mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Golf na Plus

Golf na Plus

Wczoraj na wystawie motoryzacyjnej w Bolonii Volkswagen zaprezentował Golfa Plus - bazującego oczywiście na "standardowym" Golfie, jednak znacznie większego od niego.

Golf na Plus

Stworzenie Golfa Plus bazującego na Golfie jest kontynuacją podobnego trendu, jaki można było zauważyć także u innych producentów. Na bazie Focusa powstał Focus C-Max, a na podstawie Corolli stworzona została Corolla Verso.

Golf Plus na pierwszy rzut oka przypomina "zwykłego" Golfa. Jednak po dokładniejszym przyjrzeniu się można znaleźć różnicę w stylistyce drzwi, przedniej maski, zderzaka, błotnika, a także linii dachu. Całkowicie nowe są także przednie i tylne światła.

Wyższe nadwozie przełożyło się oczywiście na więcej przestrzeni wewnątrz. To więcej miejsca dla pasażerów, więcej schowków oraz miejsca w przestrzeni bagażowej. W przedniej części auta jest 1.007 mm wysokości, z tyłu 976 mm. Bagażnik oferuje, w zależności od ustawienia tylnej kanapy, od 395 do 505 l. A po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa wzrasta nawet do 1.450 l.

Układ tylnych siedzeń jest także dużo bardziej różnorodny. Przede wszystkim mogą się one przesuwać w tył i przód o 160 mm, mogą być na różne sposoby składane. Tylne siedzenia można także obniżyć, tak że po złożeniu wszystkich oparć będą tworzyć one niemal płaską powierzchnię. Po złożeniu tylnego środkowego oparcia powstaje luka, dzięki której można przewozić dłuższe przedmioty, np. narty. Jednocześnie oparcie to tworzy mały stoliczek z uchwytami na napoje. Można na niego nałożyć specjalny moduł, dzięki czemu otrzymamy wygodny podłokietnik lub konsolę wielofunkcyjną.

Wśród wyposażenia standardowego znajdą się m.in. systemy ESP, ABS, poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtynowe, a także w odróżnieniu od Golfa światła tylne w technologii LED. Auto będzie można zamówić także z biksenonami doświetlającymi zakręty.

Auto oferowane jest z czterema silnikami, takimi samymi jak w Golfie - benzynowe: 1,4 75 KM oraz 1,6 FSI 115 KM, diesle TDI: o mocy 105 i 140 KM. Do przeniesienia napędu służyć będą manualne pięcio- i sześciobiegowe skrzynie biegów oraz automatyczne przekładnie Tiptronic (silniki benzynowe) i DSG (diesle).

Wersja podstawowa Golfa Plus w Niemczech kosztować będzie 16.740 euro, czyli o 720 euro więcej niż Golfa piątej generacji. Nie przewidziana jest produkcja wersji trzydrzwiowej oraz sportowej GTI.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport