mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Futurystyczny Civic

Futurystyczny Civic

Patrząc na pierwsze zdjęcia nowej generacji Hondy Civic nie można oprzec się wrażeniu, iż projektanci tego auta czerpali wzorce z pozaziemskich pojazdów.

Futurystyczny Civic

Ósma generacja kompaktowej Hondy po raz pierwszy publicznie zaprezentowana zostanie podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W sprzedaży nowy Civic dostępny będzie od stycznia przyszłego roku.

Najnowsza Honda Civic z wyglądu zewnętrznego najbardziej przypomina studyjny model, który został pokazany w zeszłym roku na wystawie w Genewie. Agresywny przód z pleksiglasową osłoną, za którą znajdują się zintegrowane logo wraz z reflektorami. Z boku Civic sprawia wrażenie auta typu coupe, poprzez unoszącą się ku górze linię boczną, która gwałtownie opada w tylnej części nadwozia. Również tylne światła mają podobny design do przednich (zintegrowane światła z logo marki za osłoną). Poprzez całą szerokość tylnej szyby rozciąga się szklany spojler, który wraz z trókątnymi końcówkami rur wydechowych nadaje autu sportowego charakteru.

Co ciekawe, w dobie, gdy większość nowych samochodów jest większa od swoich poprzedników, nowy Civic będzie nieznacznie mniejszy. Będzie miał 4,25 m długości (obecna generacja ma 4,29 m), 1,46 m wysokości (1,50) i 1,76 m szerokości (1,72) oraz 2,64 m rozstawu osi. To właśnie ten ostatni wymiar powoduje, iż auto jest przestronne wewnątrz i ma sporo większy bagażnik (456 l w porównaniu do 370 l).

Także wnętrze odpowiada futurystycznemu stylowi, jaki uzyskał Civic. Na pierwszy rzut oka uwagę zwraca większy obrotomierz. Znajdujący się powyżej prędkościomierz jest już za to w postaci cyfrowej. Sporo wokół kierowcy będzie wstawek aluminiowych. Takie aplikacje pojawią się m.in. na kierownicy, centralnej konsoli oraz pedałach. Podobnie jak w modelu S2000 silnik uruchamiany będzie poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.

I na koniec napęd nowego Civica. W początkowej fazie auto dostępne będzie z trzema silnikami. Bazową wersją będzie benzynowy 1,4 o mocy 83 KM i średnim zużyciu paliwa 6,1 l/100 km. Mocniejszą jednostką benzynową będzie 1,8-litrowy silnik VTEC o mocy 140 KM i średnim zużyciu paliwa 6,4 l/100 km. Taką samą mocą dysponować będzie jedyny na razie silnik wysokoprężny 2,2 CDTi, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm, a średnie spalanie 5,1 l/100 km.

W niedalekiej przyszłości japoński koncern planuje wprowadzenie do sprzedaży hybrydowej wersji nowego Civica, na wzór oferowanego obecnie Civica IMA, oraz usportowionej trzydrzwiowej wersji Type-R.

Więcej o modelu Honda Civic

Komentuj:

~ja 2007-10-09

wyglada jak but firmy adidas.. tylko ze z firmowym znaczkiem w szklanej gablotce.. - troche idiotycznie.. - ale cza przyznac - kosmicznie i oby wiecej dizajnersko ciekawych wozoow..

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport