mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Genewa 2010: Co nas czeka?

Genewa 2010: Co nas czeka?

Do rozpoczęcia targów motoryzacyjnych w Genewie pozostał już tylko nieco ponad tydzień. Większość producentów odkryła już swoje karty i zdradziła, jeśli nie w całości, to przynajmniej w pewnej części, czym w tym roku zamierza urzec genewską publiczność. Zapraszamy więc na krótką wycieczką, tuż przed wybiciem godziny "zero" by przekonać się, czy warto w tym roku bliżej zainteresować się najważniejszą chyba europejską wystawą samochodową na Starym Kontynencie.

Genewa 2010: Co nas czeka?
Salon samochodowy w Genewie, choć odbywa się w marcu, tradycyjnie rozpoczyna już motoryzacyjny rok na kontynencie europejskim. Co najważniejsze jednak, jest niezwykle prestiżowo traktowany przez wszystkich producentów, którzy poważnie podchodzą do rynku europejskiego. Nawet gdy przed rokiem, ze względu na panujący wówczas kryzys w branży motoryzacyjnym, niektóre koncerny zrezygnowały z udziału w wystawie we Frankfurcie, to w Genewie był komplet. Nie inaczej będzie już za tydzień, kiedy to w halach Palexpo będzie można zobaczyć wszystkich najważniejszych.

Choć oczywiście nie sposób jeszcze teraz z całą pewnością stwierdzić, która z nowości będzie cieszyć się największym zainteresowaniem i będzie kandydować do miana hitu tegorocznej edycji wystawy, to można już dziś wskazać kilku potencjalnych faworytów.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %

Na pewno dwa modele z początku alfabetu. Alfa Romeo Giulietta i Audi A1. Kompaktowa Alfa miała już swoje perypetie z nazwą. Następca modelu 147 początkowo miał się nazywać 149, później dość długo wydawało się, iż będzie to Milano, ale ostatecznie władze włoskiego koncernu wybrały nazwę Giulietta, nawiązując tym samym do przeszłości. Atrakcyjna stylistyka na pewno przyciągnie na stoisko Alfy mnóstwo nie tylko Alfisti. Z kolei Audi A1 będzie najmniejszym modelem z Ingolstadt, który ma spróbować nawiązać rywalizację przede wszystkim z Mini. Po pierwszych reakcjach wydaje się to całkiem możliwe.

Skoro Audi będzie próbować zabrać trochę klientów Mini, to należąca do BMW brytyjska marka pojawi się w całkowicie nowym dla siebie segmencie. Mini Countryman będzie czwartą wersją nadwoziową w gamie marki i pierwszym modelem, którym będzie można opuścić utwardzone nawierzchnie. Nowym graczem w segmencie SUV-ów będzie także Dacia ze swoim nowym modelem Duster. Poza tym nowościami w tym segmencie będą kolejne generacje modeli Kia Sportage, Porsche Cayenne czy Volkswagena Touarega.

Równie dużo, a może i nawet więcej emocji towarzyszyć będzie pokazywanym na stoiskach modelom o sportowym charakterze. Tu na pierwszy plan wysuwają się dwie sportowe hybrydy - Porsche 911 GT3 R Hybrid oraz Ferrari 599 Hybrid. Porsche zaprezentuje także innego swojego "ścigacza", rozwijającego 530 KM mocy 911 Turbo S. Lubiący uliczne ściganie się, ale nie dysponujący aż tak dużą ilością gotówki, raczej chętnie odwiedzą stoisko Volkswagena, gdzie będzie można zobaczyć Polo GTI, oraz Citroena z modelem DS3 Racing, którego do sprzedaży trafi jednak zaledwie 1.000 egzemplarzy.

Już nie tak sportowo, ale także ze sporą dawką emocji będzie na stoisku Renault, gdzie będzie można podziwiać dwa modele z otwieranym dachem - Megane CC oraz zbudowany na bazie Twingo model Wind. Również kabioleta, ale całkowicie z innej półki cenowej przygotował na wystawę w Genewie Bentley. Continental Supersports Convertible będzie nie tylko najszybszym kabrioletem w historii marki, ale również najszybszym czteromiejscowym kabrioletem na świecie.

