mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Futurystyczny Civic

Futurystyczny Civic

Patrząc na pierwsze zdjęcia nowej generacji Hondy Civic nie można oprzec się wrażeniu, iż projektanci tego auta czerpali wzorce z pozaziemskich pojazdów.

Futurystyczny Civic

Ósma generacja kompaktowej Hondy po raz pierwszy publicznie zaprezentowana zostanie podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W sprzedaży nowy Civic dostępny będzie od stycznia przyszłego roku.

Najnowsza Honda Civic z wyglądu zewnętrznego najbardziej przypomina studyjny model, który został pokazany w zeszłym roku na wystawie w Genewie. Agresywny przód z pleksiglasową osłoną, za którą znajdują się zintegrowane logo wraz z reflektorami. Z boku Civic sprawia wrażenie auta typu coupe, poprzez unoszącą się ku górze linię boczną, która gwałtownie opada w tylnej części nadwozia. Również tylne światła mają podobny design do przednich (zintegrowane światła z logo marki za osłoną). Poprzez całą szerokość tylnej szyby rozciąga się szklany spojler, który wraz z trókątnymi końcówkami rur wydechowych nadaje autu sportowego charakteru.

Co ciekawe, w dobie, gdy większość nowych samochodów jest większa od swoich poprzedników, nowy Civic będzie nieznacznie mniejszy. Będzie miał 4,25 m długości (obecna generacja ma 4,29 m), 1,46 m wysokości (1,50) i 1,76 m szerokości (1,72) oraz 2,64 m rozstawu osi. To właśnie ten ostatni wymiar powoduje, iż auto jest przestronne wewnątrz i ma sporo większy bagażnik (456 l w porównaniu do 370 l).

Także wnętrze odpowiada futurystycznemu stylowi, jaki uzyskał Civic. Na pierwszy rzut oka uwagę zwraca większy obrotomierz. Znajdujący się powyżej prędkościomierz jest już za to w postaci cyfrowej. Sporo wokół kierowcy będzie wstawek aluminiowych. Takie aplikacje pojawią się m.in. na kierownicy, centralnej konsoli oraz pedałach. Podobnie jak w modelu S2000 silnik uruchamiany będzie poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.

I na koniec napęd nowego Civica. W początkowej fazie auto dostępne będzie z trzema silnikami. Bazową wersją będzie benzynowy 1,4 o mocy 83 KM i średnim zużyciu paliwa 6,1 l/100 km. Mocniejszą jednostką benzynową będzie 1,8-litrowy silnik VTEC o mocy 140 KM i średnim zużyciu paliwa 6,4 l/100 km. Taką samą mocą dysponować będzie jedyny na razie silnik wysokoprężny 2,2 CDTi, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm, a średnie spalanie 5,1 l/100 km.

W niedalekiej przyszłości japoński koncern planuje wprowadzenie do sprzedaży hybrydowej wersji nowego Civica, na wzór oferowanego obecnie Civica IMA, oraz usportowionej trzydrzwiowej wersji Type-R.

Więcej o modelu Honda Civic

Komentuj:

~ja 2007-10-09

wyglada jak but firmy adidas.. tylko ze z firmowym znaczkiem w szklanej gablotce.. - troche idiotycznie.. - ale cza przyznac - kosmicznie i oby wiecej dizajnersko ciekawych wozoow..

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech