mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford atakuje segment B

Ford atakuje segment B

Wprowadzone w styczniu odmłodzone wersje modeli Ford Fiesta oraz Ford Fusion mają pomóc w zdobyciu większego udziału w tej niezwykle konkurencyjnej części rynku.

Ford atakuje segment B

"Ford Focus jest liderem segmentu B, Ford Mondeo należy do czołówki swojej klasy, zaś Ford Transit od lat należy do najchętniej kupowanych średnich samochodów dostawczych w Polsce. - powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska - Mając ambicje dalszego zwiększania naszego udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów musimy zaatakować segment B oraz segment średnich minivanów."

Zmiany obu modeli obejmują wykończenie linii nadwozia, nowe materiały wykończeniowe wnętrza, zmienioną deskę rozdzielczą, a także nowoczesne, rozbudowane funkcje urządzeń elektrycznych.

Zobacz galerie zdjęć Forda Fiesta i Forda Fusion

Zmiany w nadwoziu miały za zadanie podkreślenie wyraźnie odmiennej roli każdego z tych modeli na rynku. Fiesta ma bardziej rzucający się w oczy przód nadwozia, z nowymi reflektorami (3 oddzielone elementy - światła mijania z drogowymi, postojowe i kierunkowskazy), ze zmienioną kratką wlotu powietrza i zderzakiem z wmontowanymi w nim nowymi światłami przeciwmgielnymi. Nieco zmienione kształty mają także tylne światła wraz z tylnym zderzakiem.

Zmieniony stylistycznie Ford Fusion obecnie jeszcze bardziej odróżnia się od Fiesty. Jest to szczególnie widoczne w nowo zaprojektowanej przedniej części samochodu, gdzie dominują prostokątne reflektory, które zupełnie nie przypominają świateł Fiesty i które w górnej sekcji mają wyraźne pomarańczowe szkła kierunkowskazów. Nowy kształt otrzymał również przedni zderzak oraz pomysłowo zaprojektowana krata wlotu powietrza. W wyglądzie zewnętrznym uwagę zwracają także większe i grubsze listwy boczne, które kończą się na przednich i tylnych zderzakach. Tylne światła zespolone mają przezroczyste klosze w kolorze czerwonym.

Najważniejsza zmiana wewnątrz obu modeli obejmuje całkowicie nową deskę rozdzielczą, która ma teraz bardziej funkcjonalne i czytelne wskaźniki i przełączniki. Struktura nowej deski składa się teraz z dwóch sekcji - górna wykonana została z miękkiego tworzywa, która pozwala na stosowanie różnej kolorystyki. I tak, w przypadku Forda Fiesty do wyboru są kolory niebieski, czerwony lub popielaty, zaś Fusion oferuje fioletowo-niebieski lub popielaty. Kolory te łączą się z ciemną lub jasną tonacją dolnej sekcji deski rozdzielczej.

Nowa deska rozdzielcza spełnia także funkcję interfejsu umożliwiającego kierowcy korzystanie z wielu elektronicznych funkcji, które znalazły się w wyposażeniu Forda Fiesta i Forda Fusion. Nowe "menu osobistych ustawień" daje możliwość łatwego skonfigurowania oraz szybkiej zmiany wielu rodzaju funkcji, zgodnie z życzeniem użytkownika (np. liczbę mrugnięć kierunkowskazów lub otwierania tylko drzwi kierowcy po naciśnięciu pilota centralnego zamku). Do komunikowania się z komputerem służy specjalne pokrętło na dźwigni kierunkowskazów. Oba modele mogą być wyposażone w system umożliwiający sterowanie wybranymi urządzeniami pokładowymi za pomocą komunikatów głosowych – funkcja ta jest już dostępna od pewnego czasu w Fordzie Focus.

Zupełną nowością w Fordzie Fiesta i Fordzie Fusion jest klimatyzacja z całkowicie  automatycznym sterowaniem temperaturą (EATC) we wnętrzu pojazdu. Jedno z ustawień systemu umożliwia maksymalnie szybkie odmrażanie przedniej szyby. W odróżnieniu od innych urządzeń jedynie nadmuchujących strumień powietrza na przednią szybę, system Forda wykorzystuje opatentowane, oryginalne rozwiązanie z elektrycznie ogrzewaną przednią szybą.

Oba znacznie zmodyfikowane modele mają szereg rozwiązań podnoszących zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i komfort użytkowania. Wyposażenie obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczny włącznik reflektorów z czujnikiem zmierzchu,  opóźnienie wygaszenia świateł po opuszczeniu i zamknięciu pojazdu na klucz, czy też automatyczne składanie bocznych lusterek.

Podstawową jednostką benzynową zarówno dla Forda Fiesta jak i Forda Fusion jest silnik Duratec z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Dwie zasadnicze wersje tej jednostki mają pojemność 1,4 litra (80 KM) i 1,6 litra (100 KM). Do 1,4-litrowego silnika wysokoprężnego Duratorq TDCi z turbodoładowaniem, dysponującego mocą 68 KM, na początku 2005 roku dołączyła jednostka o pojemności zwiększonej do 1,6 litra i mocy podwyższonej do 90 KM.

Zobacz więcej o marce Ford

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 46 500 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Ford Ka+ w polskich salonach. Znamy ceny

Ford Ka+ w polskich salonach. Znamy ceny

Aktualności 2017-08-11

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w salonach

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w...

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech