem, zużywającym 3,4 l/100 km i emitującym zaledwie 88 gramów CO2/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-08-14

Ford che połączyć praktyczne z niemożliwym i moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie,bo skończy się jak w poprzednich wersjach diesla,czyli będzie albo "muł" albo szybki z dosyć dużym spalaniem,nie ma innej możliwości. Pozdrawiam www.Hq-Aero-Dynamic.pl

~haha 2013-08-13

przecież to nie ma prawa "jechać", a jak słyszę, że ten silnik wsadzą jeszcze do mondziaka, to już głowa mała

~bociek 2013-08-13

moda na silniki trzycylindrowe, jednolitrowe nasila się, ale ja też się boję o ich trwałość, myślę, że maks. 200 tys. km wytrzymają a potem generalny remont... a może to właśnie o to chodzi....

~konjoch 2013-08-13

No cóż... Jest to przypadłość wszystkich silników benzynowych z turbosprężarkami wykonanych w technologii tzw. downsizingu. Jeździsz eco to masz spalanie poniżej 6l, poniesie cię ułańska fantazja i silnik może nie zmieścić się w wartości 1-cyfrowej... Inna sprawa to dyskusyjna trwałość takiego napędu - warto prześledzić to na przykładzie np. 1,6 THP PSA/BMW zdobywającego co roku nagrody za najlepszy silnik w klasie, gdzie problematyczność eksploatacji bywa wręcz skandaliczna...

~ekologia???? 2013-08-13

silniki 1,0 ecoboost mają tę przypadłość, że jak się próbuje nimi nieco bardziej dynamiczniej pojeździć to dość drastycznie rośnie spalanie, miałem okazję przetestować wersję focusa z 125-konnym ecoboostem i tak niestety było. Czyli albo jeździsz powolnie i wówczas może i mało spali ten silnik, albo nie oszczędzasz się, ale wówczas spalanie jest już znaczne

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.