mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford Mustang Shelby GT350 - powrót legendy

Ford Mustang Shelby GT350 - powrót legendy

Ford Mustang to legenda sama w sobie. Ale jest wersja o szczególnym znaczeniu dla fanów tego modelu - Shelby GT350. Pierwsza edycja debiutowała w 1965 roku, a my właśnie poznaliśmy jego nowe wcielenie.

Ford Mustang Shelby GT350 - powrót legendy
Ford stanął na głowie, żeby ten wyjątkowy model spełniał dwa zadania jednocześnie - był wygodnym i wyjątkowym coupe i nadawał się do jazdy torowej prosto po opuszczeniu salonu. Lista modyfikacji względem standardowego Mustanga jest imponująca i każe wierzyć, że misja została wykonana.
 
 
W kontekście sportowych samochodów wręcz wypada zacząć od przedstawienia szczegółów technicznych. W przypadku Forda Mustanga Shelby GT350 jest o czym pisać, bowiem pod aerodynamiczną maską tej wersji znajdziemy zupełnie nową maszynownię, której sercem jest ośmiocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 5,2 litra. Co najciekawsze, jego pokaźne stado ponad 500 rumaków produkowane jest bez pomocy turbosprężarki. A wszystko to w czasach ograniczania pojemności i emisji spalin na każdym kroku.

Aby okiełznać taki wulkan mocy, Mustang GT350 jest obniżony o blisko 5cm względem podstawowej wersji, jest wyposażony w magnetyczne amortyzatory, pozwalające na zmianę charakterystyki pracy zawieszenia. Nad tym wszystkim czuwają hamulce z ogromnymi 394-milimetrowymi, wentylowanymi tarczami i 6-tłokowymi zaciskami Brembo.
 
Nadwozie także jest precyzyjnie dostosowane do wyczynowego charakteru auta. Sztywność jego struktury wzrosła o 28% w porównaniu do poprzednika, a cała karoseria została przemodelowana z uwzględnieniem aerodynamiki. Dlatego maska jest położona niżej niż w bazowym Mustangu, a na dokładkę zastosowano spoilery i tylny dyfuzor. Specjalne, 19-calowe felgi aluminiowe są nie tylko efektowną "biżuterią" - ich wzór wspomaga chłodzenie układu hamulcowego.

Wnętrze Mustanga GT350 Shelby także zostało zmienione w sposób poprawiający samopoczucie na torze. Ford ograniczył ilość błyszczących elementów, aby nie oślepiły kierowcy na wirażach, kierownica samochodu jest spłaszczona u dołu, a specjalne fotele Recaro odpowiadają za trzymanie ciała kierowcy w zakrętach. Jeśli w salonie Forda zdecydujemy się na pakiet wyposażenia Tech Pack, będą one elektrycznie sterowane i pokryte skórą. Taka wersja wyposażenia oferuje także m.in. dwustrefową klimatyzację i 8-calowy ekrean dotykowy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Mustang
Ford Mustang
Cena podstawowa już od: 162 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-3dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Mustang Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Mustang Shelby

Podobne wiadomości:

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w salonach

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w...

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-06

Miejskie vany w natarciu: Citroen C4 Picasso,...

auto motor i sport 0000-00-00

Małe, miejskie vany jeszcze nigdy nie były tak pomysłowo skonstruowane i tak oryginalnie stylizowane. Zobaczmy, czy nie ma w nich przerostu formy nad treścią. W teście – Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max oraz Opel Meriva.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross