mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ford atakuje segment B

Ford atakuje segment B

Wprowadzone w styczniu odmłodzone wersje modeli Ford Fiesta oraz Ford Fusion mają pomóc w zdobyciu większego udziału w tej niezwykle konkurencyjnej części rynku.

Ford atakuje segment B

"Ford Focus jest liderem segmentu B, Ford Mondeo należy do czołówki swojej klasy, zaś Ford Transit od lat należy do najchętniej kupowanych średnich samochodów dostawczych w Polsce. - powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska - Mając ambicje dalszego zwiększania naszego udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów musimy zaatakować segment B oraz segment średnich minivanów."

Zmiany obu modeli obejmują wykończenie linii nadwozia, nowe materiały wykończeniowe wnętrza, zmienioną deskę rozdzielczą, a także nowoczesne, rozbudowane funkcje urządzeń elektrycznych.

Zobacz galerie zdjęć Forda Fiesta i Forda Fusion

Zmiany w nadwoziu miały za zadanie podkreślenie wyraźnie odmiennej roli każdego z tych modeli na rynku. Fiesta ma bardziej rzucający się w oczy przód nadwozia, z nowymi reflektorami (3 oddzielone elementy - światła mijania z drogowymi, postojowe i kierunkowskazy), ze zmienioną kratką wlotu powietrza i zderzakiem z wmontowanymi w nim nowymi światłami przeciwmgielnymi. Nieco zmienione kształty mają także tylne światła wraz z tylnym zderzakiem.

Zmieniony stylistycznie Ford Fusion obecnie jeszcze bardziej odróżnia się od Fiesty. Jest to szczególnie widoczne w nowo zaprojektowanej przedniej części samochodu, gdzie dominują prostokątne reflektory, które zupełnie nie przypominają świateł Fiesty i które w górnej sekcji mają wyraźne pomarańczowe szkła kierunkowskazów. Nowy kształt otrzymał również przedni zderzak oraz pomysłowo zaprojektowana krata wlotu powietrza. W wyglądzie zewnętrznym uwagę zwracają także większe i grubsze listwy boczne, które kończą się na przednich i tylnych zderzakach. Tylne światła zespolone mają przezroczyste klosze w kolorze czerwonym.

Najważniejsza zmiana wewnątrz obu modeli obejmuje całkowicie nową deskę rozdzielczą, która ma teraz bardziej funkcjonalne i czytelne wskaźniki i przełączniki. Struktura nowej deski składa się teraz z dwóch sekcji - górna wykonana została z miękkiego tworzywa, która pozwala na stosowanie różnej kolorystyki. I tak, w przypadku Forda Fiesty do wyboru są kolory niebieski, czerwony lub popielaty, zaś Fusion oferuje fioletowo-niebieski lub popielaty. Kolory te łączą się z ciemną lub jasną tonacją dolnej sekcji deski rozdzielczej.

Nowa deska rozdzielcza spełnia także funkcję interfejsu umożliwiającego kierowcy korzystanie z wielu elektronicznych funkcji, które znalazły się w wyposażeniu Forda Fiesta i Forda Fusion. Nowe "menu osobistych ustawień" daje możliwość łatwego skonfigurowania oraz szybkiej zmiany wielu rodzaju funkcji, zgodnie z życzeniem użytkownika (np. liczbę mrugnięć kierunkowskazów lub otwierania tylko drzwi kierowcy po naciśnięciu pilota centralnego zamku). Do komunikowania się z komputerem służy specjalne pokrętło na dźwigni kierunkowskazów. Oba modele mogą być wyposażone w system umożliwiający sterowanie wybranymi urządzeniami pokładowymi za pomocą komunikatów głosowych – funkcja ta jest już dostępna od pewnego czasu w Fordzie Focus.

Zupełną nowością w Fordzie Fiesta i Fordzie Fusion jest klimatyzacja z całkowicie  automatycznym sterowaniem temperaturą (EATC) we wnętrzu pojazdu. Jedno z ustawień systemu umożliwia maksymalnie szybkie odmrażanie przedniej szyby. W odróżnieniu od innych urządzeń jedynie nadmuchujących strumień powietrza na przednią szybę, system Forda wykorzystuje opatentowane, oryginalne rozwiązanie z elektrycznie ogrzewaną przednią szybą.

Oba znacznie zmodyfikowane modele mają szereg rozwiązań podnoszących zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i komfort użytkowania. Wyposażenie obejmuje m.in. automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczny włącznik reflektorów z czujnikiem zmierzchu,  opóźnienie wygaszenia świateł po opuszczeniu i zamknięciu pojazdu na klucz, czy też automatyczne składanie bocznych lusterek.

Podstawową jednostką benzynową zarówno dla Forda Fiesta jak i Forda Fusion jest silnik Duratec z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Dwie zasadnicze wersje tej jednostki mają pojemność 1,4 litra (80 KM) i 1,6 litra (100 KM). Do 1,4-litrowego silnika wysokoprężnego Duratorq TDCi z turbodoładowaniem, dysponującego mocą 68 KM, na początku 2005 roku dołączyła jednostka o pojemności zwiększonej do 1,6 litra i mocy podwyższonej do 90 KM.

Zobacz więcej o marce Ford

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 45 350 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport