mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km

Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km

Początek roku to w stajni Volkswagena czas premiery najmocniejszego Golfa w gamie modelu. Pod maską Golfa R nowy silnik TSI generujący moc 300 koni mechanicznych. Poza tym napęd na wszystkie koła 4Motion, progresywny układ kierowniczy oraz przekładnia DSG.

Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km
Najmocniejszy Golf, który od standardowych odmian najpopularniejszego europejskiego kompakta odróżnia się m.in. zmienionym zderzakiem i grillem chłodnicy, nowymi światłami do jazdy dziennej wkomponowanymi w reflektory biksenonowe, dyfuzorem, czterema końcówkami układu wydechowego oraz umieszczonym w kilku miejscach nadwozia logo "R", napędzany jest nową jednostką benzynową (TSI) o mocy 300 KM. Tym samym jest ona mocniejsza o 30 KM od poprzednika (o 70 KM więcej niż w Golfie GTI), a jednocześnie ma zużywać średnio o 18 proc. mniej paliwa. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 380 Nm, osiągany jest w przedziale od 1.800 do 5.500 obr/min.

Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), natomiast odmiana z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG ten "odcinek" pokona w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskonałych osiągów jezdnych, udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km (6,9 l/100 z przekładnią DSG).

Czwarta generacja Golfa R będzie wyposażona w napęd na wszystkie koła 4Motion, wykorzystujący sprzęgło Haldex piątej generacji. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Na przedniej i tylnej osi zastosowano również system XDS+, będący rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy.

W porównaniu do "cywilnych" Golfów wersja z literką "R" ma usztywnione i obniżone o 20 mm zawieszenie (o 5 mm w stosunku do GTI). Poza tym dynamiczną jazdą mają gwarantować progresywny układ kierowniczy, dzięki której kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, i funkcja ESC Sport, reagująca ze znacznym opóźnieniem - po raz pierwszy także z możliwością całkowitej jej dezaktywacji. Jako opcję będzie można zamówić również adaptacyjne zawieszenie DCC (tryby Comfort, Normal i Sport), które posiada nowy tryb jazdy Race. W tym trybie podwyższone jest tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia opcjonalnej DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. Ponadto w Golfie R z DSG w trybie Eco dostępna jest funkcja „żeglowania”: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.