mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > GTI=Golf=VW

GTI=Golf=VW

Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowana zostanie kolejna wersja nowego Golfa GTI, która do sprzedaży trafi już na jesieni tego roku.

GTI=Golf=VW

Skrót GTI w ciągu prawie trzydziestu lat od wprowadzenia do sprzedaży (1976 r.) stał się synonimem "kompaktowej dynamiki" i symbolem odrębnego gatunku samochodów. 93,2% Europejczyków i 98,5% Niemców łączą te trzy litery jednoznacznie z Golfem. A początek wcale nie zapowiadał takiego sukcesu. W lipcu 1976 roku pojawiła się limitowana seria (5 tys. egzemplarzy) Golfa GTI, dostępna tylko w srebrnym i czerwonym kolorze, ze 110-konnym silnikiem osiągającym maksymalną prędkość 182 km/h. Bardzo szybko ta sportowa wersja Golfa znalazła swoich fanów i z początkowych 5.000 do dzisiaj sprzedanych zostało ponad 1,5 miliona sztuk wszystkich wersji Golfa GTI.

Najważniejsza, oczywiście, jest jednostka napędowa. W nowym Golfie GTI zastosowano dwulitrowy silnik FSI z turbodoładowaniem o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. Ten czterocylindrowy silnik rozpędza Golfa GTI w 7,2 sek. do 100 km/h i może osiągnąć 235 km/h. Do przeniesienia napędu służy sześciobiegowa skrzynia ręczna, zaś istnieje możliwość nabycia sekwencyjnej skrzyni DSG (do setki w 6,9 sekundy). Silnik spełnia wymogi Euro 4 i zużywa 8 l/100 km.

Wygląd zewnętrzny Golfa GTI podkreśla jednoznacznie przynależność do sportowej rodziny, a także do pierwszej wersji Golfa GTI. Typowe dla GTI są czarna kratka grilla z czerwonym obramowaniem, trzy duże otwory wlotowe poniżej, czarne wykończenie dolnej częsci auta, tylni spojler i podwójna, chromowana rura wydechowa. Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium.

Zaprojektowane od nowa sportowe fotele są doskonale dopracowane pod względem ergonomicznym, zwłaszcza ich wysokie oparcia i optycznie zintegrowane z nimi regulowane zagłówki (z logo GTI) nadają wnętrzu niezwykle sportowy charakter. Analogicznie jak w pierwszej generacji GTI z 1976 roku, zastosowano trójramienną kierownicę wykonaną ze skóry. Na każdym z ramion znajduje się aluminiowy element ozdobny, a na ramieniu pionowym umieszczono logo GTI.

W modelu studyjnym GTI można znaleźć rozwiązania techniczne pochodzące z Golfa piątej generacji: nowe, dynamiczne i bezpieczne podwozie (wraz z ESP i asystentem hamowania), nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, klimatyzacja, czujnik zmierzchowości świateł z funkcją Coming / Leaving Home, czujnik deszczu, wskaźnik ciśnienia w kołach, sześć poduszek powietrznych.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq nagrodzona za design
Skoda Karoq nagrodzona za design
Czytelnicy magazynu "Auto Motor und Sport" uznali Skodę za najlepiej zaprojektowanego, kompaktowego SUV-a na rynku. Czeski model zdobył 28,7 proc. głosów i pokonał aż siedemnastu rywali.