Bardziej praktyczni kierowcy raczej swój wzrok skierują ku stoisku Opla, gdzie pojawi się nowa generacja Merivy, bądź Mazdy z nową odsłoną "piątki". Miejskimi crossoverami będą kusić zwiedzających, a następnie potencjalnych klientów Mitsubishi z modelem ASX oraz Nissan z modelem Juke. Z kolei poszukujący auta reprezentatywnego będą mieli do wyboru bądź Volvo S60, bądź BMW serii 5.

W Genewie jak zawsze nie zabraknie także sporej liczby modeli koncepcyjnych, z których jedne w bliskiej bądź nieco dalszej perspektywnie czasowej pojawią się w sprzedaży, a inne stanowią raczej zapowiedź nowych rozwiązań, które zostaną wdrożone w nowych modelach w przyszłości. Spośród tych, które po wystawie mają szansę nie trafić do firmowych magazynów czy muzeów, warto zwrócić uwagę na prototypy 5 by Peugeot, z którego ma powstać Peugeot 508 oraz Peugeot SR1, stanowiący zapowiedź nowego stylu francuskich modeli oraz nowej technologii Hybrid4. Natomiast z mniej realnych modeli studyjnych ciekawą propozycję będzie można zobaczyć na stoisku Rinspeeda. Model UC? to małe miejskie, elektryczne auto, które umożliwi dwójce pasażerom także podróż na dłuższe dystanse... pociągiem.

Choć karty odkryte, to jednak niewykluczone, że jeszcze niektórzy trzymają w zanadrzu jakiegoś jokera, który będzie mógł powalczyć o miano najciekawszej premiery 80. edycji wystawy samochodowej w Genewie.

Nowości na wystawie w Genewie:

Abarth 500C

Alfa Romeo Giulietta

Aston Martin Cygnet

Audi A1

Audi RS5

Bentley Continental Supersports Convertible

BMW seria 3 Coupe/Cabrio fl

BMW seria 5

BMW X5 fl

Bufori MKVI

Carlsson C25 Super GT

Dacia Duster

Ferrari 599 Hybrid

Honda CR-Z

Jaguar XKR Special Edition


Kia Sportage

Lexus CT 200h

Lotus Elise

Mazda 5

Mazda 6 fl

Mazda MX-5 20th Anniversary Edition

MINI Countryman

Mitsubishi ASX

Nissan Juke


Nissan Qashqai fl

Opel Meriva

Porsche Cayenne

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 Turbo S

Protoscar Lampo 2

Renault Megane CC

Renault Wind

Seat Ibiza ST

Skoda Fabia/Roomster fl

Subaru Impreza XV


Toyota Auris fl/Auris Hybrid

Toyota RAV4

Volkswagen CrossGolf

Volkswagen CrossPolo

Volkswagen Polo GTI

Volkswagen Touareg


Volvo S60


koncepty:

Citroen DS3 Racing

Giugiaro Proton

Honda 3R-C

Honda EV-N

Hyundai i-flow

Opel Flextreme GT/E


Peugeot "5 by Peugeot"

Peugeot SR1

Pininfarina Roadster

Rinspeed UC

Tata Indica Vista Concept S


Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Skoda Atero Coupe - pokaz możliwości

Skoda Atero Coupe - pokaz możliwości

Aktualności 2016-05-25

Komentuj:

~pit 2010-02-25

W tym roku targi w Lipsku są w kwietniu AMITEC: 10. April bis 14. April 2010 Pozdrawiam

~Ben 2010-02-25

"Lubiący uliczne ściganie". To jest chore stwierdzenie. Czyżby autorzy komentarzy z mojeauto.pl popierali przestępczą działalność ulicznych morderców? Wyrażam zdecydowany protest!

~Gerd 2010-02-22

coś w tym roku cisza z Lipskiem, zawsze można było tam pojechać i zobaczyć na żywo większość z tego co pokazane zostało miesiąc wcześniej w Genewie. Znacznie bliżej, szybciej wygodniej i dużo taniej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport