mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi

Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi

To długo wyczekiwany model - Peugeot kazał czekać na premierę sportowej wersji swojego kompaktu 2 lata od prezentacji podstawowych wariantów. Wygląda jednak na to, że warto było czekać.

Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi
W stosunku do zwykłych wersji 308, w GTi Peugeot zmienił bardzo wiele. I nie chodzi tu tylko o nieco bardziej agresywną stylistykę nadwozia z 19-calowymi alufelgami i dwukolorowym malowaniem karoserii. Chodzi przede wszystkim o stronę mechaniczną. Nowy jest układ jezdny, w którym usztywniono zawieszenie przednie oraz tylne (prześwit niższy o 11mm), powiększono rozstaw kół i zamontowano sztywniejszą belkę skrętną przy tylnej osi. Układ hamulcowy jest wydajniejszy z przednimi tarczami o średnicy 380mm i tylnymi 268mm. Zmieniono kąt pochylenia kół, a ustawienia ESP są tak poprawione, by przyjemność z jazdy francuskim hot-hatchem była znacznie wyższa niż dotąd.

"Podczas projektowania 308GTi by Peugeot Sport wykorzystaliśmy elementy kluczowe w wyścigach: niską masę, sprawne zawieszenie, doskonałe hamulce, wysokie osiągi silnika i sportowe siedzenia dobrze trzymające ciało. Właściciele nowej wersji, opracowanej przez zespół Peugeot Sport mogą spodziewać się intensywnych doznań za kierownicą. Już standardowa wersja tego modelu zapewnia wysokiej klasy osiągi" - mówi Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, czyli oddziału firmy, zajmującego się najmocniejszymi wersjami aut spod znaku lwa. I rzeczywiście, udało się urwać sporo zbędnych kilogramów, dzięki czemu stosunek mocy do masy wynosi całkiem niezłe 4,46kg/KM, co jest lepszym wynikiem niż choćby w Seacie Leonie Cupra 2,0TSI/280KM (4,89kg/KM).

Moc silnika 1,6 THP może, w zależności od wersji, przyjąć dwie wartości: 250 lub 270KM. Peugeot informuje, że słabszy wariant będzie dostępny tylko na niektórych rynkach, więc skupmy się na mocniejszym. To dobrze znany silnik, pracujący w wielu autach koncernu PSA oraz kilku modelach Mini. Tutaj poza wspomnianą mocą 270KM ma także duży moment obrotowy: 330Nm, dostępny od 1900 do 5000 obr./min. Dzięki temu Peugeot 308 GTi żwawo się rozpędza, aż elektroniczna blokada powie: STOP! Dzieje się to przy standardowych 250km/h. Wcześniej jednak zdążymy osiągnąć pierwszą "setkę" w zaledwie 6 sekund i przejechać pierwszy kilometr w 25,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez Peugeota podajemy dla formalności: to 6l/100km.

Miejsce pracy kierowcy także zostało sportowo ulepszone: mamy tu kubełkowe fotele, skórzaną tapicerkę z dodatkiem alkantary, sportową kierownicę, czarną podsufitkę i, z opcjonalnym pakietem Driver Sport, dodatkowy przycisk SPORT. Wyostrza on reakcję 308GTi na dodanie gazu, wzmacnia dźwięk wydechu i wyświetla na centralnym ekranie takie dane, jak wykorzystanie mocy, momentu obrotowego, wartość ciśnienia doładowania i przeciążenia.

Jakie szanse ma Peugeot 308GTi w starciu z konkurentami? Na papierze może stawać do walki jak równy z równym ze wspomnianym Seatem Leonem Cupra, ale już Honda Civic Type-R będzie mu odjeżdżać, wchodząc raczej w rewir Volkswagena Golfa R. Wszystko zależy jednak od tego, jak dużą radość z jazdy będzie dawało 308GTi i jak zostanie wyceniony przez importerów. Na pierwszy rzut oka zdobywa nasze serca.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport