mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > GTI=Golf=VW

GTI=Golf=VW

Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowana zostanie kolejna wersja nowego Golfa GTI, która do sprzedaży trafi już na jesieni tego roku.

GTI=Golf=VW

Skrót GTI w ciągu prawie trzydziestu lat od wprowadzenia do sprzedaży (1976 r.) stał się synonimem "kompaktowej dynamiki" i symbolem odrębnego gatunku samochodów. 93,2% Europejczyków i 98,5% Niemców łączą te trzy litery jednoznacznie z Golfem. A początek wcale nie zapowiadał takiego sukcesu. W lipcu 1976 roku pojawiła się limitowana seria (5 tys. egzemplarzy) Golfa GTI, dostępna tylko w srebrnym i czerwonym kolorze, ze 110-konnym silnikiem osiągającym maksymalną prędkość 182 km/h. Bardzo szybko ta sportowa wersja Golfa znalazła swoich fanów i z początkowych 5.000 do dzisiaj sprzedanych zostało ponad 1,5 miliona sztuk wszystkich wersji Golfa GTI.

Najważniejsza, oczywiście, jest jednostka napędowa. W nowym Golfie GTI zastosowano dwulitrowy silnik FSI z turbodoładowaniem o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. Ten czterocylindrowy silnik rozpędza Golfa GTI w 7,2 sek. do 100 km/h i może osiągnąć 235 km/h. Do przeniesienia napędu służy sześciobiegowa skrzynia ręczna, zaś istnieje możliwość nabycia sekwencyjnej skrzyni DSG (do setki w 6,9 sekundy). Silnik spełnia wymogi Euro 4 i zużywa 8 l/100 km.

Wygląd zewnętrzny Golfa GTI podkreśla jednoznacznie przynależność do sportowej rodziny, a także do pierwszej wersji Golfa GTI. Typowe dla GTI są czarna kratka grilla z czerwonym obramowaniem, trzy duże otwory wlotowe poniżej, czarne wykończenie dolnej częsci auta, tylni spojler i podwójna, chromowana rura wydechowa. Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium.

Zaprojektowane od nowa sportowe fotele są doskonale dopracowane pod względem ergonomicznym, zwłaszcza ich wysokie oparcia i optycznie zintegrowane z nimi regulowane zagłówki (z logo GTI) nadają wnętrzu niezwykle sportowy charakter. Analogicznie jak w pierwszej generacji GTI z 1976 roku, zastosowano trójramienną kierownicę wykonaną ze skóry. Na każdym z ramion znajduje się aluminiowy element ozdobny, a na ramieniu pionowym umieszczono logo GTI.

W modelu studyjnym GTI można znaleźć rozwiązania techniczne pochodzące z Golfa piątej generacji: nowe, dynamiczne i bezpieczne podwozie (wraz z ESP i asystentem hamowania), nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, klimatyzacja, czujnik zmierzchowości świateł z funkcją Coming / Leaving Home, czujnik deszczu, wskaźnik ciśnienia w kołach, sześć poduszek powietrznych.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport