mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km

Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km

Początek roku to w stajni Volkswagena czas premiery najmocniejszego Golfa w gamie modelu. Pod maską Golfa R nowy silnik TSI generujący moc 300 koni mechanicznych. Poza tym napęd na wszystkie koła 4Motion, progresywny układ kierowniczy oraz przekładnia DSG.

Golf R: 300 KM i tylko 6,9 l/100 km
Najmocniejszy Golf, który od standardowych odmian najpopularniejszego europejskiego kompakta odróżnia się m.in. zmienionym zderzakiem i grillem chłodnicy, nowymi światłami do jazdy dziennej wkomponowanymi w reflektory biksenonowe, dyfuzorem, czterema końcówkami układu wydechowego oraz umieszczonym w kilku miejscach nadwozia logo "R", napędzany jest nową jednostką benzynową (TSI) o mocy 300 KM. Tym samym jest ona mocniejsza o 30 KM od poprzednika (o 70 KM więcej niż w Golfie GTI), a jednocześnie ma zużywać średnio o 18 proc. mniej paliwa. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 380 Nm, osiągany jest w przedziale od 1.800 do 5.500 obr/min.

Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), natomiast odmiana z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG ten "odcinek" pokona w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskonałych osiągów jezdnych, udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km (6,9 l/100 z przekładnią DSG).

Czwarta generacja Golfa R będzie wyposażona w napęd na wszystkie koła 4Motion, wykorzystujący sprzęgło Haldex piątej generacji. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Na przedniej i tylnej osi zastosowano również system XDS+, będący rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy.

W porównaniu do "cywilnych" Golfów wersja z literką "R" ma usztywnione i obniżone o 20 mm zawieszenie (o 5 mm w stosunku do GTI). Poza tym dynamiczną jazdą mają gwarantować progresywny układ kierowniczy, dzięki której kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, i funkcja ESC Sport, reagująca ze znacznym opóźnieniem - po raz pierwszy także z możliwością całkowitej jej dezaktywacji. Jako opcję będzie można zamówić również adaptacyjne zawieszenie DCC (tryby Comfort, Normal i Sport), które posiada nowy tryb jazdy Race. W tym trybie podwyższone jest tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia opcjonalnej DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. Ponadto w Golfie R z DSG w trybie Eco dostępna jest funkcja „żeglowania”: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 66 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Up! w wersji SUV

Volkswagen Up! w wersji SUV

Aktualności 2017-08-17

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Aktualności 2017-08-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech