mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford SAV potwierdzony

Ford SAV potwierdzony

Zaprezentowany niedawno przez Ford of Europe samochód koncepcyjny Ford SAV, który wywołał sensację wśród przedstawicieli mediów i zwiedzających wiosenne targi w Genewie, już wkrótce wejdzie do produkcji seryjnej.

Ford SAV potwierdzony

Ostateczna nazwa nowego modelu oraz dokładne dane techniczne i szczegóły wyposażenia zostaną podane do wiadomości nieco później, przed oficjalną premierą planowaną na początku 2006 roku.

Prototyp Forda SAV definiuje zupełnie nową kategorię samochodu osobowego, tzw. samochód sportowo-rekreacyjny (Sports Activity Vehicle), który dla  Forda jest nowością i który w tej chwili ma niewielu bezpośrednich konkurentów na rynku. Jest to pojazd o jednobryłowym nadwoziu, z trzema rzędami siedzeń, o zdecydowanie "muskularnym" obliczu. Koncepcyjny Ford jest konstrukcją na tyle zaawansowaną i dojrzałą, że można przyjąć, iż zapowiada on nowy wyraźny kierunek poszukiwań stylistów Ford of Europe.

Wersja seryjna zachowa większość dynamicznych akcentów stylistycznych samochodu koncepcyjnego. Jedną zasadniczą zmianą będzie przyjęcie koncepcji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń o zmiennym układzie, 5+2, i odejście od oryginalnego układu z trzema rzędami siedzeń dla pięciorga osób i bagażu w prototypie oglądanym w Genewie. Przy produkcji nowego modelu wykorzystane zostaną podobne rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne z innych modeli. 

Seryjna wersja koncepcyjnego Forda SAV będzie wytwarzana w Belgii, w zakładach w Genk, znanych dziś głównie z produkcji Forda Mondeo. Obecnie w zakładzie tym kosztem 715 mln euro realizowany jest program inwestycji, mający na celu przede wszystkim stworzenie nowoczesnej i wysoce elastycznej bazy produkcyjnej dla przyszłych modeli Forda.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.