mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi

Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi

To długo wyczekiwany model - Peugeot kazał czekać na premierę sportowej wersji swojego kompaktu 2 lata od prezentacji podstawowych wariantów. Wygląda jednak na to, że warto było czekać.

Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi
W stosunku do zwykłych wersji 308, w GTi Peugeot zmienił bardzo wiele. I nie chodzi tu tylko o nieco bardziej agresywną stylistykę nadwozia z 19-calowymi alufelgami i dwukolorowym malowaniem karoserii. Chodzi przede wszystkim o stronę mechaniczną. Nowy jest układ jezdny, w którym usztywniono zawieszenie przednie oraz tylne (prześwit niższy o 11mm), powiększono rozstaw kół i zamontowano sztywniejszą belkę skrętną przy tylnej osi. Układ hamulcowy jest wydajniejszy z przednimi tarczami o średnicy 380mm i tylnymi 268mm. Zmieniono kąt pochylenia kół, a ustawienia ESP są tak poprawione, by przyjemność z jazdy francuskim hot-hatchem była znacznie wyższa niż dotąd.

"Podczas projektowania 308GTi by Peugeot Sport wykorzystaliśmy elementy kluczowe w wyścigach: niską masę, sprawne zawieszenie, doskonałe hamulce, wysokie osiągi silnika i sportowe siedzenia dobrze trzymające ciało. Właściciele nowej wersji, opracowanej przez zespół Peugeot Sport mogą spodziewać się intensywnych doznań za kierownicą. Już standardowa wersja tego modelu zapewnia wysokiej klasy osiągi" - mówi Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, czyli oddziału firmy, zajmującego się najmocniejszymi wersjami aut spod znaku lwa. I rzeczywiście, udało się urwać sporo zbędnych kilogramów, dzięki czemu stosunek mocy do masy wynosi całkiem niezłe 4,46kg/KM, co jest lepszym wynikiem niż choćby w Seacie Leonie Cupra 2,0TSI/280KM (4,89kg/KM).

Moc silnika 1,6 THP może, w zależności od wersji, przyjąć dwie wartości: 250 lub 270KM. Peugeot informuje, że słabszy wariant będzie dostępny tylko na niektórych rynkach, więc skupmy się na mocniejszym. To dobrze znany silnik, pracujący w wielu autach koncernu PSA oraz kilku modelach Mini. Tutaj poza wspomnianą mocą 270KM ma także duży moment obrotowy: 330Nm, dostępny od 1900 do 5000 obr./min. Dzięki temu Peugeot 308 GTi żwawo się rozpędza, aż elektroniczna blokada powie: STOP! Dzieje się to przy standardowych 250km/h. Wcześniej jednak zdążymy osiągnąć pierwszą "setkę" w zaledwie 6 sekund i przejechać pierwszy kilometr w 25,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez Peugeota podajemy dla formalności: to 6l/100km.

Miejsce pracy kierowcy także zostało sportowo ulepszone: mamy tu kubełkowe fotele, skórzaną tapicerkę z dodatkiem alkantary, sportową kierownicę, czarną podsufitkę i, z opcjonalnym pakietem Driver Sport, dodatkowy przycisk SPORT. Wyostrza on reakcję 308GTi na dodanie gazu, wzmacnia dźwięk wydechu i wyświetla na centralnym ekranie takie dane, jak wykorzystanie mocy, momentu obrotowego, wartość ciśnienia doładowania i przeciążenia.

Jakie szanse ma Peugeot 308GTi w starciu z konkurentami? Na papierze może stawać do walki jak równy z równym ze wspomnianym Seatem Leonem Cupra, ale już Honda Civic Type-R będzie mu odjeżdżać, wchodząc raczej w rewir Volkswagena Golfa R. Wszystko zależy jednak od tego, jak dużą radość z jazdy będzie dawało 308GTi i jak zostanie wyceniony przez importerów. Na pierwszy rzut oka zdobywa nasze serca.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 68 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!

Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!

Aktualności 2017-03-06

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.